פוך ופופקורן: 8 סרטים מושלמים לצפייה בלילה חורפי

מועמדת מושלמת לכרבול חורפי איכותי ומחמם נפש. "אמלי"  | צילום: יח"צ
מועמדת מושלמת לכרבול חורפי איכותי ומחמם נפש. "אמלי" | צילום: יח"צ

קר, גשום והמחשבה על להוציא את האף מהבית שקולה למדע בדיוני. אז מה נעשה בסופ"ש? נבלה לנו עם סרט מושלם, פופקורן וכירבולית. 8 סרטים שיעשו לכן חם בלב וישכיחו מכן את כל מה שקורה בחוץ

88 שיתופים | 132 צפיות

"שיר אשיר בגשם"

מי שעוד לא ראו את הקלאסיקה המוזיקלית מוזמנים להעמיד את עצמם בפינה ואז ללכת להשלים דחוף. מדובר במחזמר מפוצץ בבדיחות מטא על הוליווד, מחזות זמר, כוכבי קולנוע וכו', שב-1952 הסתכל אחורה בנוסטלגיה (ובעוקצנות מסוימת) על לוס אנג'לס של שנות העשרים. בנקודת המעבר מקולנוע אילם למדבר, ובפרט מזמר, כוכב הקולנוע דון לוקווד (ג'ין קלי) וחברו קוזמו (דונלד אוקונור, הווירטואוז האמיתי של הסרט הזה) רוקמים להם מזימה: השותפה הקבועה של דון לסרטים רומנטיים דביקים ניחנה בקול שלא עובר מסך, וכדי להציל את הסרט הבא החברים מגייסים זמרת צללים – שחקנית מתחילה בשם קת'י (דבי ריינולדס), שכבשה את ליבו של דון מאחורי הקלעים. האם בחרנו להכניס את הסרט הזה לרשימה בגלל השם והנאמבר המפורסם? אולי, אבל לא רק – זה סרט שמרים כל ערב מבאסה לקלאסה. כידוע, אין כמו נאמברים מושקעים בהגזמה כדי להציל יום עם נזילה מהתקרה.

"החופשה"

הקומדיה הרומנטית הזו מ-2006 רחוקה מלהיות השיא של הז'אנר, אבל היא יעילה להפליא – מסוג הסרטים שתראו שוב בפעם המאה סתם כי היה בטלוויזיה. הרעיון הבסיסי הוא שקמרון דיאז היא אשת קריירה מצליחה עם וילה מטורפת בהוליווד, קייט ווינסלט היא עיתונאית עדינה שגרה בבית הכי נעים באנגליה ואחרי ששתיהן עוברות פרידה כואבת הן מחליטות להתארח זו בביתה של זו ולשנות אווירה לקראת הכריסמס. משם והלאה הסרט ממשיך לשני סיפורי אהבה מתוקים כמו שוקו חם עם קצפת באדיבות האלמן החתיך ג'וד לאו והחנון החמוד ג'ק בלאק, ויש גם תסריטאי מבוגר ושתי ילדות חמודות שיגנבו את ההצגה. הכל נראה מאוד אסתטי וכיפי, בלי דרמות גדולות מדי ועם המון רגעים מחממי לב.

"פדינגטון" + "פדינגטון 2"

עוד לא איתרנו מישהו שלא אהב את שני העיבודים החדשים לעלילות הדוב הפרואני שמצא לו חיים חדשים בלונדון, ותכלס, אין לנו אינטרס להמשיך לחפש. אלה פשוט סרטים חמודים מאוד מאוד על דוב נחמד שרוצה להרבות טוב בעולם. הוא אולי גורם לכל מיני צרות לפעמים, אבל ממש קשה לא להתאהב בו. הסרט הראשון הוא כיף אדיר, עם קאסט של אחלה חמודים כמו סאלי הוקינס, יו בנוויל (הלורד מ"אחוזת דאונטון") וג'ולי וולטרס, אבל השני הוא כבר ליגה אחרת של חמידות עם תוספת מבורכת של יו גרנט וברנדן גליסון. ספוילר – בסרט השני פדינגטון הולך לכלא. עוד ספוילר – הוא הופך אותו כמעט מיד לכלא חלומות שנראה כאילו ווס אנדרסון עיצב אותו. התוצאה קיבלה ביקורות כל כך טובות שב-2021 "פדינגטון 2" אפילו הדיח את "האזרח קיין" מראש רשימת "הסרטים הכי טובים בכל הזמנים" (אם מסתכלים על ממוצע הביקורות בלבד). אלה סרטים מצחיקים, יפים וגם נוגעים ללב, עם דוב שמונפש כל כך טוב שאפשר לגמרי להאמין שהוא אמיתי. לא צריך הרבה יותר מזה.

"שירות המשלוחים של קיקי"

לא מעט סרטים של אולפן האנימציה ג'יבלי (כולם בנטפליקס, תתפרעו) כוללים סצנה גשומה או סתם מתאימים לאווירה של יום חורפי וגשום. לצורך הרשימה הזו בחרנו להתמקד דווקא ב"שירות המשלוחים של קיקי" מ-1989 בזכות השילוב המושלם בין קומדיה, דרמה, חיוכים ומלנכוליה, גשם שוטף ושמש אירופאית. קיקי בת ה-13 עוזבת את בית הוריה במסגרת טקס ההתבגרות המסורתי למכשפות צעירות. היא לוקחת את החתול שלה ג'יג'י ומעופפת לעיר סמוכה, שם היא מוצאת עבודה כשליחה על מטאטא ומתיידדת עם נער חובב תעופה. בהתחלה זה נראה כמו סרט התבגרות רגוע ונעים עם אנימציה יפה (הנופים העירוניים עוצבו בהשראת שטוקהולם), אבל יש בו גם בגרות מהסוג שלא תמיד רואים בסרטים כאלה. הקושי, הבדידות והשחיקה שקיקי מזכירים יציאה לעצמאות, משחררת וקסומה ככל שתהיה, יכולה להיות גם חרא לא קטן. הסוף אופטימי, כמובן, אבל בלי קיטש הוליוודי שבו הכל נפתר בצורה מושלמת.

