טורי ספלינג באמת פשטה את הרגל או שהיא עובדת על כולנו?

טורי ספלינג | צילום: Gettyimages
טורי ספלינג | צילום: Gettyimages

אחרי ששמענו על סיפור פשיטת הרגל העצוב של טורי ספלינג, יכול להיות שהכל מזויף כמו הפנים שלה? התפנית החדשה בעלילה הסבוכה ועוד סיפורי סלבס שפשטו את הרגל בענק

88 שיתופים | 132 צפיות

עם הון גדול באה גם אחריות גדולה, או לפחות רואה חשבון שלא יותיר אתכן עם מטבעות שוקולד במקום ערימות דולרים, אבל מה קורה כשהסלבס העשירים בעולם מקבלים החלטות גרועות בקשר לממון הרב שלהם, נקלעים לחובות ולא פעם נאלצים אפילו להכריז על פשיטת רגל? הנה כמה מפורסמות ומפורסמים שלמדו בדרך הקשה שחסכון זו לא מילה גסה.

>> איך נראות היום דוגמניות העל של שנות ה-90? אותו הדבר בדיוק

טורי ספלינג

באיזו דרך עקלקלה הלכה טורי ספלינג שהפכה מילדת שמנת לאישה אביונה בטווח זמן של חמישה עשורים? קורס מזורז לביוגרפיה שלה לטובת מי שלא אוחזת בתואר מומחית לטראש: טורי ואחיה רנדי גדלו באחוזת ענק בשווי של כ-150 מיליון דולרים שנודעה כבית הכי גדול בלוס אנג'לס, וכללה בין היתר 27 חדרי שירותים, סלון יופי, אולם באולינג, זירת החלקה על הקרח, אולם תיאטרון, חדרי קולנוע, בריכה אולימפית, מגרש טניס, 3 חדרים לעיטוף מתנות ואפילו מוזיאון בובות. תריצו כמה שנים קדימה – טורי מנסה את כוחה בתעשיית הבידור. היא מככבת בסדרה "בוורלי הילס 90210" שהפיק אביה המנוח ארון ספלינג, בתפקיד הבתולה (הכמעט) נצחית דונה מרטין, וגוזרת קופון יפה. שנים אחרי זה, קשה להגיד שהצליחה לייצר לעצמה קריירת משחק מצליחה – היא בעיקר חילטרה בפרויקטים כושלים ותוכניות ריאליטי והמשיכה לכלכל את עצמה מההון המשפחתי כל עוד אביה היה בחיים. יחסיה עם הוריה ידעו עליות ומורדות לאורך השנים, במיוחד עם אמה שלא אהבה את הבחירות של בתה ובאופן ספציפי את הנישואים שלה (השניים במספר) לפרוד הנוכחי, השחקן דין מקדרמוט. ספלינג בת ה-50 ירשה פרוטות מהונו של אביה בעת מותו בשנת 2006 בגיל 83 משבץ. ההון שלו נאמד בכ-500 מיליון דולר וספלינג קיבלה 800 אלף דולר בלבד, שאר הכסף נשאר אצל אימה. סגנון החיים הפזרני של ספלינג לווה בלא מעט החלטות כלכליות תמוהות, והיא ומקדרמוט צברו חובות ענק לבנקים ולשאר נושים אותם הם מתקשים לשלם. נכון להיום, ספלינג ומקדרמוט חולקים 5 ילדים וכל שידוע הוא שכרגע מצבה הכלכלי הוא בכי רע – היא וילדיה עברו לאחרונה להתגורר בקרוואן, כשהתחזית לעתיד אינה ברורה. הסיפור העצוב הזה קיבל השבוע תפנית הזויה נוספת: ספלינג המרוששת חוטפת אש ברשת כל השבוע, בעקבות תמונות וסרטונים חדשים שהעלתה השבוע לסטורי – בהם פניה נראים "מתוחזקים" לאחר טיפולי הזרקות שונים. מאיפה הכסף לטיפולים היקרים? זה גם מה ששואלות ושואלים המעריצות והמעריצים שלה.

