המלצות לטיולים אתגריים משפחתיים בישראל

Lake TLV | צילום: יח"צ
Lake TLV | צילום: יח"צ

קרטינג בחרמון, סנפלינג בצוק מנרה או סקי מים בכבלים בתל אביב. מזג האוויר הנינוח מזמין בילויים משפחתיים ברחבי הארץ. מספר המלצות על אטרקציות אתגריות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אתר החרמון – קרטינג ומזחלות הרים

עד שיגיע השלג, באתר החרמון מציעים פעילויות סתוויות לכל המשפחה במזג אוויר נהדר שעשוי אפילו להיות קריר (בגובה של כ־2,000 מטר): גלישה באבובי־קיץ על מדרון משופע. הקטנים (מגיל 3), וגם הגדולים, יהנו מגלישה מהירה בישיבה על אבוב עם ממטרי מים מרעננים שניתזים עליהם לאורך הדרך; נהיגה ברכבי קרטינג חדשים, לא ממונעים, שהגיעו במיוחד מגרמניה, ילהיבו את הצעירים שבכם. הנהיגה במדרון מסלולי הסקי שמשמשים בחורף את הגולשים מזמנת רכיבה מהירה, קופצנית ומהנה מאוד. אטרקציה נוספת היא מתחם מזחלות האקסטרים שמתפרש על פני מסלול באורך קילומטר. גלישה על מסילה בפיתולי ההר, במהירות של עד 45 קמ"ש (הגולש שולט במהירות בעזרת בלם יד) במסלול אתגרי ויש בו עליות וירידות וסיבובים מפתיעים. בפעם השנייה אפשר גם כבר ליהנות מנופי החרמון הפראיים שמסביב. מחפשים קצת מנוחה מכל האקשן? עלו על הרכבל וצאו לסיור המודרך (ללא תשלום) של החברה להגנת הטבע. שיא הסיור הרגלי הוא תצפית מגובה 2,070 מטרים, שממנה נשקף האזור כולו – מסוריה עד הכנרת ולבנון, בואכה הרי השוף.

אתר החרמון | צילום: יח"צ
אתר החרמון | צילום: יח"צ
אתר החרמון | צילום: יח"צ
אתר החרמון | צילום: יח"צ
אתר החרמון | צילום: יח"צ
אתר החרמון | צילום: יח"צ

 

צוק מנרה – אירוח קיבוצי ובילוי אקסטרימי

צוק מנרה הפך בשנים האחרונות לאחד מאתרי האקסטרים המובילים בארץ. הפעילויות בצוק מתאימות לספורטאים מוכשרים אבל גם למשפחות שרוצות להתנסות בכמה דילוגים על הסלעים. אפשר להגיע ליום בילוי, אך שווה להישאר ללון ולמצות את כל האטרקציות שהמקום מציע. נתחיל בנסיעה ברכבל הארוך במדינה, המאפשר תצפית מרהיבה על כל האזור. אם אתם לא סובלים מפחד גבהים – נסו את הסנפלינג ממצוק בגובה 42 מטר. הגלישה בו מאובטחת על ידי מדריכים מקצועיים וגם הילדים האמיצים בני העשר נהנו מסנפלינג מאתגר וחווייתי במיוחד. המתונים והקטנים הסתפקו בקיר טיפוס ובירי בחץ וקשת, והקטנטנים בטרמפולינה בנג'י. בילוי בצוק מנרה לא שלם בלי לפחות שלוש נסיעות במסלול מגלשות ההרים שבו הותקנו לאחרונה ממטרות מים לצינון הגולשים ולהנאתם. ויש עוד: סיור מודרך ברכבת הצוק בקיבוץ מנרה (בתשלום), סיורים בטבע העשיר של האזור, "שביל רגליים יחפות" (הליכה ללא נעליים דרך יער אורנים על מצעים של אבן, עץ, אדמה ומים), פינות יצירה ועוד. ב־14 באוקטובר ייערך בצוק מנרה לראשונה מירוץ הלגיון (Legion Run), אירוע ספורט אקסטרים מיוחד במסלול של 20 מכשולים באורך חמישה קילומטרים. בין המכשולים: בריכת קרח, בוץ, מסלול זחילה, טיפוס ועוד.

צוק מנרה | צילום: תומר פדר
צוק מנרה | צילום: תומר פדר
צוק מנרה | צילום: תומר פדר
צוק מנרה | צילום: תומר פדר

 

מנרה לודג': אם כבר הגעתם עד הלום, אתם מוזמנים ללון במתחם האירוח של קיבוץ מנרה, הנמצא במרומי הצוק שברכס הרי נפתלי, בגובה של כמעט 900 מטר, ושממנו נפרש נוף הקדומים המרשים של עמק החולה, החרמון והגולן. במתחם 55 חדרים עם אפשרויות לינה מגוונות (חדרים פשוטים, חדרים עם גינה ומרפסת המשקיפים אל הנוף המרהיב). האירוח כולל ארוחת בוקר טובה בסגנון הגלילי הידוע, שעליה אמון השף ראיף דעבוס הצעיר. המרחבים הירוקים של הקיבוץ, האוויר הצלול והחדרים הנעימים משלימים באופן נפלא את הבילוי המשפחתי בצוק מנרה ומהווים חבילת נופש אטרקטיבית – אורחי מנרה לודג' מקבלים כרטיסי כניסה חינם לכל הפעילויות בצוק.

