הפעילויות המומלצות של השבוע

הבובה ג'ינגה במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות בחולון | צלם: יוסי צבקר
הבובה ג'ינגה במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות בחולון | צלם: יוסי צבקר

צפייה במטר מטאורים, טיולים בשמורת טבע נחל מערות, סיור לילי בירושלים, פסטיבל אנימציה וקומיקס ועוד פעילויות ואירועים מומלצים לשבוע הקרוב

88 שיתופים | 132 צפיות

פעילויות

חוויה שמימית

ביום ה-12 באוגוסט יחלוף מעלינו מטר מטאורים (פרסאידים) בשמי כדור הארץ. זו תהיה הזדמנות מושלמת לארוז שק משאלות ולהגיע לערבה. המומחים אומרים שניתן יהיה לראות את המטאורים גם ללא ציוד מקצועי במקום בו אין 'זיהום תאורה' והשמיים נקיים.

פארק תמנע בשיתוף האגודה הישראלית לאסטרונומיה וחברת 'הדובה הגדולה' מכינים לילה לבן בין כוכבים עם שפע פעילויות, ובהן: היכרות עם כיפת השמיים, סיורי שקיעה ולילה אל אתרי הפארק, אגדות וסיפורי כוכבים סביב המדורה, הגרלת טלסקופים מקצועיים, צפייה בטבעות של שבתאי ובכוכבים הכפולים דרך טלסקופ, מופע אש באגם תמנע, ובשיא הלילה : צפייה בכוכבים נופלים (מטר הפרסאידים).

מחיר: 69 שקלים למבוגר. 59 שקלים לילד. המחיר כולל את כל שפע הפעילויות המעוניינים יוכלו ללון בפארק. יש להצטייד במזרני שטח.
מתי: ראשון בלילה (12.8)
איפה: פארק תמנע.
טלפון: 1-800-225-007
פרטים נוספים באתר לילה לבן בפארק תמנע | אתר תיירות בערבה באינטרנט | אתר תיירות בערבה בדוא"ל: tourism@arava.co.il


לילה לבן בין כוכבים. צילום: שילה כנרתי

בובות קיץ
המוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות מציע לקראת הקיץ חוויה לכל המשפחה: סיורים תיאטרליים בהם הבובה "ג'ינג'ה" ובובנאי/ת יובילו את הקהל למסע בין תערוכות ותצוגות של מאות בובות תיאטרון, יציגו עבורם מופעי בובות קצרים וינחו בסדנת יצירה.
מחיר: 60 שקלים לסיור תיאטרלי הורה + ילד.
מתי: שעות הפעילות: בימי רביעי (7.8, 14.8, 21.8), בימי ראשון (11.8, 18.8), בימי שבת (10.8, 24.8) בשעה 11:00
איפה: במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות בחולון
טלפון: 03-6516848
לאתר


הבובה ג'ינגה צילום: יוסי צבקר

טיולים בשמורת טבע נחל מערות
בשמורת הטבע נחל מערות, 4 מערות המציגות רצף התישבות שנמשך 500,000 שנה, באתר נחשפו עדויות לשימוש באש, קבורות ואומנות מהקדומות בעולם. נחל מערות הוא האתר היחיד העולם בו נמצאו שרידים הן של ניאנדרטלים והן של ראשוני בני האדם המודרנים. בשנת 2012 הוכרז האתר הפרהיסטורי, על-ידי אונסקו, כאתר מורשת עולמית. מהאתר יוצאים שבילי טיול מסומנים למגוון מסלולים בכרמל. המסלולים באורכים שונים משעה ועד יום. הסיור במערות הוא עצמאי ואורך כשעה, לילדים ישנה חוברת "פקח צעיר" המנווטת אותם באתר תוך פתרון חידות.
מחיר: 22 שקלים למבוגר, 10 שקלים לילד מגיל 5
מתי: בכל ימות השבוע בשעות 08:00 – 17:00 ובימי חמישי של חודש אוגוסט (למעט השבוע האחרון) האתר יהיה פתוח עד 19:00 עם שעת סיפור לילדים במערה משעה 17:00.
טלפון: 9841752 -04

>> לקבלת גיליון דיגיטלי של מגזין הורים וילדים במתנה לחצו כאן>>

עששיות ואגדות בעיר העתיקה
סיור לילי בו נאיר את ירושלים העתיקה באור אחר – אור העששיות. נעבור בסמטאות הרובע היהודי והנוצרי ונשמע סיפורים ואגדות על ירושלים של פעם.
מחיר: 50 שקלים
מתי: רביעי (14.8), בשעה 19:00
איפה: העיר העתיקה, ירושלים
טלפון: 02-620346
לאתר

