מקום של כבוד לבושם: שידת האיפור חוזרת לאופנה עם טוויסט עדכני

יש רהיטים שמחזירים אותנו לילדות, לסבתא, לרגעים שקטים מול מראה. שידת האיפור - או הטואלט אם מתחשק - היא בדיוק כזו. ועכשיו היא חוזרת ומתחדשת: עם תאורה מקצועית, יציאות USB ואחסון חכם
לקוחות מבקשים, מעצבות ומעצבים נענים, והנוסטלגיה זוכה לעדכון גרסה. שידת הטואלט, שפעם הייתה חלק בלתי נפרד מחדר השינה, חוזרת לקדמת הבמה בעיצוב הפנים. אבל הפעם היא לא רק מחווה לרומנטיקה של פעם, אלא פתרון עיצובי חכם: עם מקום אחסון, מראה מוארת, ונוכחות שמייצרת תחושת שייכות אישית.
היא הייתה שם כמעט בכל בית: פינה אלגנטית לבשמים, מברשות, רגעים קטנים של שקט. ואז, באיזשהו שלב, היא נעלמה. כעת, שידת האיפור (או בשמה הקלאסי, שידת הטואלט) עושה קאמבק מפואר. היא משתלבת בבתים בעיצוב מחודש, עם קריצה לעבר וקריצה למראה. "זו כבר לא רק נוסטלגיה, זו דרישה שאנחנו רואים בשטח", אומר מעצב הפנים גיא בוכהלטר. "נשים מכל הגילאים מבקשות לעצמן פינה אישית, שקטה, מוארת, עם מראה נפרדת, מגירות נוחות, ולעיתים גם חידוש לרהיט שעבר בירושה מסבתא".
>> המרחב הכי שמח בבית: איך לעצב חדר משחקים שילדים לא ירצו לצאת ממנו?
השידה כבר לא רק דקורטיבית היא ממלאת מרחב אינטימי, אישי, בתוך השגרה העמוסה. יבואניות ובעלות ובעלי חנויות עיצוב מדווחים על עלייה עקבית בביקוש; בין אם לשידות מדף ובין אם להזמנות בהתאמה אישית. "אנחנו שומעים את הבקשה הזו שוב ושוב", אומרת לירון בלומנר, סמנכ"לית השיווק של פיטרו הכט. "נשים מצליחות ועסוקות רוצות לעצמן פינה שהיא רק שלהן, לא ליד המיטה, לא כחלק מפינת העבודה. פינה שהיא טקס אישי קטן. וזה מרגש כל פעם מחדש".
שידות האיפור של היום שומרות על הרומנטיקה של פעם, אבל מציעות את כל הנוחות של עכשיו: יציאות USB, מראה מוארת, מגירות ייעודיות ואחסון חכם שמבין את החיים עצמם. הן מגיעות בשלל סגנונות – רומנטי, תעשייתי, מינימליסטי – ויודעות להכניס חמימות גם לחללים הכי נקיים ומחושבים.
איך משתלבת שידת האיפור בחדר השינה?
לדברי האדריכלית אורנית בוכהלטר, הכל מתחיל בהתאמה נכונה לחלל ולסגנון: "בחדרים קטנים, מומלץ להצמיד את השידה לקיר צדדי, או לשלב אותה כחלק מארון עם מראה נפתחת שמתמזגת בעיצוב. בחדרים מרווחים יותר, אפשר ורצוי להקדיש לה מקום של כבוד, למשל בין שני חלונות, עם שרפרף תואם ונגיעות אישיות. לגבי הסגנון, הבחירה מגוונת: מעץ טבעי בסגנון כפרי, דרך ברזל דקיק ומינימליסטי במראה תעשייתי, ועד גימור מבריק בהשראת הוליווד של פעם". כל אחת והשיק שלה.
"אנחנו רואים קפיצה בביקוש בעיקר בעונות המעבר, אביב וסתיו", אומר ארז כהן, בעלים ומנכ"ל KARE ישראל. "אלו תקופות שבהן לקוחות משדרגים את חדרי השינה לקראת פסח או אחרי החגים. שידת האיפור עולה כמעט בכל פרויקט. זה הפך לפריט חובה, כזה שמחבר בין רגש לשימוש יומיומי".
אבל לא רק בחדר השינה, טרנד בולט נוסף הוא המעבר של פינת האיפור לחדר הרחצה, בעיקר בפרויקטים יוקרתיים. נשים רבות מעדיפות לרכז את כל שגרת ההתארגנות במקום אחד: עם תאורה מקצועית, מראה מדויקת ונגישות מקסימלית. "לא מעט לקוחות מבקשות את פינת האיפור בחדר הרחצה כבר בשלבי התכנון", מספרת רונית לנג, מנכ"לית פורצלנוסה ישראל. "מדובר במדף ייעודי מואר, עם מראה מוגדלת ולעיתים גם ארונית צרה לאחסון. השילוב בין נוחות לתכנון אסתטי זה מה שעושה את ההבדל".