לכל בגד שלובשת המלכה אליזבת יש משמעות – לתיק במיוחד

המלכה אליזבת | צילום: Chris Jackson/GettyImages
המלכה אליזבת | צילום: Chris Jackson/GettyImages

חגיגות הג'ובילי לכבוד 70 שנה לשלטון אליזבת המלכה בעיצומן. הזדמנות טובה להיזכר באחד מהסודות הכי מעניינים שלה: למה היא סוחבת תיק לכל מקום? סודות המלתחה של מלכת אנגליה

88 שיתופים | 132 צפיות

בסוף השבוע הזה חוגגים באנגליה את חגיגות הג'ובילי לכבוד 70 שנות שלטון של המלכה אליזבת. לכבוד החגיגות נזכרנו באחד הסודות היותר מעניינים שהתגלו בקשר למלכה לפני כשנתיים, אז יצא ספר שנכתב על ידי  מי שהייתה המלבישה, או הסטייליסטית, של המלכה במשך שנים רבות, אנג'לה קלי. הספר, ששמו "הצד השני של המטבע", אושר על ידי המלכה והארמון, וכולל בין היתר אנקדוטות ממערכת היחסים בין השתיים. דוגמה לחוש ההומור היבש של המלכה אפשר לראות באנקדוטה המוזרה הבאה: קלי הניחה בובת עורבני בחדרה של המלכה, כדי להתל בה להאמין שעורבני חדר פנימה ונח בחדרה. "את מפוטרת", הייתה תשובתה של המלכה למעשה הקונדס.

המלכה אליזבת | צילום: Joe Maher/GettyImages
המלכה אליזבת | צילום: Joe Maher/GettyImages

"המלכה ממחזרת אאוטפיטים", מדווחת קלי בספרה, "היא הולכת לכ-300 אירועים בשנה, אז ברור שיהיו פריטים שיחזרו על עצמם. אני מנהלת רישום מדויק של מה היא לבשה ומתי כדי שלא תחזור על פריט לבוש יותר מפעמיים בשנה. אורך חיי בגדי המלכה נעים בין 20  ל-25 שנה", היא אומרת, והמשתמע מכך הוא שבגדול המלכה שמרה על משקלה ב-25 השנים האחרונות. מבחינת נעליים המלכה נאמנה לשני מותגים, סטיוארט וייצמן ומנולו בלניק, ומעדיפה נעליים בצבע קרם או שחור כי הן הכי פונקציונליות. רגלי המלכה אינן כה דקיקות. מתברר שכפות הרגליים שלה סובלות בנעליים ולכן קלי הייתה נועלת אותן לפניה ומרחיבה אותן עבורה. תרשו לנו, במבטא בריטי, איוווו קטן.

עוד מספרת קלי שאחד האירועים האהובים על המלכה הוא מרוץ אסקוט החל ביוני, והמלכה מתכוננת אליו כבר במרץ ומתכננת מראש מה תלבש ומה תחבוש. הבריטים אוהבים להמר מה יהיה צבע כובעה של המלכה, ולכן פיתחה קלי שיטה: היא הניחה בחדר העבודה שלה, החשוף לעובדי הארמון, חמישה כובעים שונים בצבעים שונים, כך שאם עובדי הארמון ירוצו לתקשורת לרכל, לאף אחד לא תהיה תשובה נכונה בוודאות. חמש שמלות נתפרות מראש לאירוע הזה והמלכה בוחרת מתוכן ברגע האחרון. המלכה מאוד אוהבת משי מסינגפור, סתם שתדעו, ותוכלו לשלב באגביות בשיחה הבאה שתנהלו על בית המלוכה הבריטי. על לא דבר.

המלכה אליזבת | צילום: Andrew Milligan/WPA Pool/GettyImages
המלכה אליזבת | צילום: Andrew Milligan/WPA Pool/GettyImages

הינה עוד כמה פרטים על אהבותיה האופנתיות של המלכה: היא מאוד אוהבת שמלות עם כיסים. בשנת 2017 פתחה המלכה את מושב הפרלמנט וחבשה כובע בצבעי צהוב וכחול, צבעיו של דגל האיחוד האירופי. באותה שנה הצביעו הבריטים בעד הברקזיט ובתקשורת הבריטית דווח על כך שכובעה של המלכה סימל תמיכה באיחוד, אבל קלי מפיגה את הלחשושים וטוענת שלא היא ולא המלכה כיוונו לזה. המלכה מתאפרת לבד, כן, היא הביוטי סקווד של עצמה, להוציא יום אחד בשנה, היום שבו היא מצלמת את ברכת חג המולד לנתינים. קלי מספרת שהיא מנקה את תכשיטי המלכה במים ומעט ג'ין, ושלקח למלכה חמש דקות להיענות לבקשתו של הבמאי דני בויל להשתתף בסרט ג'יימס בונד.

המלכה אליזבת | צילום: Chris Jackson/GettyImages
המלכה אליזבת | צילום: Chris Jackson/GettyImages

אבל הפריט הכי מעניין הוא דווקא התיק שלה, שמשמעויות נוספות קשורות אליו מעבר לפונקציונליות הבסיסית: המקום בו מניחה אותו המלכה מעביר מסר לפמלייה שלה. אם, למשל, המלכה מניחה את התיק על השולחן במהלך ארוחת הערב, משמעות הדבר היא שעל הארוחה להסתיים לכל המאוחר בעוד חמש דקות. אם היא מניחה את התיק על הרצפה (מה שאסור לפי עקרונות הפנג שוויי הטוענים שהכסף יברח), המשמעות היא שהיא אינה נהנית מהשיחה ועל מישהי מפמלייתה להצטרף לשיחה ו"להציל" את המלכה. כאשר היא מעבירה את התיק מיד ליד זה סימן שהיא מוכנה לסיים את השיחה. גוד דאם איט, יש לה דרכים משונות לומר "חפרת".

מרואיין מטעם הארמון הוסיף: "אם את עומדת ומדברת עם המלכה והיא מזיזה את התיק מיד ליד, מיד יגיע מישהו ויאמר למלכה 'גבירתי, הארכיבישופ מקנטרברי ישמח מאוד להחליף עימך כמה מילים". הינה משפט שאנחנו עומדות להשתמש בו בפעם הבאה שנרצה לסיים שיחה, ממש אחרי "סליחה, מחכים לנו בשבע בחמת גדר".

המלכה אליזבת | צילום: Chris Jackson/GettyImages
המלכה אליזבת | צילום: Chris Jackson/GettyImages

למלכה מעל 200 תיקים שחורים במראה קופסתי, כולם של המותג הבריטי Launer. בתוך התיק יש לה מראה, ליפסטיק ושטר מקופל של חמישה אירו כדי שתוכל לתרום לכנסייה בימי ראשון. לפעמים היא תורמת עשרה, אבל זה המקסימום שהיא מוכנה לתת.

מזכירות לכם שהמלכה אהבה להתלבש כמו חד קרן עוד לפני שהדבר היה אופנתי, ומחכות בקוצר רוח לעונה החדשה של "הכתר". ואם תדברו איתנו ותראו את תיק היד שלנו נע מיד ליד, תעשו את החשבון לבד ותחתכו במהירות.