מנהרת הזמן – סיור במנהרות הכותל
נצפה מגגות השוק לעבר ארבעת הרבעים והר הבית, נביט על סמטאות וגגות העיר העתיקה, נכיר את הרובע היהודי, נצפה לעבר הכותל המערבי, נחזה בחלקיו החשופים ונמשיך לביקור בחלקו המוסתר של הכותל למסע היכרות עמוק מעט יותר -במנהרת הכותל.
מחיר: 80 שקלים לילד, 100 שקלים למבוגר.
מתי: חמישי (15.8) בשעה 11:00
איפה: מנהרות הכותל
טלפון: 02-620346
לאתר

>> עוד בהורים וילדים:

* 10 משפטים שאומרים לאחים שרבים>>

* רעיונות לפעילויות עם הילדים>>

* הצעות לפעילויות מהנות בחוף הים>>

"אנימיקס"
פסטיבל האנימציה, הקומיקס והקריקטורה הבינלאומי ה -13 יוצא לדרך עם שפע של סרטי אנימציה באורך מלא, סדנאות ייחודיות עם יקיר הפסטיבל, אמן הפלסטלינה, רוני אורן ועם ג'קי ממדור "הציור השבועי לילד", סרטי אנימציה על משלים ואגדות, דמיון, מגלים אנימציה עם קופיקו, אנימציה ומוזיקה ועוד… סדנה על חקר המוח דרך הקומיקס , אורי פינק וחבורת זבנג'! נמרוד רשף בסדנה על גיבורו "עוזי" ועוד…
כבכל שנה פותח פסטיבל "אנימיקס" את שעריו בכל בוקר בהקרנות סרטי אנימציה לילדים והורים, סדנאות ומפגשים עם יוצרים מהתחום. כמה מתוכניות האנימציה בפסטיבל הן מקבצי סרטי אנימציה קצרים המוגשים ברצף, ללא הגשה או הנחייה, ותוכניות נוספות ילוו במגישים ומנחים שיעזרו לילדים הצעירים להתחבר אל התכנים, בעיקר בסרטים שיש בהם טקסטים מתורגמים.
מחיר: 15-50 שקלים
מתי: שישי עד שלישי (13-9.8)
איפה: בסינמטק ת"א
טלפון: 03-6060800, שלוחה 1
לאתר

פסטיבל אנימציה וקומיקס
ג'ונגל אלקטרוני – סדנת עתידנות בקומיקס. איור: רחל אחונוב

הופעות, סרטים והצגות

הכבש השישה עשר
מחזה מוסיקלי על פי ספרו של יהונתן גפן. סיפורה של חבורת ילדים המגיעה אל הגן. הם מחפשים את דניאל, חברם הטוב שנעלם, ויחד הם מגלים את ערכה המופלא של החברות. מחזה מוסיקלי המביא אל הבמה את הלהיטים הגדולים מספרו האהוב של יהונתן גפן: "גן סגור", "הילדה הכי יפה בגן", "אני אוהב שוקולד", "איך שיר נולד" ועוד רבים אחרים.
גיל: 5 ומעלה.
מחיר:
מתי: שבת (10.8), בשעות 10:30, 12:30
איפה: במדיטק חולון, רח' גולדה מאיר 6 חולון
טלפון: 03-5021552
לאתר

המסע לכוכב המינימיקים
סרט האנימציה הישראלי הראשון לילדים, מבית היוצר של MIKMAK – העולם הווירטואלי וסדרת הטלוויזיה המצליחים. תושבי העיר מיקמק נרגשים לקראת יום המינימיקים השנתי – היום החשוב ביותר בעיר. המינימיקים הם חיות המחמד של המיקמקים וביום מיוחד זה נוחתות בכיכר העיר ביצי מינימיקים חדשות שמגיעות מכוכב מיוחד בחלל. בין החוגגים נוכחים גם החברים האהובים: מקס השובב והאמיץ, זואי המתוחכמת והשנונה, ג'ימבו הרוקר הקולי וסאני המדען הגאון. במהלך החגיגות הם פוגשים גם את חבר ילדותם, קיפ. אך על השמחה הגדולה מאיימת מיקמקית אחת ששונאת את המינימיקים – הגברת מיקיאוולי, האישה העשירה והחזקה בעיר. היא רוקחת שיקוי שהופך את המינימיקים החמודים למפלצות ענקיות והרסניות, וכל התושבים נאלצים להימלט אל תוך הר הגעש הסמוך. האם יצליחו הילדים להציל את העיר שלהם? ומה יקרה למינימיקים?
מחיר: 40 שקלים
מתי: , מדי יום בשעות: 9:30, 11:30, 13:45, 15:45, 18:30, 20:45
איפה: יוקרן במיקסינמה – קניון רננים, רעננה
לאתר

צפו בטריילר לסרט:

