המלצות בעמק חפר

פשטות מעודנת. החנות שמונה
במושב גן יאשיה | צילום: אורית כץ
פשטות מעודנת. החנות שמונה במושב גן יאשיה | צילום: אורית כץ

חגית אברון יודעת למצוא את המקומות הכי מיוחדים שלא כולם מכירים. המטרה: לחגוג לאחות הקטנה והאהובה יום הולדת. האמצעי: לבקר במקומות נסתרים ומתוקים בעמק חפר

88 שיתופים | 132 צפיות

אומרים שמשפחה לא בוחרים, ואילו אני בוחרת באחותי הקטנה בכל יום מחדש. עושה רושם שגם היא בוחרת בי, אם כי מתגנב בי החשד שזה הודות למנעמי החיים והתפנוקים שביכולתי לספק. כך או כך, את יום הולדתה היא בחרה לבלות איתי. כמנהג אחיות קטנות, היא הורתה בקול מתפנק לדאוג לה ליום שכולו עינוגים קטנים, בזמן ובמרחק מוקצבים. בתמורה, היא הבטיחה לחפור לי עם שחנ"ש (שיחת נפש) על ההורים המעצבנים בגן החדש של הילדה. אחלה דיל.

היא הגיחה בשעה היעודה, מתנשפת מתלאות הבוקר וטעונה בשאריות אדרנלין אורבני שהלכו והתנדפו ככל שהצפנו לעמק חפר אפוף בשׂומֶת הפרדסים. לא על הפרדסים והחקלאות לבדם מתקיים לו העמק. כמו בקיבוצים וביישובים כפריים רבים בפריפריה, הנצו כאן לאטם שלל עסקי בוטיק ביתיים: יקבים, בתי קפה וחנויות יפות ברוח התקופה. כל אלה ועוד נבטו וצמחו כמו הניצנים של השקדיות היפות שעמק חפר התברך בהן.

פתיח ראוי לבוקר כזה היה יכול להתקיים בבית קפה מצויץ וסודי באחד המושבים שבצדי הדרך, אבל אני ניווטתי את דרכנו בבטחה השמורה לאחת שיודעת דווקא לאזור התעשייה של עמק חפר, שם הוריתי לקטנה לחנות את הרכב בתחנת דלק, מה שגרר הרמת גבה ותהייה מוצדקת. "את מתכוונת לקחת אותי לשתות קפה בחנות נוחות של התחנה?!", שאלה בחשש. אבל אני, כממתיקת סוד, הובלתי אותה היישר למתחם המגודר, עטור העציצים והפרחים של אלה פטיסרי, הסוד החדש והשמור של תושבי העמק.

אלה פטיסרי. ארוחת בוקר הדוניסטית בלבו של אזור תעשייה | צילום: עירית גרשוני טירולר
אלה פטיסרי. ארוחת בוקר הדוניסטית בלבו של אזור תעשייה | צילום: עירית גרשוני טירולר

רגע לפני שאשתף אתכם בטעמם המשכר של בריוש פיסטוק בחמאה, עוגת שזיפים ושקדים שעושה חסד עם מלאכי עליון וארוחת הבוקר שזורת הפתעות נימוחות, כמה מילים על מקומות שנפתחים בתחנות דלק: מה הקטע? פעם היינו נוסעים לתחנת דלק כדי למלא דלק, מקסימום קצת מים במנוע. כיום התווספה למטלה חדוות מילוי העורקים בקפה איכותי ובתופינים משובחים. יותר ממקום מצטיין אחד נפתח בתחנות דלק ברחבי ישראל, ואלה פטיסרי הצטרפה לחגיגה.

מלצריות קיבוצניקיות הושיבו אותנו סביב שולחן עץ עגול, סמוך לדלפק המאפים שאיים להטריף את ארובות האף. העיניים התרוצצו בין מגשי הפחזניות הקטנות, עוגות השמרים ומאפה האוכמניות בגבינה, אומדות בזהירות את הנזק הצפוי. לפני שהספקנו להחליט זכינו בטעימה מפוקאצ'ה חמימה בזוקת ירקות קלויים, וכמה דקות אחר כך הגיח מאפה שמרים בריבת בצל ועגבניות שרי שמיצן התערבל בבצק המתקתק.

