לא רק אווטאר: 7 הצעות לבילויים בסופ"ש

"אווטאר: דרכם של המים" | צילום: יח"צ
"אווטאר: דרכם של המים" | צילום: יח"צ

פסטיבל ג'אז בינלאומי בתל אביב, תערוכת קלוד מונה בחולון וחגיגות מוזיקה ואוכל בזאפה ירושלים. המלצות חמות לסוף השבוע פלוס בונוס שווה לשבוע הבא

88 שיתופים | 132 צפיות

מעשה יצירה: מפגשים עם יוצרים ישראלים

עונה שנייה לסדרת המפגשים עם שישה יוצרים ויוצרות ישראלים, בהנחייתה של רננה רז, כוריאוגרפית, רקדנית ויוצרת בינתחומית. המפגשים משלבים שיח אישי על תהליכי היצירה ועל המפגש בין האמנות לבין "החיים עצמם". בין האמנים שייקחו חלק במפגשים: הבמאית והתסריטאית טליה לביא (16.12), הזמר והיוצר שי צברי (13.1), השחקן והקומיקאי יניב ביטון (10.2), איש התקשורת קובי מידן (17.3) והשחקנית נעמי לבוב (21.4).
יום שישי, 16 בדצמבר בשעה 11:00. מרכז סוזן דלל לינק לרכישת כרטיסים 

רננה רז | צילום: אביטל פלג
רננה רז | צילום: אביטל פלג

מופע צהריים: מוש בן ארי

מוש בן ארי הוא חלק בלתי נפרד מהמוזיקה הישראלית כבר 20 שנה, וכעת הוא יוצא במופע צהריים אקוסטי מלווה בפסנתר, ויולה וכלי הקשה. המופע כולל את הלהיטים המוכרים של בן ארי לצד שירים חדשים.
יום שישי 16 בדצמבר בשעה 14:00. זאפה תל אביב לינק לרכישת כרטיסים

מוש בן ארי | צילום: שלומי פינטו
מוש בן ארי | צילום: שלומי פינטו

פסטיבל: ג'אז בתל אביב-יפו

שלושה ימים של הפקות מקור, אמנים מקומיים ובינלאומיים, הרצאות, הקרנות סרטים וכיתות אמן. בין האמנים שיקחו חלק בפסטיבל: הסקסופוניסט אריק אלכסנדר, המוזיקאי דיוואן תומס (מונו נאון), DJ דונה ליק, הפסנתרנית, המלחינה והמעבדת היפנית מרתה קאטו ועוד רבים אחרים. במהלך הפסטיבל יתקיימו גם שיתופי פעולה בין אמנים מקומיים לאמנים בינלאומיים: להקת אמבריו, בהובלתה של מארג'ה ברשארד, תארח את אגדת הג'אז האתיופית המקומית אבטה בריהון, ושביעיית דודו בלילטי תופיע עם הפסנתרן קירק לייטסי.
16-18 בדצמבר בתדר בבית רומנו, דרך יפו 9, תל אביב-יפו חינם בהרשמה מראש

אריק אלכסנדר, פסטיבל הג'ז תל אביב יפו | צילום: Courtesy Eric Alexander
אריק אלכסנדר, פסטיבל הג'ז תל אביב יפו | צילום: Courtesy Eric Alexander

סרט: שובו של האווטאר

ג'יימס קמרון עושה זאת שוב: 13 שנים לאחר שחקר את פנדורה והצטרף לנאבי, ג'ייק סאלי מקים משפחה עם נייטירי והשניים תרים בעולם החדש, פוגשים גזעים חדשים וגם שבט שיודע לצלול בחופשיות מתחת למים. אך האידיליה הזו מתנפצת כאשר הקולונל מיילס קוואריץ’ וחייליו פולשים שוב לפנדורה, כדי לסיים את המלחמה שהחלו. בקיצור, "אווטאר 2". עם סם וורת'ינגטון, זואי סלדנה, סיגורני וויבר, קייט ווינסלט, סטיבן לאנג וקליף קרטיס.
החל מ-14 בדצמבר, בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

>> אם תצללו לתוך העולם של "אווטאר 2" לא תרצו לצאת ממנו

סרט ושיחה: "בכל בניין יש סוד"

הקרנת בכורה של הסרט "בכל בניין יש סוד" על האדריכלית עדה כרמי-מלמד, שהופק במסגרת פרויקט "ארכיון העתיד". לאחר ההקרנה יתקיים רב-שיח בהנחיית אדר' שרון הררי ובהשתתפותן של כרמי-מלמד ויוצרות הסרט נועה קרוון-כהן וסמדר תימור. הסרט "בכל בניין יש סוד" מתעד דמויות מפתח מתחומי יצירה שונים, שהטביעו את חותמן על התרבות הישראלית. "ארכיון העתיד" שם לו למטרה לשמר את זיכרונותיהם, פועלם ומורשתם התרבותית למען הדורות הבאים. הסרט הופק על ידי מאמא הפקות עבור העמותה לשימור המורשת התרבותית מייסודו של דני קרוון והספרייה הלאומית, בתמיכת קרן הורביץ לתרבות וחברה. במאי: עדי פרוסט, צלם: ירון וינשטיין, עורך: נדב אהרונוביץ.
יום שני, 19 בדצמבר, בשעה 19:00. 30 ש"ח בהרשמה מראש באתר

תערוכה: קלוד מונה ב-360

לאחר שרשמה הצלחה מסחררת ברחבי העולם, "קלוד מונה: התערוכה" מגיעה לישראל. במתחם יוצגו יותר מ-300 יצירות של האמן הצרפתי הידוע, וחלל הקרנה של 360 מעלות יעניק חוויה רב-חושית המשלבת את יצירותיו וסיפור חייו של מונה.
מתחם THE CUBE, חולון לינק לרכישת כרטיסים 

קלוד מונה התערוכה | צילום: Exhibition Hub
קלוד מונה התערוכה | צילום: Exhibition Hub

בונוס: זאפה ירושלים חוגג עשור

מועדון זאפה ירושלים חוגג עשר שנים להקמתו, בסדרה חד-פעמית של מופעים מלווים בארוחות שף של מיטב מסעדות הדגל בבירה. בין המשתתפים: אסף אמדורסקי, משה פרץ, דיקלה, מרגלית צנעני, חיים משה, שולי רנד, הפרויקט של רביבו, מוש בן ארי, זהבה בן, גידי גוב, והשפים של מסעדות מחניודה, צמח, סטיישן, קפה קדוש, ג'קו סטריט, סושי רחביה, המוציא, מסעדת חצות, משק עפאיים.
22 בדצמבר עד 23 במרץ, זאפה ירושלים לינק לרכישת כרטיסים 

אורי נבון מסעדת צמח, זכאי חוג'ה ג'קו סטריט, מרכוס גרשקוביץ' מסעדת אנג'ליקה, אליעזר מזרחי סדנא, אבי לוי המוציא, ויונתן ואזנה מחניודה | צילום: חן איפרגן
אורי נבון מסעדת צמח, זכאי חוג'ה ג'קו סטריט, מרכוס גרשקוביץ' מסעדת אנג'ליקה, אליעזר מזרחי סדנא, אבי לוי המוציא, ויונתן ואזנה מחניודה | צילום: חן איפרגן