המלצה לחופשה: אין מקום לדאגה בתאילנד

הואה אין, תאילנד | צילום: Shutterstock
הואה אין, תאילנד | צילום: Shutterstock

שעתיים וחצי נסיעה מבנגקוק שוכנת הואה הין. לאורכה חופים לבנים, הנושקים למי טורקיז צלולים, ובגבה ג'ונגלים פראיים של יערות גשם ירוקי עד, מפלים, אגמים ונהרות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

הואה הין (Hua Hin) אינה נמנית עם האיים, עיירות החוף ומוקדי הקניות במסלולי הטיול הישראליים המוכרים בתאילנד – וזהו אולי סוד קסמה. זוהי עיירת קיט מלכותית, מטופחת ומזמינה, השוכנת לצד רצועת חוף חולי ולבן, המשתרע על פני כעשרה קילומטרים.

הואה הין הייתה כפר דייגים קטן עד תחילת המאה, שעה שמלך תאילנד, ראמה השביעי, החליט לבנות בה את ארמון הקיץ שלו שזכה לכינוי קלאי קאנג וונג, שפירושו "הרחק מדאגות". מאז ובעשרות השנים שלאחר מכן, נוהגות משפחות המעמד הבינוני־גבוה של תאילנד לנפוש בעיירת הקייט היפהפייה הזו. מכיוון שמלך תאילנד נוהג לפקוד את ארמונו שבעיירה מדי פעם בפעם, נותר המקום בטוח ומוגן – והעיירה עצמה נקייה, מטופחת ומזמינה.

הואה הין נמצאת במרחק נסיעה של כשעתיים וחצי ממרכז בנגקוק, ולכן אין זה מפליא שבשנים האחרונות תפסה לעצמה מקום של כבוד בקרב זוגות צעירים, משפחות עם ילדים ואף מטיילים צעירים המחפשים לחוות את חופיה האקזוטיים של תאילנד ואת הטבע הבתולי והמרשים שהעיירה וסביבתה מציעים, מבלי להיטלטל בטיסות המשך ובמעבורות. משפחות עם ילדים מוצאים בה שלל אטרקציות לצד נופש רגוע בחופיה הדרומיים, זוגות צעירים נמשכים אל נופיה הרומנטיים ואל פינות החמד שבה ותרמילאים וטיילים צעירים נהנים בה משלל פעילויות ספורט ימי ואקסטרים, טרקים אתגריים וצלילות.

הואה אין, תאילנד | צילום: Shutterstock
הואה אין, תאילנד | צילום: Shutterstock

 

בננות, סקי מים וקיט סרפינג

רצועת החוף של הואה הין מתפרשת בין צוק קו טקיאב (Khao Takiab) בדרומה של העיר, ואזור צ'א אם (Cha-Am) בצפונה. יתרונו הגדול של חוף הואה הין הוא שהמלונות שלאורכו נמצאים ממש על קו המים, ללא כביש או בנייה המפרידה בינם לחוף. החופים נעימים ונקיים, מאפשרים השכרת כיסאות נוח ושמשיות ולצדם לא מעט בתי קפה ומסעדות, כמו גם רוכלים המשוטטים בחוף ומוכרים את מרכולתם.

בחופים אפשר ליהנות משלל פעילויות ספורט ימי כגון קיאקים, בננות, סירות, אופנועי ים, וסקי מים. את מרכז הפעילות תופס הקיט סרפינג, גלישת עפיפונים. במקום יש בתי ספר לקיט סרפינג ובחופי הואה הין מתקיימות תחרויות בינלאומיות. רצועת החוף המרכזית ממוקמת מול המלונות הילטון וסנטרה. היא צרה יחסית והמחירים בה מעט גבוהים, אך היא אהובה במיוחד על הטיילים הצעירים, שגודשים בה כל פיסת חול פנויה. כחצי ק"מ דרומית למלון סנטרה עד צוק קו טקיאב ואף דרומית לו, נמצאת שרשרת חופים יפהפייה, שלווה ואקזוטית, שמתאימה למחפשים שקט ורוגע. בחופים הדרומיים של הואה הין תמצאו רצועת חוף רחבה שבה חול לבן ונקי, הנושק למי טורקיז צלולים ונקיים.

הואה אין, תאילנד | צילום: Shutterstock
הואה אין, תאילנד | צילום: Shutterstock

 

מקדש הקופים, פארקי מים ושווקי לילה

בדרומה של הואה הין נמצא מקדש הקופים, הממוקם בראשו של צוק קו טקיאב ונקרא כך בשל כמות הקופים הגדולה שמאכלסת את המקום. זהו מקדש בודהיסטי ובו פסל בודהה גדול עשוי זהב ותצפית מרהיבה ומומלצת על העיירה ועל האזור כולו.

כדאי לבקר בארמון קלאי קנגוון (Klai Kang Won Palace) שמשמש עד היום ארמון הקיץ של משפחת המלוכה התאילנדית. זהו מבנה מרשים המוקף גנים יפים ומטופחים ומאפשר היכרות עם אורח החיים המלכותי בתאילנד.