הדרדסים 2
הדרדסים חוזרים והפעם, הקוסם הרשע גרגמל יוצר כמה יצורים מרושעים דמויי דרדסים, הנקראים השטותניקים, שבעזרתם הוא מקווה לרקוח את תמצית הדרדסים הקסומה. כשהוא מגלה שרק דרדס אמיתי יכול לתת לו מה שהוא רוצה, ורק כישוף סודי שהדרדסים יודעים יכול להפוך את השטותניקים לדרדסים אמיתיים, הוא חוטף את דרדסית ולוקח אותה לפריז, ששם זכה להערצה של מיליונים כקוסם הגדול בעולם. עכשיו הכל תלוי בדרדסבא ובשאר החברים שיוצאים לעצור את גרגמל ולהציל את דרדסית.
באנגלית ובדיבוב לעברית בגרסת תלת מימד ודו מימד
איפה: בתי קולנוע ברחבי הארץ

צפו בטריילר לסרט:

פים פם פה
איפה פים פם? פה! הענק טוב הלב, יוצא למסע אל ארץ האגדות, כדי למצוא את נסיכת חלומותיו. במהלך המסע הוא פוגש נסיכות וחברים מסיפורי אגדות כמו: "סינדרלה", "שלגיה","כיפה אדומה", "פיטר-פן", "שלושת הדובים", "היפהפייה הנרדמת" ועוד. האם אחרי כל החיפושים הוא ימצא את הנסיכה? את זה תגלו במחזמר מקסים ומלא באהבה לילדים, שמבוסס על הקלטת "פים פם פה".
מחיר: 55-60 שקלים
מתי: שלישי (13.8), בשעה 17:30.
איפה: היכל התרבות פ"ת, המכבים 5
טלפון: 03-9125222
לאתר

מי הפליל את רוג'ר ראביט?
סרטו פורץ הדרך והמוטרף של רוברט זמקיס, המשלב בין אנימציה ושחקנים בשר ודם, מגולל את סיפורו של אדי וליאנט, בלש פרטי שמאס בעולם המצוירים עליו פעם הגן, לאחר שאחיו נרצח בידי דמות מצוירת. כאשר מפיק חשוב נרצח והחשד נופל על רוג'ר הארנב, אדי מתחיל לחקור את הפרשיה בעל כורחו ונכנס שנית לעולם המוזר של המצוירים ממנו ניסה להימנע כל השנים.
גיל: 10 ומעלה
מחיר: 25 שקלים
מתי: שבת (10.8), השעה 17:00
איפה: סינמטק חולון
טלפון: 03-5021552
לאתר

צפו בטריילר לסרט

חינם

מוגובי, העולם הוירטואלי לילדים, יוצא מהמחשב ומגיע לפסטיבל של כייף. במסגרת הפסטיבל יתקיימו מגוון פעילויות בקומה המרכזית בקניון: מופע מרכזי – הצגה באורך של כ-50 דקות. בהצגה, דמויות המוגובי – דפני וסקייטר, יוצאים להרפתקה בחיפוש אחר מערה סודית. בנוסף יהיו מתחם משחקי ספורט, מתחם להכנת שיקויים, סדנאות יצירה, משחק משימות ופינת צילום.
מחיר: ללא תשלום
מתי: ראשון עד חמישי (11-15.8), בשעות 16:00 עד 19:00.
איפה: קניון רמות בירושלים

שעת סיפור אינטראקטיבית לילדים
מיטב סיפורי ילדים יוקרנו על גבי מסך. הילדים יוכלו לצפות בדמויות הספרים מתעוררות לחיים בליווי סאונד ואנימציה תוך כדי הקראת הסיפורים. בתום הסיפור יקבלו הילדים מכשירי טאבלט לקריאה ומשחק עצמאיים בשיתוף עם ההורים. הסיפורים אשר ישתתפו בפעילות: "כובע קסמים", "והילד הזה הוא אני", "הצב של אורן", "אבא עושה בושות", "סיר הסירים", "פילים בכל הצבעים", "איה! אאוץ'! אווה", "אין אריות כאלה", "שירי ביאליק", "תיבת נוח" ועוד.
מחיר: ללא תשלום
מתי: ימי חמישי בשעה 18:30
איפה: נמל תל אביב, בדק הצפוני בסמוך לארגז החול
לאתר


שעת סיפור אינטרקטיבית בנמל תל אביב קרדיט צילום: גורילה

שבת ירוקה לילדים
שבת ירוקה חושפת את הילדים לנפלאות השימוש החוזר ולסביבה ירוקה – דוכני אוכל לילדים ודוכני יצירה מחומרים ממוחזרים ובהנחיית "הדב הירוק".
מחיר: ללא תשלום
מתי: ימי שבת בין השעות 10:00-16:00
איפה: נמל תל אביב, ברחבה החיצונית של שוק הנמל.

* עכשיו בגליליאו: צפו במפלצת ימית עם שלושה לבבות ועין בקוטר 30 ס"מ>>

* עכשיו בחיים אחרים: איך יורדים 5 ק"ג בקלות?

* עכשיו במסע ישראלי: הצעה לשני מסלולי טיול מומלצים>>