"אמלי"

אם אי פעם למדתם במגמת קולנוע או אמנות, כנראה שפגשתם 2, 3 או 20 אנשים ש"אמלי" היה אחד הסרטים האהובים עליהם. הסרט הצבעוני של ז'אן-פייר ז'נה הוא סרט פולחן מוצדק למדי, עם סיפור שקל להישאב אליו, דמויות טובות, שלל הפתעות קטנות ואינספור שוטים שהודפסו, מוסגרו ונתלו בדירת סטודנטים מתישהו. אמלי (אודרי טוטו בתספורת שמחמיאה רק לה) מחליטה להקדיש את חייה ליצירת ניסים קטנים בחיי אחרים. היא רוקמת כל מיני מזימות מוזרות כדי לעודד את שכנתה הבודדה, לשדך קולגה בבית הקפה ללקוח קבוע או לעזור לעובד החביב מהירקנייה, ובדרך היא גם נדלקת על בחור עם תחביב משונה לא פחות משלה. לא כל צופה יסתדר עם הסרט המתוק בהגזמה הזה, אבל איכשהו הוא שרד בחן את השנים (וגם את היסטריית זואי דשנל, שחייבת להצלחה שלו לא מעט מהקריירה שלה).

טרילוגיית "בחזרה לעתיד"

אוקיי, זאת לא הטרילוגיה הכי חורפית באופיה, אבל יש בו סופת ברקים כגורם משמעותי בעלילה! אם איכשהו יצא שעד היום לא ראיתם את הסרטים האלה, נספר שמדובר בתוצר אייטיז משובח במיוחד – כיף קליל ומלא אנרגיה, שלא לוקח את עצמו ברצינות יתרה, מושלם לצפיות חוזרות. למקרה שגרתם מתחת לסלע בעשורים האחרונים ו/או נולדתם אחרי שנת 2002, הטרילוגיה מלווה את ההרפתקאות בזמן של התיכוניסט מרטי מקפליי (מייקל ג'יי פוקס) והמדען אמט "דוק" בראון (כריסטופר לויד) עם מכונית נוסעת בזמן. בסרט הראשון הם בפיפטיז, בשני הם מסתבכים עם נסיעות לעתיד והיסטוריה אלטרנטיבית ובשלישי הם במערב הפרוע. זה כיף. תכינו הרבה פופקורן.

"התחלה חדשה" / Sing Street

שני סרטים מוזיקליים נהדרים של הבמאי ג'ון קרני ("פעם אחת") שלא זכו לתשומת הלב הראויה בזמן אמת וישדרגו כל ערב חורפי, כל אחד בדרכו. "התחלה חדשה" (Begin Again) מ-2014 יתאים בול לכל מי שחוו לאחרונה פרידה או שברון לב – הרי שני הגיבורים שלו הם כאלה. מארק רופאלו מגלם כאן מפיק מוזיקלי עם קריירה בקרשים שמתאהב מהאזנה ראשונה במוזיקה של זמרת מתחילה (קירה נייטלי). הוא פרוד מאשתו, לה יש אקס שהתפרסם בטירוף בזכות השירים שכתבו יחד – ואז בגד בה. הקשר שנרקם בין השניים לא רומנטי אלא יותר חברי-אמנותי, והתוצאה מרגישה כמו חיבוק חם ברגע הנכון. שנתיים אחר כך הגיע Sing Street, שזכה בארץ לשם המשונה "מועדון שנות ה-80". אין בו מועדון אבל יש להקה ששמה כשם הסרט המקורי, אותו מקים נער מדבלין בשנת 1985. בהתחלה הוא רוצה להרשים בחורה, אבל בהמשך הוא מתאהב במוזיקה שמכיר לו אחיו הגדול ומאמץ אלמנטים ממנה ללבוש שלו ולשירים שהוא כותב. לא חייבים להיות מעריצי של פופ ורוק אייטיז כדי להנות מהסרט המקסים הזה, אבל זה בטח לא מזיק.

"הדירה"

קומדיה רומנטית קלאסית וזוכת אוסקר של המאסטר בילי ויילדר ("חמים וטעים"). סי.סי באקסטר עובד בחברה גדולה ומוצא דרך יצירתית להתקדם בקריירה – הוא מאפשר לבוסים לבלות בדירה שלו עם המאהבות שלהם. זה לא ממש נוח ובינתיים רק מוסיף לו צרות, במיוחד אחרי שהוא מגלה שאחת מאותן מאהבות היא הקולגה שבדיוק הבריזה מהדייט איתו. זה סרט חמוד ומקסים לגמרי, אבל הגישה שלו לאהבה צינית ומופכחת יותר משהיא רומנטית במובן המקובל. שני הצדדים בסיפור הזה לגמרי למודי אכזבות וכאב, כך שהשאלה כאן היא לא רק האם הם יתאהבו, אלא האם הם יחזרו להאמין באהבה אחרי שהחיים הורידו להם כמה וכמה כאפות. התסריט בול, הבימוי כיפי – אבל גולת הכותרת הם ג'ק למון ושירלי מקליין החמודים מאין כמוהם בתפקידים הראשיים.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר "טיים אאוט"