מנרה, לודג' | צילום: עידית קינר
מנרה, לודג' | צילום: עידית קינר

 

אינדי פארק, יסוד המעלה – סאפ, קייאקים וקאנו

אינדי פארק שוכן באצבע הגליל ממש במפגש תעלות הירדן, קרוב מאוד למושבה יסוד המעלה. בצומת הכניסה לשמורת החולה פונים מכביש 90 ימינה ומשם ממשיכים לפי השילוט. באינדי פארק, שמתאים מאוד לבילוי עם ילדים קטנים, תוכלו להעביר את הימים החמים של חופשת החג בגלישה לתוך הירדן הקריר, שחום מימיו בימים אלה לא יותר מ־15 מעלות. באתר נבנו מגלשות מים חדשות והוא מציע מכלול פעילויות מים לכל הגילים: שיט סאפ יחיד, סאפ קבוצתי, סירות פדלים, קייאקים, קאנו, מגלשות ואטרקציות גיבוש בתוך המים. גם לאנשי היבשה לא תחסר פעילות – תמצאו כאן פארק חבלים, אומגה, קיר טיפוס בגובה שישה מטרים וסדנאות מחזור ויצירה מבית "איצטרובלים" (מומלץ מאוד לילדים).

פארק המים חוף גיא, טבריה – מגלשות מים ובריכת גלים

פארק המים חוף גיא בטבריה, הצמוד למלון חוף גיא שעל שפת הכנרת, הוא שילוב מבטיח של פארק מים וחוף מהיפים בארץ. הוא משתרע על שטח של 15 דונם וכולל מגוון רחב של מגלשות מים, בריכות, מתקני שעשועים לילדים ולמבוגרים, מרחבי דשא גדולים ומטופחים, פינות מוצלות לישיבה ולפיקניק ומלתחות מרווחות. בין האטרקציות בפארק: בריכת גלים ענקית ולא פחות משבע מגלשות מים מגוונות ומהנות, ברמות אתגר שונות – לכל גיל, כולל מתחם לקטנטנים עם בריכת מים רדודים ומתקני שעשועים. אחרי הוצאת האנרגיות בפארק אפשר לעבור לבילוי רגוע ונינוח יותר על החוף, ולטבול במימיה הקרירים והנעימים של הכנרת. יש כאן גם מזנון־מסעדה מצויד היטב, שמגיש ארוחות בוקר וצהריים. הפארק פתוח בכל ימות השבוע, עם כניסה חינם לאורחי המלון.

פארק המים חוף גיא | צילום: אילן סגרון
פארק המים חוף גיא | צילום: אילן סגרון
פארק המים חוף גיא | צילום: אילן סגרון
פארק המים חוף גיא | צילום: אילן סגרון

 

LAKE TLV, פארק דרום תל אביב – סקי מים בכבלים

בפארק דרום הירוק שבדרום תל אביב, הידוע כפארק מנחם בגין, יש אגם גדול למדי – שמכונה בהתאם לייק טי.אל.וי. ב־Lake TLV נמצא האתר היחיד בארץ לפעילות וויקבורד וסקי מים בכבלים. האתר קיים אמנם מאז סוף האייטיז, אך לאחרונה שופץ ושודרג עד ללא היכר. תמצאו כאן מתקנים חדשים שהם הצעקה האחרונה בתחום הוויקבורד וסקי המים בכבלים וכן שלל פעילויות נוספות כמו מתקני כושר, אזורי מדשאות, מסלולי אופניים ועוד בילויים משפחתיים. סקי מים בכבלים היא פעילות שמתאימה לכל הגילים – מילדים קטנים ועד לחובבי ספורט אתגרי, כך שיש למה לצפות. במקום פועל גם בר־מסעדה מפנק.

עוד הרפתקאות

פארק אקסטרים עכו

קיר טיפוס ענקי, כולל 30 מטר של עלייה בזווית שלילית. מתקן באנג'י־דרופ בגובה 32 מטר, גלישה באומגה מהירה, מתחם גשרים תלויים ועוד.
לעמוד הפייסבוק

מועדון הפניקס PPG

המועדון הראשון בישראל למצנחי רחיפה ממונעים (ממ"ג) הושק בקיץ שעבר ופועל במרכז הרחיפה הממונעת הפניקס PPG בתחנת הדלק ניצני עוז שבצפון השרון. הממ"ג בנוי משלדה עגולה שעליה מושב עם רתמה ומאחוריה מנוע קטן, וכל שינוי בתנועת הגוף של המרחף בו משנה את מסלול הטיסה.

Ice Peaks, חולון

היכל הקרח בחולון, המכונה Ice Peaks, ממוקם במבנה עצום בפארק פרס. למגיעים כדאי להצטייד בלבוש חם ובגרביים, כי הקור שבפנים ישכיח מכם במהירות את חום השמש שבחוץ. בהיכל משטח החלקה גדול ומדריכים מקצועיים.

פארק ימית 2000

מוותיקי פארקי המים בישראל, המציע אינספור פעילויות מימיות לכל המשפחה, כולל מתחם מקורה בחורף. מתחם שעשועי מים לילדים, מגלשות אקסטרים, בהן ארבע מגלשות High speed הגבוהות בארץ, בריכת גלים מקורה, מתקני ספא ועוד.
לאתר

פארק המים ימית בחולון | צילום: יח"צ
פארק המים ימית בחולון | צילום: יח"צ

פורסם במגזין אטמוספירה