קניה ווסט דפוק, אבל ההתעלמות ממעשיו דפוקה עוד יותר

קניה ווסט | צילום:  Marc Piasecki/GC Images via Getty Images
קניה ווסט | צילום: Marc Piasecki/GC Images via Getty Images

קניה ווסט חגג יום הולדת במסיבת ענק. בתוכנית האמנותית: חפצון והשפלת נשים על ידי הגשת סושי מגופן העירום כאילו היו מגש אנושי. אז למה כולם מדברים רק על נורת' ווסט על ואשתו החדשה?

88 שיתופים | 132 צפיות

"קניה ווסט חגג אמש את יום הולדתו באירוע עמוס כוכבים הוליוודים. במקום נכחו גם מי שאמורה להיות אשתו החדשה ובתו הצעירה נורת', שאחזו ידיים", כך בחרו לכתוב במרבית אתרי הרכילות הגדולים בעולם על מסיבת יום הולדתו ה-46 של ווסט שהתקיימה אתמול (11.6). רובם, למעט כמה כלי תקשורת נידחים במזרח, לא ציינו או הזכירו כבדרך אגב בתוך האייטם, שמסיבת יום הולדתו של ווסט כללה גם נשים ששירותיהן נשכרו במיוחד כדי לשכב עירומות על שולחן ושאנשים יאכלו מגופן סושי. פרט שולי.

>> כרוניקה של התחרפנות: מה עובר על קניה ווסט?

זו לא הפעם הראשונה שווסט מחולל סערה עולמית. ההוריקן האנטישמי שהביא עליו כאשר התבטא בצורה מזעזעת כלפי העם היהודי מוקדם יותר השנה בקושי שכך. אבל עכשיו? העולם שותק, או ליתר דיוק מלרלר, במקום לדבר על מה שחשוב באמת. מבחינתי, כאישה, מדובר באקט מטלטל ומסעיר לא פחות מהסערה האחרונה בכיכובו. ווסט אינו בריא בנפשו, זה ידוע, ובכל זאת אמירותיו עלו לו בקריירה. הוא הפסיד את חוזי הענק עם אדידס, בלנסיאגה, סקצ'רס, גאפ והרשימה עוד ארוכה, החשבונות שלו ברשתות נחסמו והוא אף הפסיד חלק מנכסיו.

צילום מסך מטוויטר
צילום מסך מטוויטר

אין לי מושג איך אפשר לגרום לאדם בעייתי ודפוק בכל קנה מידה אפשרי להבין את טעויותיו, אבל תכלס, הוא לא באמת האישיו והאקט הזה מצידו לא מפתיע. האישיו המטריד יותר הוא שבניגוד לסערה הקודמת ולמחיר החברתי והמחיר הכלכלי הכבד ששילם, הפעם – העולם שותק. המחיר שהוא שילם לעומת זאת לנשים ששימשו כמגשי סושי אנושיים, הוא בוודאות נמוך בהרבה. התופעה הדוחה הזו היא לא חדשה אגב, היא הייתה מאוד אופנתית בכל מיני חוגים מבחילים אי שם בעשור שעבר, אבל אני מודה שלא האמנתי שה"טרנד" הזה יחזור. עוד יותר לא האמנתי שהתקשורת בעולם תזרום עם זה, הרי מבחינת כולם האייטם האמיתי הוא שבתו נורת' בת ה-10 אחזה ידיים עם אשתו החדשה של ווסט.

אף אחד לא ידבר על כך שנורת', ילדה בת 10 שגם ככה חיה חיים לא בדיוק רגילים כמו שאר הילדות בגילה, עלולה לחשוב שזה תקין. שזה נורמלי ולגיטימי לקחת לעצמה סושי שהונח על חזה העירום של אישה ששוכבת בתחתונים על השולחן. הרי לא אחדש כשאציין שהמהירות שבה דברים רצים היום ברשת לא ניתנת בכלל להסבר, ואופנה נוצרת על ידי איי-ליסטרים שונים שמכתיבים את סדר היום הציבורי. והנה – התחיל פה טרנד חדש, והוא נמכר בזיל הזול.

כאמור, אין לי כל ציפיות מקניה ווסט. אני מזועזעת ונחרדת, אבל אני לא מופתעת. מי אם לא הוא, יעשה דבר כזה? אבל כאישה, לחיות בעולם שבו התקשורת לא מהדהדת על זה כתבה אחר כתבה, זה דבר שמקומם אותי. עולם שבו התקשורת לא עושה מזה עניין, זה עולם שמפחיד אותי לחיות בו. אבל היי, טראפיק הוא המלך, וגם אם נעשה עוול למחצית מהאוכלוסיה בעולם ונתעלם מאקט משפיל ודורסני כלפי נשים, הכל טוב, העיקר שנורת' הגיעה שלובת ידיים עם אשתו החדשה של קניה ווסט, ויש לכם כותרת.