בשנת 2015 נפתח בעיירה פארק המים ואנה נאבה (Vana Nava Jungle Water Park), הנחשב לאחד המשוכללים והחדישים ביותר בתאילנד. בפארק מגוון מתקני מים, בריכות ומגלשות, בהן המגלשות הגבוהות ביותר באסיה וגם אולם סגור לגלישת גלים. הפארק מותאם לכל קשת הגילים ותוכלו למצוא בו גם אזורים המיועדים לזאטוטים. פארק מים נוסף הוא סנטוריני פנטזי (Santorini Water Fantasy), המעוצב כולו ככפר יווני. בפארק אטרקציה מיוחדת לבני נוער וילדים – מצלמת אינטרנט זעירה שנענדת על פרק היד ומצלמת באון־ליין את כל האקשן, כולל בתוך המגלשות והמתקנים עצמם.

כמו כל עיירת קיט תאילנדית שמכבדת את עצמה, גם בהואה הין אפשר לערוך קניות בשלל שווקים ומרכזי קניות. במרכזה פועלים שני שווקי לילה – הואה הין נייט מארקט (Hua Hin Night Market) הפופולרי והממוסחר יותר, וגראנד מארקט (Grand Market) ייחודי יותר ואותנטי. שניהם מציעים מגוון רחב של בגדים, תכשיטים, חפצי אמנות, מזכרות, אוכל תאילנדי מקומי והרבה פירות ים. המחירים סבירים, ובוודאות משתלמים יותר מאשר באיים. מרכזי קניות נוספים הם המרקט וילאג' (Market Village) הפופולרי והפרימיום אאוטלט (Premium Outlet) המרשים. נוסף על אלה ישנו יריד סוף השבוע, Cicada Market, ובו דוכנים רבים של עבודות יד.

הואה אין, תאילנד | צילום: Shutterstock
הואה אין, תאילנד | צילום: Shutterstock

 

ג'ונגל בתולי, מפלים ואומגה לנהר

את רצועת החוף שבמזרח תוחמת ממערב שמורת הטבע קיאנג קאראצ'ן (Kaeng Krachan), השמורה הגדולה בתאילנד ואחת היפות והמרשימות במדינה. תוכלו לחוות בה ג'ונגל בתולי של יערות גשם ירוקי עד, שפע של חיות בר, מפלים, נהרות, אגמים, מערות נטיפים וטרקים אתגריים. משפחות עם ילדים צעירים ייהנו במיוחד במפלי הפאלה־יו (Pala-U) וכן מרפטינג נינוח על נהר הפטצ'בורי (Petchburi) וממתקני מגלשות ואומגה ישירות לתוך הנהר. את הטיול למפלי הפאלה־יו אפשר לשלב עם סיור במקדש וואי מונגקול (Wat Huai Mongkol) המפורסם בשל פסל הנזיר השחור הגדול מסוגו בעולם, המתנשא לגובה של כ־12 מטר. המתחם כולל כמה מקדשים קטנים, פסלים יפים וגנים מטופחים.

מחנה הפילים הוטסדין אלפאנט פאונדשיין (Hutsadin Elephant Foundation) מופעל על ידי מתנדבים וכל הכנסותיו הן תרומה לשיקום פילים, שנהנים במקום מיחס חם ואוהב. המחנה מציע פעילויות כגון הליכה עם פילים, האכלה ורחיצת פילים, ואף יציאה לטרקים קצרים על גב הפילים.

האי קו־טאלו (Ko Talu), אי פרטי המזכיר גן עדן קטן, נמצא כשעתיים נסיעה דרומית להואה הין. למרגלות האי נמצאים אתרי צלילה ושנורקלינג מהטובים בתאילנד בזכות מי הים הצלולים וריף האלמוגים הרדוד יחסית.

אף שהואה הין זוכה לפופולריות גוברת ברחבי העולם, מרבית הישראלים עדיין לא ממש מכירים אותה. הואה הין יכולה להוות פתרון זול יחסית, מהיר ובטוח למעוניינים בנופש תאילנדי טיפוסי מבלי להיטלטל בין האיים, ואף להיות יעד חדש ומעניין לאלה ששהו באיים, נהנו, ורוצים עוד מאותו הכיף, אבל קצת אחרת.

הואה אין, תאילנד | צילום: Shutterstock
הואה אין, תאילנד | צילום: Shutterstock

 

שגרירות ישראל בבנגקוק
25th Floor, Ocean Tower II
75 Sukhumvit Soi 19
Bangkok, 10110
Tel: +66-2-2049200

נציגות אל על בבנגקוק
3354/47 Rama IV Road, Klongton,
Klongtoey 14fl. Manorom Bldg.
10110 Bangkok , Thailand
Office:  +66 -2-2498501
Res:    +66 -2-6716145-6

פורסם במגזין אטמוספירה