אחרי מתח ולחץ גדול, גל גדות הגיבה לאירועים

גל גדות | צילום: Dia Dipasupil/Getty Images
גל גדות | צילום: Dia Dipasupil/Getty Images

מבצע "שומר החומות" והלילה הקשה שעבר עלינו, הוציא מהסלבס פוסטים מרגשים ושלל ניסיונות הסברה לטובת ישראל. גל גדות לקחה את הזמן אבל הגיבה בסוף, וגם נגה ארז, בר רפאלי ואחרים

88 שיתופים | 132 צפיות

לא רק שמי ישראל גועשים ביממה האחרונה, גם הרשת גועשת בתגובות פרו ישראליות מצד אחד, ותגובות אנטי ישראליות מהצד השני מאז תחילתו של מבצע "שומר החומות".

הזמרת דואה ליפה העלתה סטורי פרו פלסטיני שקורא להגן על שייח ג'ארח. ליפה הביעה את תמיכתה בפלסטין וגינתה את חיילי צה"ל כבר בעבר, כך למשל בחודש מאי 2020 כתבה בסטורי שלה: "זה מה שקורה בכל יום בפלסטין, בחסות המיסים שאנחנו משלמים בדולרים. הבחורים הגדולים והרעים של צבא ההגנה לישראל נהנים להכות ולירות בילדים. יש להם אפילו חולצות עם ציור של אישה פלסטינית בהריון מתחת לכוונת, לצד הכיתוב- ירייה אחת-2 הריגות".

מתוך עמוד האינסגרם של דואה ליפה
מתוך עמוד האינסגרם של דואה ליפה

מי שהצטרפו אליה למאבק הפרו פלסטיני היו ג'יג'י חדיד, בלה חדיד, דה וויקנד, נטלי פורטמן, קארה דלווין ועוד שהעלו לחשבונות האינסטגרם שלהם פוסטים נגד ההתנהלות של ישראל. כך חדיד טענה למשל כי ישראל נוהגת בצביעות כשהיא יוצאת נגד הפרות זכויות אדם במקומות אחרים אך מפרה בעצמה את זכויות הפלסטינים.

סלבס רבים מהביצה המקומית בחרו להשתמש ברשתות החברתיות כדי לשמש כשגרירים להגנתה של מדינת ישראל. אחרי יומיים בהם כעסו ברשת על מלכת הסלבס הישראליים, גל גדות, שאינה מתייחסת למצב, גם היא הצטרפה להגנה על ישראל באופן אלגנטי שיוצא מהתסבוכת המדינית ומכבד גם את אזרחי הצד השני, גל גדות רשמה בפוסט: " הלב שלי נשבר. המדינה שלי נמצאת במלחמה. אני דואגת למשפחה שלי, לחברים שלי ולאנשים שלי. זה מעגל אכזרי שהולך רחוק מידי יותר מידי זמן. לישראל מגיע להיות חופשיה ובטוחה, ולשכנים שלנו מגיע את אותו הדבר. אני מתפללת לקורבנות ולמשפחות שלהם, אני מתפללת שהעויינות הבלתי נתפסת הזו תסתיים, אני מתפללת שהמנהיגים שלנו ימצאו פתרון שכולנו נוכל לחיות זה לצד זה בשלום. אני מתפללת לימים טובים יותר".

שירה האס שזכתה השנה להכרה בינלאומית העדיפה לא להתייחס למצב באינסטגרם שלה וגך גם עדן אלנה, שכפי שהוגדרה על ידי ממים רבים שרצו ברשת: "אין בנאדם שנלקח ממנו הפוקוס בחיים יותר מעדן אלנה", בלשון הצייצנית עדי ששון.

נטע ברזילי, שהאירוויזיון הוביל אותה אל המסלול הבינלאומי, העלתה סטורי עם תמונות הטילים בשמי תל אביב והוסיפה שקשה לה לכתוב כי היא פשוט בהיסטריה כרגע. בר רפאלי שיתפה סטוריז שמסבירים את המצב מנקודת המבט הישראלית וכך גם דני אבדיה, נטע אלחמיסטר, סטטיק, עדן פינס ורבים אחרים.
נסרין קדרי כתבה בסטורי שלה: "גם המשפחה שלי, משפחה מוסלמית שנמצאת בלוד תחת הירי והאלימות הקשה ברחובות, חווה התקפי חרדה. למרות כל המורכבות והקושי שאני נמצאת בו ולמרות הכל – אני בוחרת להיות כאן ולומר לכם שכוחנו נמדד באחדותנו".

