14 סרטים שיחזירו לכן את האמונה באהבה

אף פעם לא נמאס. איך לאבד בחור בעשרה ימים | צילום מסך
אף פעם לא נמאס. איך לאבד בחור בעשרה ימים | צילום מסך

אהבה מנצחת הכל. גם כשאת בחורה לבנה והוא סטנדאפיסט פקיסטני, גם כשאת לא זוכרת אותו במשך 50 דייטים וגם אם תכננתם רק לשכב. הסרטים שמוכיחים את מה שאנחנו כבר יודעות, אבל תמיד כיף לצפות

88 שיתופים | 132 צפיות

על אהבה וסמים אחרים

הוא: ג'ייק ג'ילנהול, פלרטטן בלתי נלאה וגם סוכן מכירות של ויאגרה שלא רואה בעיניים.
היא: אן האת'וויי שבאה לסטוץ, וסטוץ בלבד, כי החבר האחרון זרק אותה כשגילה שיש לה פרקינסון.
מה הולך: למרות ששניהם לא באופי לזה ובטח לא בתוכניות, הם (תתנהגו מופתעות) מתאהבים. כן, כן, זה הסרט שיגרום לכן להאמין בכך שסטוץ עלול להפוך לאהבה. בטח אם הוא סוער ומסעיר כמו פה. ובדיוק כשנדמה שאהבה מנצחת כנגד כל הסיכויים, אפילו את אופיו היזיזותי של הקשר, הקשר שלהם עומד למבחן כשמחלת הפרקינסון של הגיבורה מחמירה והופכת אותה לפחות אטרקטיבית (במגבלות העובדה שמדובר באן האת'וויי, כמה לא אטרקטיבית היא יכולה להיות?). האם הוא יעמוד במבחן? הכינו את הגלידה.

אופטימיות היא שם המשחק

הוא: בראדלי קופר, מגלם את פטריק הסובל מהפרעה דו קוטבית ומשוחרר מבית חולים חודשים ספורים לאחר אשפוז.
היא: ג'ניפר לורנס, הלא היא טיפאני, אלמנה טרייה שמטביעה את האבל על בעלה בחיבה למין, וגם זכתה על התפקיד הזה באוסקר.
מה הולך: פטריק חוזר לבית הוריו אחרי שפוצץ את המאהב של אשתו במכות, אבל לא הכי זוכר את זה וגם לא לוקח על זה אחריות. הוא מנסה לחזור ולהתפייס איתה, מבטיח למטפל שלו שהמחלה בשליטה. כשהוא פוגש את טיפאני המעורערת בעצמה הם עושים סחר חליפין: הוא יעזור לה בתחרות ריקודים (וואט?) והיא תעזור לו להגיע אל  האקסית. עם מכתב. נכון לא אותו מטבע, אבל זה מספיק טוב כדי להושיב אותנו מול הכימיה המטורפת בין השניים שמזכירה שאהבה יכולה לפגוש אותנו גם במקום הנמוך ביותר.

ההצעה

היא: סנדרה בולוק, בוסית קשוחה שנקישות העקבים שלה גורמות לכולם להתכווץ בפחד בקיוביקלז שלהם.
הוא: ריאן ריינולדס, מתמחה תמים ופעור שלא גילה שהוא צריך לפחד ממנה.
מה הולך: היא קנדית המנהלת הוצאת ספרים בניו יורק, שעומדת בפני גירוש כי היא לא אמריקאית. היא מודיעה למתמחה שלה שהם מתחתנים כדי שהיא תקבל גרין קארד. לפקיד שאמור לאשר את הנישואין יש ספקות לגבי הקשר כי בואו, היא אגדה חיה, והוא – יש לו עוד מה להוכיח. עכשיו הם צריכים לשחק את המשחק הזה של להיות זוג, הרחק מהבית שלהם בניו יורק – באלסקה. אולי זה הכפור ואולי זה המפגש עם המשפחה שלו שמרככים את לב הקרח שלה, ומפה לשם מתברר שלפעמים הדרך הכי עקומה היא הדרך הישירה אל הלב.

