לא שותקים על רצח נשים: כל הפרטים על ההפגנות ברחבי הארץ

נג'אח מנסור מקריית חיים ואירנה גריבנב מבאר שבע נרצחו על ידי בני זוגן, על פי החשד, ובממשלה כרגיל לא עושים שום דבר. מחר יתקיימו הפגנות ברחבי הארץ כי זה הזמן להתעורר

88 שיתופים | 132 צפיות

ביום שני בשעות הצהריים נמצאה נג'אח מנסור ללא רוח חיים בדירה בקרית חיים, בן זוגה נעצר, שעות ספורות אחרי נמצאה גופתה של אירנה גריבנב בביתה בבאר שבע. שתיהן הצטרפו לרשימת השכול שכוללת 19 נשים שנרצחו השנה על ידי בני זוגן. רק לפני שבוע נחשפנו לסיפורה הכואב של אנסטסיה קלין, שנפטרה בבית החולים בעקבות אלימות מצד בן זוגה, ולפני פחות מחודש ניצלה שירה איסקוב מניסיון רצח על ידי בן זוגה אביעד משה.

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בתגובה לרצח בקריית חיים: "גל הטרור נגד נשים נמשך, הכתובת על הקיר ולממשלה זה פשוט לא אכפת. הראייה הטובה ביותר לכך היא התכנית למאבק באלימות שאושרה כבר בשנת 2017 על ידי הממשלה ועד היום לא מומשה. כ-200 אלף נשים בישראל חיות תחת אלימות – הקורונה הפכה את בתיהן לבתי כלא, הלחצים הכלכליים והנפשיים הופכים את מצבן לפיקוח נפש של ממש. נמאס ממס השפתיים של נבחרי הציבור לאחר כל רצח שכזה. מה אתם עושים בכדי למנוע את הרצח הבא?".

View this post on Instagram

נשבר הלב ???? העמוד של בית החולים איכילוב מספר את סיפורה קורע הלב של אנסטסיה קלין שהוא עוד תזכורת למציאות הקשה במדינה שלנו, בה הממשלה לא עושה מספיק כדי למנוע את רצח האישה הבאה: "לאישה ששכבה במיטה ביחידה לטיפול נמרץ קראו אנסטסיה קלין. היא הייתה בת 52 במותה. ממה שגילינו עליה, היא הגיעה לישראל מאוקריאנה לפני שנים בודדות ומאז התפרנסה בדוחק מעבודות כפיים. לפני כשבועיים היא הובלה לבית החולים במצב קריטי בעקבות זיהום שנגרם כתוצאה מפגיעות עזות שחוותה בכל חלקי גופה. בין היתר רגל ימין שלה אף נקטעה. בן זוגה שחשוד לכאורה במעשה הנפשע שוחרר למעצר בית. הוא חזר לבית החולים והגיע עד למחלקה כדי למצוא אותה ולדעת 'מה עם הרגל שלה' ובזכות עירנות של שירי, העובדת הסוציאלית שעמדה על המשמר ומנעה ממנו בגופה להכנס לחדרה, הוא הוצא מבית החולים. אנסטסיה שכבה לבדה במשך שבועיים בלי שאף נפש חיה התעניינה בשלומה. המשטרה הצליחה לאתר את משפחתה באוקריאנה אך הם הביעו אדישות למצבה. 'זו אישה שלא מעניינת אף אחד' אמר בצער הקצין הבודק לצוות המטפל. בערב שבת היא נשמה את נשמתה האחרונה ונפרדה מהעולם מבלי שזכתה לקבל חיבוק אחרון מאדם אהוב. סביבה היו הרופאות והאחים ושירי העובדת הסוציאלית, אומרים לאישה שלא הכירו ולא יודעים עליה דבר, שלום אחרון" ???? • הנה כמה מספרי טלפון שאפשר להיעזר בהם בעת הצורך: מוקד החירום של נעמ"ת המעניק סיוע, טיפול וייעוץ לנשים הסובלות מאלימות במשפחה: *3090 או 036492468/9/70 מוקד הפניות של משרד הרווחה: 118 (או 077-9208560 מטלפון קווי) ארגון ויצ"ו המעניק סיוע ראשוני לנשים ולנערות שמוכות על ידי בני זוגן: 03-6923791 מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית: 1202 (24 שעות ביממה), נשים ערביות: 04-6566813, נשים דתיות: 02-6730002 עמותת "תקווה בחושך", לנערים ונערות בסיכון: 0526226860. בואו נעשה הכל כדי למנוע את הרצח הבא ????????