נועה תשבי העלתה לעמוד האינסטגרם שלה סרטון בו היא מדברת על הקונפליקט של שכונת שייח ג'ראח, ועל ארגון חמאס שלא מפסיק להתקיף ולירות לעבר ישראל.

שחקן הכדורסל דני אבדיה שמשחק בקבוצה "וושינגטון ויזארדס", פירסם סטורי בו כתב: "זה נהיה מגוחך, לבי עם כל אזרחי ישראל וחיילי צה"ל".

מתוך עמוד האינסטגרם של דני אבדיה
מתוך עמוד האינסטגרם של דני אבדיה

ירדן הראל כתבה פוסט מרגש על איך זה להיות הורה בסיטואציה של מלחמה בפעם הראשונה, וקראה לכולם להיות מאוחדים ולהיות אחד בשביל השני כי אין לנו ארץ אחרת.

קורין גדעון שיתפה פוסט בעברית ובאנגלית, בו היא מספרת בסגנונה הנרגש על סערת הרגשות שחוותה עם ביתה התינוקת כאשר היו לבד בבית ללא ממ"ד או מרחב מוגן, בעת האזעקות בתל אביב: "מרוב ההלם תפסתי את אלונה בידיים ורצתי החוצה בלי נעליים ובלי טלפון. זה רק אני והיא ואין שום מקום שיגן עלינו עכשיו והאזעקה ממשיכה ואני יודעת שאין לנו הרבה זמן. ירדתי לקומה למטה ונדחסנו כל הדיירים לפינה בחדר מדרגות שנראתה לנו הכי פנימית". גדעון הביעה צער כלפי אנשי הדרום שחיים את המציאות הזאת שנים רבות והדגימה דבקות גדולה בהלכות הסושייאל כאשר גם בשיא סערת הרגשות והפחד, ללא נעליים, כשהאזעקות מצלצלות, היא דאגה שתצולם בתמונה אטרקטיבית במיוחד לטובת הפיד, גריפת הלייקים וכמובן – ההסברה בעולם. מלחמה או לא, בכל זאת היא "קורין גדעון".

לוסי אהריש שיתפה באינסטגרם פוסט מרגש בו היא מגנה את הטרור, וקוראת לאזרחי המדינה להיות חזקים ולשמור על עצמם עם כל הקושי. היא כתבה בפוסט על מאפיית אבולעפיה שבחרה לתת לעובדיה חולצות בהן רשום הכיתוב: "ערבים ויהודים מסרבים להיות אויבים", והוסיפה: "גם היום, יותר מכל יום, אני מסרבת ולא מוכנה להיות אויבת של אף אחד. בטח לא של השכנים שלי, החברים שלי, בשר מבשרי".

נגה ארז, הזמרת המצליחה שזכתה בשנה האחרונה להכרה בינלאומית יוצאת דופן, העלתה גם היא סטורי עם צילומי הטילים בשמי תל אביב תחת הכיתוב: "ככה נשמע סיוט" והוסיפה סטורי מרגש שקורא להפסיק את האלימות ולהתייצב לצד האנשים שפועלים לבנות גשר בין שני הצדדים: "יש אנשים שמבזבזים יום ולילה בלעבוד על בניית גשרים. שמבינים שאלימות לוקחת אותנו חזרה להתחלה בכל פעם מחדש. אני עומדת איתם ומאחוריהם בסיטואציה המזעזעת הזאת, אני מאמינה שיש תקווה. בואו נעזור לתמוך באותם אנשים שמנסים לבנות גשרים, ולא באלה שרוצים להפיץ שנאה", היא כתבה.

צילום מסך מהסטורי של נגה ארז
צילום מסך מהסטורי של נגה ארז

> קצת אסקפיזם: סדרות וסרטים לברוח אליהם בנטפליקס