טורי ספלינג | צילום: Raymond Hall/GC Images via Getty Images
טורי ספלינג | צילום: Raymond Hall/GC Images via Getty Images

ניקולס קייג'

השחקן זוכה האוסקר ונצר למשפחת קופולה המפורסמת בן ה-59 היה במשך שנים אחד השחקנים המכניסים ביותר בהוליווד וצבר ממון רב. בשנת 2000 זזה לו כנראה מחוגה בצד במוח ששולט בדחפים לא בריאים, והוא פצח במסע בזבוזים מטורף שהנזק ממנו להונו שנאמד אז בכ-150 מיליון דולר היה עצום והותיר אותו בחובות של מיליונים. אז על מה אפשר לבזבז כל כך הרבה כסף אתן בוודאי תוהות. ובכן, הרשימה עשויה להפתיע אתכן: טירה עתיקה ורדופת רוחות באנגליה, נכסי נדל"ן ברחבי ארצות הברית ואירופה, שלד של דינוזאור, אוסף של ראשים מכווצים, אי פרטי, צי של מכוניות ספורט, נחשי קוברה לבקנים, יאכטה, יותר מ-50 יצירות אמנות מקוריות, הקומיקס הראשון של סופרמן והדובדבן שבקצפת: חוב קטנטן של יותר משישה מיליון דולרים לרשות המס.

ניקולס קייג' | צילום: shutterstock
ניקולס קייג' | צילום: shutterstock

מייקל ג'קסון 

מלך הפופ המנוח והפוגע מינית לכאורה חי חיים ראוותניים באחוזת נוורלנד המפורסמת והידועה לשמצה, כשחברו הטוב היה שימפנזה בשם באבלס עם בגדים שנתפרו במיוחד למידותיו. צניעות וסגפנות לא הייתה פה – הבעיה הייתה שבאותה המהירות שהמיליונים זרמו לעו"ש של ג'קסון הם גם יצאו ממנו, כשהרבה לבזבז את הונו  על רכישות אימפולסיביות. בשנת 2005 כשג'קסון הואשם בפדופיליה, עורכי דינו חששו שהוא נמצא על סף פשיטת רגל כשחובותיו עמדו על 300 מיליון דולרים, קלף שפרקליטיו לא היססו לשלוף בבית המשפט כדי לנסות להצילו מהאישום. למרות שנחשב לאגדה מוזיקלית וצבר בחייו הון עצום מהקריירה המצליחה חובקת העשורים שלו, מקורות יודעי דבר מספרים כי בעת מותו ב-2009 בגיל 50 הונו של ג'קסון אומנם היה שווה כ-500 מיליון דולר, אך הוא גם היה שקוע בחובות עצומים שנאמדו בסכום של מעל ל- 400 מיליון דולר. אז איך זה קרה? בגדול, ג'קסון פשוט הוציא יותר ממה שהצליח להכניס, נקלע לתסבוכות משפטיות שעלו לו עשרות מיליונים, לווה כספים בסכומים אדירים ובאופן כללי התנהל בצורה פזרנית ומאוד לא מחושבת כלכלית כשב-2007 הגיש בקשה רשמית לפשיטת רגל לאחר שלא הצליח לעמוד בהחזר הלוואה בגובה של 25 מיליון דולר על אחוזת נוורלנד. כמו שקורה לא פעם עם אמנים בסדר גודל של ג'קסון, בשנים שלאחר מותו הוא הצליח לייצר כמעט יותר הכנסות מבחייו, בין אם מאחוזתו ועזבונו או מהזכויות על המוזיקה שלו, כשלפי הדיווחים כיום המותג שהינו מייקל ג'קסון שווה בסביבות 2 מיליארד דולר.