אלה בוימל גורן, אשת היי־טק לשעבר ובעלת קייטרינג בוטיק, חלמה לפתוח מקום בין משעולי הקיבוץ שבו היא מתגוררת, אך החיים וסחבת ההיתרים לימדו אותה פשרה מהי וכך נפתח פטיסרי צרפתי משובח בלבו של אזור תעשייה. רק בישראל.

על האיכות, לעומת זאת, היא לא התפשרה. מדי לילה נאפים בקונדיטוריה הקטנה שבירכתי הפטיסרי לחמי שיפון משובצים אגוזים, מאפי בוקר עתירי חמאה ושקדים ועוגות ופשטידות נפלאות. בצהרים משתנה הגישה הקולינרית ההדוניסטית לגרסת הבריאות. לאחר מתקפת החביתות המתפקעות והמאפים המושחתים, מוגשות ארוחות צהרים על טוהרת סלטי קטניות, אורז וקינואה. אנחנו טעמנו גם לביבות כתומות נהדרות בחלב קוקוס ועוד שאר ירקות. הכל טעים, מוגש בכלים יפים ובשפע עד להתפקע.

פשטות מעודנת. החנות שמונה במושב גן יאשיה | צילום: אורית כץ
פשטות מעודנת. החנות שמונה במושב גן יאשיה | צילום: אורית כץ

כששככו אנחות העונג של ילדת היום הולדת, הגיעה העת לפנק גם את בלוטת השופינג המפותחת שלה. הבטחתי לה חנות קטנה ומטריפה. נסענו עוד כברת דרך קלה מזרחה, מתפתלות בין כבישי העמק למושב גן יאשיה, שם נפתח לאחרונה הקסם המכונה שמונה בחצר של הדס ישי. זהו מיזם כפרי יפהפה ובו חנות של דברים יפים ובית קפה. בחנות אוסף של פריטי לבוש מיובאים הנבחרים בקפידה, פשוטים אך מעודנים. בחוץ מוגשים קפה ועוגיות.

כמה משקים משם והגענו לנאיבי, חנות בלב משתלה פרחונית הטובלת בצבעוניות ומהווה לונה פארק מושלם למתנות: הקטנה פשפשה ומצאה כלים יפים מאמייל צבעוני ואיימה להכין בהם ארוחה משפחתית.

הבטחתי להביא את היין, ולשם כך קפצנו ליקב אליגוטה, אף הוא בגן יאשיה, שהתגלה כמושב הממתיק סודות נהנתנים.

יקב אליגוטה במושב גן יאשיה | צילום: דור פנטי
יקב אליגוטה במושב גן יאשיה | צילום: דור פנטי

ביקב קיבל את פנינו צביקה פנטי, יינן וחקלאי בטעם של פעם. כרומני חד עין הוא מיד זיהה בנו את הגן, והזמין אותנו לחגיגת טעימות קטנה של יין, גבינות ושמן זית מופלא שמייצרים ביקב. העובדה שהשמש עמדה במרכז השמים בסתם יום של חול מעולם לא הפריעה לכמה רומנים לחגוג את החיים. יצאנו מתנודדות קלות עם כמה בקבוקים של קברנה סוביניון ונשבענו שבועת צופים לחגוג ככה בדיוק גם בשנה הבאה. ב־14:00 בדיוק צלצל השעון של סינדרלה החוגגת. היא שבה לביתה שמחת לב ומפודרת היטב בצבעי הפסטל הרכים שהותיר בה יום ההולדת בעמק.

 

hagitevron.com

אלה פטיסרי דרך נחל אלכסנדר 5, פארק תעשיות עמק חפר, 6546155־04

שמונה משק 15, מושב גן יאשיה, 4042224־052

נאיבי מושב גן יאשיה, 8977781־052

יקב אליגוטה מושב גן יאשיה, 4748892־054