הנוסחה לרייטינג: בר רפאלי ורני רהב

בר רפאלי מנחת אקס פקטור: איך היא מדברת, איך היא מנחה והאם היא מצחיקה? | צלם: יח"צ
בר רפאלי מנחת אקס פקטור: איך היא מדברת, איך היא מנחה והאם היא מצחיקה? | צלם: יח"צ

נראה שהמפיקים של כוכב נולד ואקס פקטור מאמינים יותר בשופטים ובמנחים מאשר בפורמט או במתמודדים. רק כך ניתן להסביר את הגיוס של רני רהב ובר רפאלי לצוות התכניות

88 שיתופים | 132 צפיות

נראה שמצב תכניות הריאליטי בתחום המוזיקה לא משהו. כשאחוזי הרייטינג של כוכב נולד הולכים ויורדים, לפחות מהרגע ששלב האודישנים – שבו אפשר לצחוק על מתמודדים חסרי כישרון ומודעות עצמית – מסתיים, כשצופים מן המניין לא ממש יודעים מה ההבדל בין אקס פקטור לדה וויס וקטלין רייטר עוד לא ממש נכנסה לפלייליסט שלנו ביוטיוב, אפשר לומר שהפורמט של תוכניות הכישרונות הולך ומאבד את כוחו. זוכרים כמה התרגשנו כשנינט זכתה וכמה התאכזבנו מההפסד של הראל סקעת? היום לא באמת אכפת לנו מי יזכה ומי יפסיד.

מנגד, "האח הגדול" ו"המירוץ למיליון" נהנות מאחוזי צפייה נאים ביותר. מהו הגורם לשוני? כנראה שהקהל הישראלי מעדיף "להציץ" לאנשים מאשר לחזות בכישרון שלהם. מעניין יותר לצפות בריב של רוני מיילי ולבנה זוהרים באח או ברומי וקורל רוקדות את ריקוד המקרנה (כולל הקפיצות) בחצאיות קצרצרות ובגופיות בטן עתירות מחשוף במירוץ, מאשר לשמוע אותם שרים ומנסים להצליח. אנחנו כאן בשביל החומר האנושי, כולל הלכלוך והפדיחות. יותר מזה אנחנו לא צריכים.

ואת זה, כנראה, הבינו בהפקה של כוכב נולד ואקס פקטור. הם הבינו שמה שהצופים מחפשים זה את השואו, את ההצצה לחיים של אחרים, את השערוריות ואת האנשים שאפשר לצחוק עליהם – או לפחות לדבר עליהם בעבודה. לכן בעונה הקרובה של כוכב נולד תוכלו למצוא בחבר השופטים את ריטה, שמעבר לכישרונה הענק כזמרת, ידועה כיצרנית דרמות ומניירות שמושכות כל כך את עמישראל, ואת רני רהב, המוכר גם בכינויו "היח"צן של המדינה".

עוד ב-ifeel:

* לאן נעלמו החתיכים ועוד כמה שאלות בוערות לאח הגדול>>

* איך תתמודדו בעצמכם עם תקלות במחשב?

מי מביא יותר רייטינג: בר רפאלי או רני רהב?

בעוד שמקומה של ריטה בצוות השופטים הוא ברור, מקומו של האחרון לא ממש. רהב אינו מוזיקאי. מה שכן, הוא אלוף תקשורתי. הוא יודע לייצר באזזים ושערוריות, ויודע איך להניף עסקים קדימה. וזה בדיוק מה שכוכב נולד צריכה: שופט שהוא גם צבעוני, גם יודע לייצר באזזים וגם איך לקדם את העסק.

ומה לגבי אקס פקטור? טוב ששאלתם. התכנית של רשת, שתנסה לתת פייט לכוכב נולד של קשת, שריינה לעצמה את פצצת הרייטינג הגדולה ביותר בישראל: בר רפאלי. גם היא, כמו רהב, אינה זמרת מן המניין, אך היא יודעת למכור. עמישראל אוהב אותה, מאוהב בה, גברים רוצים להיות איתה, נשים רוצות להיות היא. אין ספק, מדובר בנוסחה מנצחת שתקנה את קהל הצופים הגברי לפחות כבר בשידור הראשון. כולנו אוהבים לראות את בר רפאלי, כולנו נהנים ורוצים לדבר עליה ולבחון אותה. רוב הסיכויים בשידור הראשון של אקס פקטור מה שבאמת יעניין את הצופים, לפחות בהתחלה, הוא איך בר מדברת, איך היא מנחה, האם היא מצחיקה – ובאופן כללי האם היא יכולה לעשות עוד דברים חוץ מלהיות יפה.

* צפו: התמונות שעושות רק טוב לבר רפאלי>>

ראוי לציין גם את יתר השופטים באקס פקטור, שתרמו ותורמים רבות למוזיקה הישראלית – כל אחד בז'אנר שלו: רמי פורטיס, עברי לידר ומשה פרץ: שלושה יוצרים שהקהל הישראלי יכול להזדהות לפחות עם אחד מהם.

האם זה מה שיחזיר לתכניות הכישרונות את ההתרגשות והעניין של הקהל הישראלי? לא בטוח. אבל את הרייטינג שהמתמודדים לא יצליחו לספק (בגלל הצופים, כמובן, לא בגללם), השופטים יצליחו.

* עכשיו ב-BelleMode: איך הולכים על עקבים? טיפים מעולים – כולל סרטון!

* עכשיו ב-BelleMode: חמש טעויות שנשים עושות כשהן קונות נעליים>>