מה (שוב) קרה לפנים של טום קרוז?

טום קרוז בפרימיירת "טופ גאן מאווריק" בפסטיבל קאן 2022 | צילום: Samir Hussein/WireImage/GettyImages
טום קרוז בפרימיירת "טופ גאן מאווריק" בפסטיבל קאן 2022 | צילום: Samir Hussein/WireImage/GettyImages

באוקטובר האחרון כל העולם געש בגלל הפנים של טום קרוז שנראו נפוחות מהרגיל, אבל במאי הוא השיק את הסרט החדש שלו עם פנים מושלמות בגיל 60. אז מה בדיוק קרה שם?

88 שיתופים | 132 צפיות

בחודש אוקטובר האחרון הגיע השחקן והמפיק טום קרוז לצפות במשחק בייסבול שנערך בסן פרנסיסקו, מלווה בבנו קונור (הבן שאימץ עם אשתו לשעבר ניקול קידמן). היה צריך לשפשף חזק את העיניים כדי להשתכנע שאכן מדובר באחד הכוכבים הלוהטים של הוליווד. קרוז, שבחודש יולי הקרוב יחגוג יום הולדת שישים, לא הזכיר את הצ'רמר ההוליוודי שנחרט בזכרון אלא נראה ממש כמו דובי לא-לא: נפוח מאד גם בפנים וגם בגוף עד שקשה היה לזהותו. לכאורה לא הייתה שום סיבה הגיונית להשמנה שלו, וגם ברור היה שזה לא בא מזלילה לא מבוקרת של המבורגרים כמו למשל במקרה של רנה זלווגר, שדמותה ב"יומנה של בריג'יט ג'ונס", חייבה אותה להוסיף מעל 20 ק"ג למשקלה. במקרה של קרוז, לא רק הפנים והגוף של קרוז היו נפולים, הוא גם איבד לגמרי את צורת מראה פניו הטבעית. הרשת רעשה וגעשה, הציוצים נעו בין גיחוך עד עלבונות: "הוא לא הזדקן, עשו לו עבודה גרועה בפנים", "נראה כמו צפרדע" נכתב, וכולם תהו: מה קרה לטום קרוז? 

טום קרוז צופה במשחק בייסבול בסן פרנסיסקו באוקטובר האחרון, עם פנים נפוחות | צילום מסך NBC Sports
טום קרוז צופה במשחק בייסבול בסן פרנסיסקו באוקטובר האחרון, עם פנים נפוחות | צילום מסך NBC Sports

אגב זו לא הייתה פעם ראשונה שהתקשורת העולמית הרימה גבה כשמדובר במראה של טום קרוז. בשנת 2016 הוא הגיע לטקס פרסי הבפטא שנערך בלוס אנג'לס עם מראה די נפול ובעיקר עם מצח חלק כמו טוסיק של תינוק. הרשת ירדה עליו קשות, מישהו כתב: "הוא לקח את כל הכמויות של הבוטוקס שבעולם".

נחזור להווה: עברו שמונה חודשים מאותה אותה הופעה מושמצת שלו במגרש הבייסבול ובמאי האחרון קרוז הפציע לפרמיירה של הגרסה הקולנועית המחודשת בכיכובו "אהבה בשחקים- מאווריק" ונראה מדהים. אז מה קרה פה?

טום קרוז בהשקת הסרט "אהבה בשחקים-מאווריק" בלונדון | צילום: Max Mumby/Getty Images
טום קרוז בהשקת הסרט "אהבה בשחקים-מאווריק" בלונדון | צילום: Max Mumby/Getty Images

סיבה למסיבה: קייט מידלטון וטום קרוז ממשיכים להתקרב

לאורך שנים נחשב קרוז לבעל פנים מושלמות באופן מדעי מבחינת הפרופורציות המדויקות של פניו. אותו דבר אמרו למשל על הפנים של מרלין מונרו בזמנו, ושל דוגמנית העל האנגליה קייט מוס. תוסיפו למראה המצודד את הכישרון הגדול (ושימו בצד רגע את כל השמועות והטענות המפחידות של מתנגדי הסיינטולגיה כלפיו), ולא תתפלאו שלאורך שנים הוא הצהיר כי מעולם לא עבר מתחת לסכין הפלסטיקאי ושלעולם גם לא יעשה זאת. אז מה השתנה? הגיל שנתן בו אותותיו וגרם לו  לפנות אל נפלאות הרפואה האסתטית, כמו רבים ורבות לפניו. 

