המלצה לחופשה: האי לפקדה ביוון

350 מדרגות אל החוף, אבל התוצאה שווה | צילום: Shutterstock
350 מדרגות אל החוף, אבל התוצאה שווה | צילום: Shutterstock

האי היווני לפקדה מוכיח שגם ביוון, מוקד העלייה לרגל של כל חובבי הטברנות, האוזו והחופים שטופי השמש, עדיין אפשר למצוא מפרצי זהב שבהם ניתן להתנתק מן העולם, בלי שום מילה בעברית

88 שיתופים | 132 צפיות

 

השנה ייחנך לראשונה קו טיסות ישירות מהארץ לאי החלומי הזה, וזו הזדמנות להגיע אל חופיו המופלאים רגע לפני כולם.

כל גודלו של האי, השוכן בים היוני בין קורפו לקפלוניה, אינו עולה על שטח הגליל העליון שלנו וניתן להקיף את כולו בכשלוש שעות, אך הוא מגוון מאין כמוהו. הנוף הוא שילוב מרהיב של מצוקי קארסט טרשיים ושל מדרונות רכים הטובלים בשמיכה ירוקה של צמחייה שופעת הגולשת למפרצים של מי טורקיז רדודים ורוגעים במזרח. בין כל אלו פזורים יערות עבותים, מושבות ציפורים, שרידי טחנות רוח, כרמים ועצי זית בני מאות בשנים ואתרים ארכיאולוגיים מרתקים, שמוכיחים לדעת רבים כי אי זה הוא הוא למעשה איתקה המיתולוגית שממנה יצא אודיסאוס למלחמת טרויה בסיפורי האודיסאה, ואליה כה נכסף לחזור.

כבישים פתלתלים שמטפסים מעלה להרים מובילים לפינות חמד נסתרות, ליערות צפופים ולכפרים מסורתיים ציוריים התלויים על מצוקים שמשתפלים בתלילות אל הים. אחד היפים שבהם הוא כפר האורגות Karya שבסמטאות האבן שלו מנשב קסם של היסטוריה עתיקת יומין ומבין משעוליו נשקף מראה מרהיב של הים המתקצף למרגלותיו בקשת של צבעים. שמו של הכפר ההררי הקטן נישא למרחקים בזכות אומנות הרקמה העדינה הייחודית העוברת מאם לבת.

לא חייבים בגד ים

במדרונות ההרים באזור יש משעולי הליכה ורכיבה יפהפיים במגוון דרגות קושי. אחד היפים שבהם מוביל אל המפל הסמוך לכפר נידרי (Nydri) הצונח לבריכות צוננות, שמרענן להשתכשך בהן לאחר הצעידה.

יפים לא פחות הם טיולי השיט. אפשר לשכור סירה קטנה ולהפליג לחופים ומפרצונים מבודדים שיהיו כולם שלכם, ואפשר להצטרף לשיט לאחד האיים הסמוכים, כמו איתקה (Ithaka) וקפלוניה (Kephalonia), או לצפייה בדולפינים. אחד האיונים הקטנים שבוודאי תחלפו על פניו הוא סקורפיוס של אייל הספנות אונאסיס. כאן הוא נשא לאישה את ג'קלין קנדי ואירח שועי עולם כמו ג'ון קנדי, פרנק סינטרה ומרילין מונרו. האי נרכש לאחרונה על ידי אוליגרך רוסי כמתנת יום הולדת לבתו. אחת ההפלגות היפות ביותר היא זו המגיעה למערת הים Papanikolis באי מגאניסי (Meganisi) שגודלה כה עצום עד כי בימי מלחמת העולם השנייה הוחבאה בתוכה צוללת וגם אתם תוכלו להפליג לתוכה. למרבית ההפלגות הללו תוכלו לצאת מחופי נידרי (בחוף המזרחי) או וסיליקי (Vassiliki) שבדרום, כפרי דייגים לשעבר שהפכו לערי נמל תוססות, המציעות בנוסף להפלגות גם כל סוג אפשרי של ספורט ימי.

יש לא מעט סיבות להתאהב באי היפהפה הזה, שטרם איבד את התום והקסם של כפר יווני קטן, אולם על כולן עולה חגורת החופים המרהיבים המקיפה אותו. כמה מהיפים שבהם נמצאים בחוף הדרומי של האי, המאופיין בשפע מפרצונים רומנטיים עם חלוקי נחל. הכוכב הגדול של אזור זה הוא וסיליקי הנחשב לאחד החופים הטובים ביבשת כולה לחובבי גלשני הרוח וקייט־סרפינג בשל הרוחות המאפיינות אותו. אולם גולת הכותרת של האי היא ללא ספק חופיו המערביים המרהיבים. כראוי לגן עדן, בכמה מהם תוכלו להסתובב בלבוש חווה. הפופולרי שבהם הוא חוף קתיסמה  (Kathisma), שבו בגד הים הוא פריט מיותר לחלוטין, ונחשב – עם או בלי קשר – גם לגן עדן לחובבי מצנחי הרחיפה.

היהלומים שבכתר הם ללא ספק חופי אגרמני (Egremni, קחו בחשבון 350 מדרגות שיש לרדת ואחר כך כמובן לעלות) ופורטו קציקי (Porto Katsiki) המדורגים, ובצדק, בין החופים היפים ביותר ביבשת כולה, בהם יקבלו את פניכם מי בדולח צלולים המכותרים במצוקים אדירים סחופי רוח ותחושה שהגעתם לגן עדן, לא פחות.

כמה? מ־500 דולר לאדם לשלושה לילות במלון בוטיק כולל טיסות ישירות והעברות (אופק נסיעות ותיירות).
מתי? טיסות ישירות יחלו במאי הקרוב ויימשכו עד אחרי החגים באוקטובר. זו גם התקופה האידיאלית לביקור באי.

מחפשים משהו יותר אתגרי? נסו את רואנדה