50 דייטים ראשונים

היא: דרו ברימור, שכתוצאה מתאונה קשה אין לה זיכרון לטווח ארוך, כלומר רק ליום אחד.
הוא: אדם סנדלר, וטרינר ימי מהוואי, לא פחות, וומנייזר מדופלם שיותר מיום אחד עם בחורה נחשב למערכת יחסים ארוכה עבורו.
מה הולך: הוא מתאהב בה למרות שהוא רווק הולל, רק שהוא צריך לעמוד בפני המכשול הפעוט שהיא לא זוכרת אותו כבר בבוקר למחרת. אף פעם. לכן כל יום הוא צריך להרשים אותה ולזכות באהבתה מחדש, וכל פעם הוא עושה זאת בדרך יצירתית אחרת, כדי שאולי, מתישהו, האהבה ביניהם תכניע את הנסיבות הבלתי אפשריות.

ידידים פלוס

היא: מילה קוניס, אשת משאבי אנוש שמקבלת עמלה שמנה על גיוס טאלנט.
הוא: ג'סטין טימברלייק, טאלנט של עיצוב אתרים.
מה הולך: על תחילת הסרט היא מצליחה לגייס אותו לעבוד במגזין GQ הנחשק, ובשביל זה הוא צריך לעבור מלוס אנג'לס לניו יורק. אין לו חברים בעיר, ובהיעדר ציפור שיר גם שני אנשים חתיכים בהגזמה ומושכים בהגזמה ייחשבו לזמיר. הם הופכים לידידים עד שלילה אחד הם מחליטים לממש, במסגרת הידידות ביניהם, ברור, את זה שהם צעירים, יפים ובעלי צרכים מיניים. ואז הם ממשיכים, או כמו שאתי כרייף כינתה זאת – מנהלים קשר חברי-מיני. זה הולך להם ממש טוב, עד שאופס, זה לא. ומה קורה לחברים טובים שגם יש ביניהם משיכה וסקס מדהים? נכון מאוד, סצינת פלאשמוב שמזכירה לנו את תחילת העשור שעבר! אבל גם תזכורת לכל מה שחשוב שיהיה בקשר טוב.

חולי אהבה

היא: זואי קאזאן, בחורה לבנה, אמריקאית, לבנה, ואי אפשר להדגיש זאת מספיק: לבנה.
הוא: קומיל נג'יאני, סטנדאפיסט פקיסטני שמשלים הכנסה כנהג אובר.
מה הולך: רק הקומדיה הרומנטית הכי מצליחה של השנים האחרונות. היא נופלת בקסמיו אחרי הופעת סטנדאפ מוצלחת, הם מבלים לילה יחד וקומיל מתאהב בה גם. הבעיה? הוא ממוצא פקיסטני, מסורתי, ומסתיר את הקשר מבני משפחתו. והיא – חולה ונכנסת לתרדמת (אבל לא בגלל זה). עכשיו קומיל צריך להתמודד לא רק עם משפחתו, אלא עם משפחתה המאוד מאוד לבנה, שלא קל לה לקבל או להכיל שהבת שלהם יוצאת עם בחור ממעמד נמוך יותר. בטח לא כשהיא בכלל בקומה, ולא יכולה להגן על הבחירה ההו כה מופרכת שלה. עם כל שיח הזהויות, מתברר שעדיין יש הבדלים תהומיים בין התרבויות, שלא לומר גזענות ועוד כל מיני מטעמים שלא מסתדרים טוב בעין לאהבה.