ד"ר ליאורה הולנדר, מומחית לכירורגיה פלסטית ומתמחה באסתטיקת הפנים, מסבירה מה עבר על הפנים של קרוז ומתחילה את ההסבר במראה שלו באוקטובר 2021: "מראה נפוח כזה עלול להיגרם מכמה סיבות: השמנה, נטילת תרופות מנפחות או כתוצאה מכמות גדולה מדי של חומרי מילוי שהוזרקו לפניו. אם אכן מדובר בשימוש לא נכון של חומרי מילוי, זוהי עוד הוכחה עד כמה חשוב לבחור בקפידה את היד המטפלת".  

ומה קרה בין אוקטובר שעבר למאי השנה?
"טום קרוז ירד במשקל מאוקטובר וזה מתבטא בראש ובראשונה בהפחתה הניכרת בנפח הפנים שלו. אחרי ירידה במשקל בגיל בוגר, פעמים רבות ניתן לראות צניחה ודלדול גם בפנים. אבל אצל קרוז הכול נראה במקום ואם הוא לא עבר ניתוח פולשני, וכנראה שלא עבר, ההסבר לכך שאין אצלו עודפי עור ורפיון בולט, מעיד, ככל הנראה, על טיפול של פיסול פנים באמצעות הזרקת חומרי מילוי.
הטיפולים שהוא עשה לאחרונה הם ממוקדים ומדויקים יותר ומשמרים את הפרופורציות הטבעיות מה שמשווה לו מראה צעיר, קו הלסת שלו מוגדר יותר וזה אומר שהטיפול בפניו נעשה בעזרת חומרי מילוי סמיכים מאד המאפשרים חיטוב וסיתות של קו הלסת, כמו רדיאס וחומרים אחרים המגיעים בדרגות סמיכות של אקסטרה לארג ואקסטרה אקסטרה לארג.  באשר לקמטי ההבעה, ניתן להסיק שקרוז טופל בבוטוליניום טוקסין (בוטוקס – דב"א). אם בתמונות העבר ניכרים קמטי צחוק רבים שאפיינו אותו וקמטי הבעה באזור המצח והזעף, בתמונות העכשוויות ניכר כי המצח חלק יחסית, אם כי לא מוקפא. קמטי הזעף רוככו וקמטי הצחוק נחלשו, אבל לא הועלמו לגמרי במטרה לשמור על המראה הטבעי ולא לייצר את מראה המומיה. מהצילומים שלו משתקף טיפול נכון ומדויק בבוטוקס לא רק מבחינת המינון אלא גם מבחינת הטכניקה של ההזרקה כדי שמצד אחד לא יהיה קמט, אבל מצד שני, תישמר ההבעה הטבעית. במקרה של קרוז ניכר הדיוק הזה שכן הזרקת יתר הייתה רק מחמירה את צניחת העפעפיים שלו וכאן המקום להגיד שטום קרוז סובל מעודפי עור על העפעפיים ונראה שלא יהיה לו מנוס מניתוח עפעפיים כי עודפי העור הם משמעותיים ומכבידים על מפתח העין וכשזה יחמיר, יתקבל מראה עייף ומבוגר". 

טום קרוז וקלי מקגיליס ב"טופ גאן", 1986 | צילום: Paramount Pictures/Archive Photos/Getty Images
טום קרוז וקלי מקגיליס ב"טופ גאן", 1986 | צילום: Paramount Pictures/Archive Photos/Getty Images

ואנחנו נוסיף: טום קרוז נראה מעולה לגילו. הקמטוטים שלו הם סקסיים, אנושיים, והמראה החדש הכללי שלו מסעיר במובן החיובי של המילה. הוא נראה רענן וחיוני וחזר אלינו במהדורה נהדרת של הגיל הבוגר, כאמור – היום (3/7) הוא חוגג 60. אז שיהיה במזל טוב ושמור על עצמך.  

סורי קרוז בת 16, איך היא נראית היום?

ד"ר ליאורה הולנדר. צילום: יח"צ
ד"ר ליאורה הולנדר. צילום: יח"צ