הסוד האמיתי שבריח

פושיה. צילום: יח"צ
פושיה. צילום: יח"צ

תהיתן למה הריח בחנות שאתן אוהבות כל כך טוב? כנראה ששרי שמי־קרן, מקימת חברת מיתוג הריחות FUSHIA, עומדת מאחורי העניין. החדשות הטובות הן שאתן יכולות לקחת את הריחות האלה הביתה

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

קחו רגע לחשוב על ריח. הוא לא נראה, לא תופס מקום בחלל, אך עם זאת דומיננטי ונוכח. ריח גורם לנו לגרום להעוות את הפנים בגועל, לעצום עיניים בעונג או לדמוע בנוסטלגיה. עבור שרי שמי־קרן, יוצרת חברת מיתוג הריחות FUSHIA, ריח הוא לא דבר להקל בו ראש. "ריח הוא משהו שטבוע בנו. הוא כל כך ראשוני שפשוט אי אפשר לדמיין את החיים בלעדיו", היא מספרת. "ריח הוא עולם שלם של מצבים, הוא סיפור, רגש מסע וזיכרון".

הריח שלכן לחג. צילום: יח"צ
הריח שלכן לחג. צילום: יח"צ

לפני חמש שנים הביאה שמי־קרן את בשורת מיתוג הריחות לארץ, מושג שנפוץ מאוד באירופה ובארה"ב אך פה עוד נחשב לטרי. ולמה הכוונה במיתוג ריחות? פשוט מאוד – רשתות, בתי מלון, מסעדות, חנויות ומשרדים יכולים להרכיב ריח מיוחד שנרקח במיוחד עבורם ובאמצעותו להזדהות. מלון מונטיפיורי, מסעדת קלארו, מסעדת יפו־תל אביב של חיים כהן, Vera Hotel, רשת ביתילי ורשת האופנה SACK’S, הם רק חלק ממגוון הלקוחות הנאמנים של שמי־קרן.

"מדובר בלדייק את העסק כגוף וכשפה", היא מסבירה. "לקשור איזשהו שרוך נוסף שמהדק את כל הסיפור שמרכיב חברה או מותג יחד. אני מגיעה למקום, חווה אותו, את הערכים שלו, את השפה העיצובית של מעצב המותג. זה משהו שקיים שנים בעולם והיום הופך מאלמנט נישתי לדבר מאוד נפוץ וחשוב".

שרי שמי קרן. צילום: יח"צ
שרי שמי קרן. צילום: יח"צ

למקצוע המיוחד הזה הגיעה שמי־קרן כמעט במקרה. "אני מגיעה מעולם העיצוב. עסקתי בעיצוב פנים הרבה שנים וכחלק מליין של לייף סטייל הצעתי גם ריח. הריח הזה נמכר, ואז נמכר שוב, ואז הבנתי שיש פה משהו שאני רוצה לחקור ולפתח. ליצור ריח ספציפי שמדבר בצורה אחרת וישירה יותר, לא ריח שבאים וקונים על הדרך בחנויות גדולות, אלא משהו באמת גבוה ואיכותי, מוצר פרימיומי שגם שעובד לאורך זמן".

חמש שנים אחרי, FUSHIA כוללת חנות דגל ברחוב לבונטין שבתל אביב, חנות אינטרנטית מצליחה ומגוון מוצרים – נרות, דיפיוזרים, מבשמי בדים ומבשמי חלל, כולם בניחוחות שונים ומשכרים הזמינים לקהל הרחב. בעתיד הלא רחוק, מספרת שמי־קרן, אף יתווספו לליין סבונים ומוצרי טיפוח איכותיים, שישלימו לחלוטין את החוויה.

מה מקור ההשראה שלך לרקיחת ריח?

"הטבע, עיצוב, מגמות באופנה. אני יודעת למשל שקיץ 2018 יתאפיין בצבע סגול, אז את הצבע אני מחברת לריח סיגליות, לבנדר, פריחה. מדובר בשפה אופנתית שלמה שמשלימה את הפן הוויזואלי. יש גם ריחות שונים במקומות שונים– יש הבדל משמעותי בין ריחות פופולריים בארצות הברית, אירופה או הים התיכון".

לייף סטייל. צילום: יח"צ
לייף סטייל. צילום: יח"צ

ומה הקהל הישראלי מעדיף?

"הטמפרמנט הישראלי, המיקום הגיאוגרפי וחודשי החום הרבים, גורמים לקהל הישראלי להעדיף ריחות חזקים לעומת העולם, ריחות פרשיים והדריים מאוד, מעושנים ואורבניים. הישראלים גם אוהבים ריחות שמאופיינים כריחות ספא, אולי בגלל החוויה היומיומית הלחוצה שאנחנו עוברים פה כחברה והצורך להירגע".