A post shared by מגזין את (@atmagazine) on

מחר יתקיימו הפגנות במספר מוקדים ברחבי הארץ כי אי אפשר לחיות יותר במציאות הזאת. ההפגנה הראשונה תתקייים בשעה 11:00 בבוקר בבלפור, "רוצחים את אחיותנו ואנחנו לא נשתוק יותר, ביום רביעי הקרוב, 10:00 בבוקר, נתאסף בכניסה למשכן הכנסת, 100 נשים (לפחות) עם 100 שלטים נושאי שמות 100 נשים שנרצחו בחמש השנים האחרונות ונדרוש מחברי הכנסת להסתכל לנו בעיניים ולהסביר לנו מה הם עושים מחר בבוקר, מה הם עושים כדי להאבק באלימות, כי למנוע את הרצח הבא.

למה התקציבים לא עוברים?,
למה מקלטים נסגרים ולא נפתחים?,
למה לא ננקטים אמצעים נגד גברים אלימים?,
למה המשטרה לא מגנה על נשים?,
למה כשאישה מתלוננת שולחים אותה הביתה חזרה למי שעלול להרוג אותה?,
למה מרחיבים את אשרות נשיאת הנשק?,
למה לא מאמינים?,
למה נשים ממשיכות להירצח בישראל שנת 2020 והאדמה לא רועדת?", כתבו מארגנות המחאה.

"תסתכלו לנו בעיניים. דם אחיותנו על הידיים שלכם".
לינק לקבוצת הוואטסאפ עם כל העדכונים: https://chat.whatsapp.com/G4VXE4fyssuL6alh375Igb

בשעה 20:00 יתקיימו הפגנות נוספות ברחבי הארץ:

"שתי נשים ביום אחד! מגיפת האלימות המגדרית גובה מאיתנו קורבנות כבר שנים, ועכשיו בתקופת הקורונה הרציחות ומקרי האלימות מגיעים לשיא חדש. ידענו את זה, התרענו מפני זה, ואנחנו חוזרות ומוחות כבר שנים – איפה הממשלה? למה היא לא מתערבת בנושא? למה היא מפקירה אותנו למות?

מצב החירום התמידי הזה מכריח אותנו לפעול. בואו כולנו נהיה עירניות.ים יותר לנשים סביבנו. לא נפחד להתערב. נקשיב לתחושות הבטן שלנו ונציע עזרה מכל סוג שהוא. בואו נמשיך לזעוק ולהלחם למען תקציבים גבוהים יותר עבור ארגונים ומוסדות שמספקים מקלט, מענה ועזרה עבור נשים וילדות.ים שחוות אלימות ומרגישות לא בטוחות בביתן. בואו נלחם עבור הנשים והילדות שעוברות טרור נפשי כאשר הן מגישות תלונה על פגיעה מינית ועל אונס. בואו נלחם למען חינוך מיני נכון ובריא עבור ילדות.ים ובני.ות נוער ועבור לימודי מגדר כחלק מחינוך בסיסי.

בואו נהיה אימהות שמלמדות את הבנים שלנו להתמודד עם זעם ועם שליטה ביצרים. ונלמד אותם להיות בני הזוג שאנחנו מאחלות לעצמנו. בואו נמשיך להלחם למען שוויון מגדרי ונגד אלימות כלפי נשים.

זה לא יכול לקרות יותר. זה לא ייתכן שנשים נרצחות רק בגלל היותן נשים. זאת מלחמה של כולנו. שלכן ושלכם לא פחות! ביום רביעי בשעה 20:00 נצא כולנו לרחובות!", נכתב בעמוד האינסטגרם "לא שותקות".

מוקדי הפגנות ברחבי הארץ, מחר בשעה 20:00:

נהריה – הצומת הראשית (צומת הגעתון/ארנה) – ליאל 050-6533108
באר יעקב – קניון באר יעקב, רחוב שא נס 17 – שירה 053-6280769
אשדוד – כיכר אילן רמון השפיץ – עדן ⁦ 050-7680707
ירושלים – גשר המיתרים – רויטל 054-4530630
תל אביב – כיכר הבימה – קורל 050-9932955
באר שבע – מרכז המורים – מורן 054-9411361
כרמיאל – בקניון החדש (הפירמידה) בכרמיאל – כרמל 054-6738175
חיפה ובקעת אונו יפורסמו בקרוב
עוד מוקדים יעודכנו באיוונט בפייסבוק.