קלולס

היא: שר, או אלישיה סילברסטון, אם אתן מתעקשות, הבחורה הכי יפה, פופולרית ובסטייל בכל שנות התשעים.
הוא: פול ראד, האיש שלא הזדקן בקמט מהניינטיז, אבל לצורך העניין גם אחיה החורג והסטודנט החננה למשפטים.
מה הולך: שר מנסה לסדר את אחיה החורג לילדה החדשה בבית הספר אותה היא לוקחת פרויקט (בריטני מרפי, תנצב"ה), תוך כדי שהיא מנסה למצוא לעצמה חבר בדמות הבחור הכי שיק בתיכון. אבל כמובן ששר מחפשת תחת הפנס, ומנסה להזרים בחור גיי במקום להבין שהאהבה בעצם הייתה מתחת לאף שלה כל הזמן הזה, פשוט היא לא ראתה כי הוא היה לבוש לא משהו. ה-סרט לקחת לאי בודד.

התקופה היפה בחיי

הוא: דניאל אוטיי, המגלם את ויקטור, קריקטוריסט מובטל שהעיתון שלו הפך לאינטרנטי ואין לו כוח להתרגל לזה.
היא: פאני ארדן, כמריאן, אשתו הפסיכולוגית שמאסה בסבא טכנולוגיה הזעפן שמתלונן על החיים שלו, וזורקת אותו מהבית.
מה הולך: הנציגה הצרפתית של הרשימה ואחת המרגשות בה. חברה חיצונית מאפשרת לאנשים לחזור לכל תקופה בהיסטוריה באמצעות אולפן טלוויזיה מותאם למידותיהם. ויקטור מקבל מתנה מבנו המשותף עם מריאן, ומבקש לחזור לשבוע בו הכיר את אשתו. מהר מאוד הפנטזיה והמציאות מתערבבות וויקטור מתחיל להתבלבל בין השחקנית שמגלמת את מריאן הצעירה – לאשתו, אבל בדרך מזכיר איך נולדת התאהבות.

טיפש, מטורף, מאוהב

הן: ג'וליאן מור, אמה סטון, מריסה טומיי.
הם: סטיב קארל, ריאן פאקינג גוסלינג, קווין בייקון (בהתאמה).
מה הולך: ג'וליאן מור רוצה להתגרש מסטיב קארל אחרי 25 שנות נישואים. הוא פוגש את ריאן גוסלינג שמתפקד כריאן גוסלינג בעולם, כלומר הגבר הכי מדהים על פני כדור הארץ, שכל הנשים בעולם יודעות את זה גם ולכן נופלות לרגליו. חוץ מאמה סטון. שני הגברים מתחברים, גוסלינג מחזיר לקארל את גבריותו האבודה וקארל מלמד את האיש החתיך בעולם איך לפתח אופי, להתמודד עם רגשות ולזכות בזאת שהופכת אותו לגבר של אישה אחת. ארסנל דמויות מוגזם ומהמם שכל אחת מגיעה עם זווית אחרת ומטען אחר על אהבה. ובסוף? בסוף יש רק תשובה אחת.

איך להיפטר מבחור ב-10 ימים

היא: קייט הדסון, כוכבת עולה במגזין נשים ובעלת מדור "איך ל-".
הוא: מת'יו מקונוהיי, בתקופה שלפני תפקידי האופי כשעוד היה רק פנים יפות, וגם פרסומאי לגברים שמנסה להשיג קמפיין לפלח שוק נשי.
מה הולך: היא נשלחת למשימה עיתונאית לעשות את כל הטעויות האפשריות שנשים עושות עם גברים בקשר, הוא התערב שהוא יכול לגרום לכל אישה להתאהב בו כדי להוכיח שהוא מבין נשים ובכך להשיג קמפיין נחשק ליהלומים. כל אחד הוא מושא המשימה של השני בסתר, וכשהם מגלים על זה אוי כמה שהם כועסים. ולמה הם כועסים? נכון מאוד כי הם בני אדם עם רגשות ורגשות אי אפשר לאלף. בטח כשהצד השני כל כך מהמם.

מה הסיכוי?