מייקל ג'קסון | צילום: Gettyimages
מייקל ג'קסון | צילום: Gettyimages

ארון קרטר

אחיו הצעיר והמנוח של כוכב להקת הבקסטריט בויז ניק קרטר שהלך לעולמו בנסיבות טראגיות בגיל 34 בלבד בנובמבר 2022 אולי ידע כמו אחיו הבכור לזוז ולשיר על הבמה, אבל בכל הנוגע לניהול כספיו – כשל בגדול. ב-2013 נאלץ להגיש בקשה לפשיטת רגל אחרי שצבר חוב של כ-2 מיליון דולר, מרביתו תוצר מיסים וחובות למס ההכנסה. לפי השמועות, כשהגיש את הבקשה רכושו הסתכם בתיק גב של לואי ויטון, טלוויזיית פלזמה ו-917 דולר בחשבון הבנק שלו.

ארון קרטר | צילום: shutterstock
ארון קרטר | צילום: shutterstock

50 סנט

למרות שהוכרז בעבר כאחד מחמשת כוכבי ההיפ הופ העשירים בביצה עם הון מוערך של כ-155 מיליון דולר, הראפר הפרובוקטיבי  בן ה-48 הכריז ב-2015 על פשיטת רגל. יודעי דבר מספרים כי ההכרזה באה לאחר מספר השקעות פזיזות של כספו ותביעה משפטית שהותירו אותו עם חובות של בין 10 ל-50 מיליון דולר.

50 סנט | צילום: shutterstock
50 סנט | צילום: shutterstock

לינדזי לוהאן

היום לוהאן (37) נמצאת במקום הרבה יותר רגוע ומאוזן בחיים שלה, אחרי שהתחתנה וממש לאחרונה הפכה לאם לבן בכור, אך השנים האחרונות לא היו פשוטות עבור מי שהחלה כילדת פלא מנומשת חמודה והפכה לאישה עם מורכבויות לא פשוטות, כנראה תוצר של הסביבה המשפחתית הבעייתית (בלשון המעטה) שגדלה בה. אחרי שנים של הסתבכויות עם החוק, מעצרים, התמכרויות וקריירת משחק מדשדשת, הונה של לוהאן הדלדל עד מאוד והיא נקלעה לחובות גדולים. ב-2012, רשויות מס ההכנסה אף הקפיאו את חשבונות הבנק שלה אחרי שצברה חובות של מעל לרבע מיליון דולר. מי שהושיע אותה לפחות באופן חלקי באותה התקופה היה השחקן הבעייתי לא פחות ממנה צ'ארלי שין, שהעביר לה סכום של כ-100 אלף דולר לכיסוי חובותיה וטוען שהוא מחכה לתודה עד עצם היום הזה.

לינדסי לוהן | צילום: Gettyimages
לינדסי לוהן | צילום: Gettyimages

פמלה אנדרסון

כוכבת "משמר המפרץ" במיל' בת ה-56 הייתה על סף פשיטת רגל ב-2009 לאחר שנקלעה לחובות עצומים בעקבות שיפוץ ביתה, אותו נאלצה בסופו של דבר למכור כדי לכסות חלק מהם. בנוסף, הייתה חייבת סכום של כמיליון דולר למס הכנסה במיסים ש"שכחה" לשלם.

פמלה אנדרסון | צילום: shutterstock
פמלה אנדרסון | צילום: shutterstock

מייק טייסון

המתאבק חם המזג הידוע בן ה-48 אולי ידע לתת נוקאאוטים מנצחים בזירה, אבל בחיים מחוץ לחבלים הוא התקשה לנהל את ממונו וחטף בוקס עצבני לממון העצום שלו. בשנת 2003, הפזרנות שלו שכללה בזבוז לא מבוקר של כספו על תכשיטים, נערות ליווי, אחוזות ורכבים הביאה אותו להכרזה על פשיטת רגל.

מייק טייסון | צילום: shutterstock
מייק טייסון | צילום: shutterstock