היא: שרליז ת'רון, מועמדת לנשיאות ארה"ב בשבילכן (אם שוורצנגר היה מושל קליפורניה וטראמפ נשיא, אולי גם כאן מתחבאות עתידות).
הוא: סת' רוגן, עיתונאי אידיאליסט לשעבר וכותב הנאומים החדש של המועמדת האמביציוזית והרווקה, יש לומר.
מה הולך: קומדיה רומנטית עם שאיפות פמיניסטית על זאת שצריכה לזכות בתפקיד הכי חשוב בעולם, אבל עדיין מוצאת זמן לחלץ טישו לכותב הנאומים ההיסטרי שלה (אך החינני כל כך). היא הייתה הבייביסיטר שלו בעבר, הוא היה דלוק עליה, עכשיו היא האישה המושלמת והחזקה בעולם והוא דאחקה. אין סיכוי בעולם שזה יעבוד, ובכל זאת, הכימיה שלהם מעלה אקספוננציאלית את רמות האופטימיות שלנו לגבי היתכנותה של אהבה, גם בעולם הציני ביותר.

דלתות מסתובבות

היא: גווינת' פאלטרו, פעם עם שיער ארוך, פעם עם קצר.
הוא: ג'ון האנה הסקוטי ההורס.
מה הולך: היא מפוטרת מעבודת המלצרות שלה ויוצאת לביתה ברכבת התחתית. בגרסה עלילתית אחת היא מספיקה להגיע הביתה בזמן ותופסת את בן הזוג הפרזיט שלה בוגד בה על חם, נפרדת ממנו ויוצאת לחיים חדשים פלאס אהבה חדשה ותספורת מוצלחת. בגרסה עלילתית שנייה, היא מפספסת את הרכבת ומחמיצה את הגילוי הגדול שיכול היה להוביל אותה להתאהב בבחור החדש. איזו מהגרסאות תנצח? האם היא פספסה את הרכבת? אם לא היה מדובר בסרט בן 25 שנה היינו חוששות מספוילר אבל בכל מקרה ובשם האהבה, תקדישו 90 דקות כדי להזכר בתשובה. היא שווה את זה.

מארגנת החתונות

היא: ג'ניפר לופז, מארגנת החתונות הכי וואו, שלו נעליכן מעל רגליכן.
הוא: מת'יו מקונוהיי, רופא ילדים מושלמי וגם תפוסי.
מה הולך: ג'יילו היא מארי, שהתחתנה עם הקריירה שלה בתור מפיקת חתונות לכל בריידזילה. סטיב הוא רופא ילדים שמציל את חייה מדריסה על ידי פח זבל, מטפל בה, והם טיפהל'ה מתאהבים, עד שמתברר שהלקוחה הבאה שלה היא אשתו לעתיד. מכאן מתחיל מחול של טעויות ושל בני זוג לא מתאימים, באחת מהקומדיות הרומנטיות הכי אייקוניות שבאמת אי אפשר לסרב לה. זו ההוכחה שאהבה מוצאת את הדרך גם בעלילות הכי פתלתלות וצ'יזיות, וגורמת לנו להאמין בה למרות הכל.

דיברנו מספיק

היא: ג'וליה לואי דרייפוס היא אווה, מסאז'יסטית גרושה רגע לפני שהקן שלה מתרוקן.
הוא: ג'יימס גנדולפיני עליו השלום, הוא אלברט, אוצר של מוזיאון, רגע לפני שהקן מתרוקן.
מה הולך: כל הטעויות בזוגיות פרק ב', בה מפחדים לעשות טעויות של פרק א', אחרת מה שווה כל סיפור האהבה הזה. הם נפגשים במסיבה ומהר מאוד מתחברים ומוצאים שפה משותפת. רק שבאותה מסיבה היא מכירה את גרושתו, המשוררת הכריזמטית שהופכת ללקוחה שלה ולא מפסיקה לטנף על בעלה לשעבר. ככל שהלקוחה שלה מלכלכת יותר על מושא הקשר החדש שלה, אווה נבהלת וסומכת על משמע אוזניים יותר מעל מראה עיניים, או בקיצור – מפשלת. ולמרות הכל מדובר בסרט בלתי סכריני עם סוף טוב שמרחיב את הלב.