המדריך שיציל את מוצרי האיפור הישנים שלך

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

רגע לפני שמשליכים מוצרים ישנים שהזדקנו בנחת בתיק האיפור, קיים סיכוי סביר שעוד אפשר להציל אותם. המדריך שיחסוך לכן כסף ועל הדרך יוציאו אתכן גם אקולוגיות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

הצורך להחליף מוצרי איפור ישנים שהתייבשו, נפגמו או שפג תוקפם פוגע בארנק וגם בסביבה. מצבו הנואש של כדור הארץ הוא רק תרוץ לרענן מוצרי איפור ישנים רגע לפני שהם נשלחים לפח.

איך מחזירים לחיים מוצרי איפור שהתיישנו?

מסקרה ישנה שהתייבשה: כדי להכשיר מחדש את המסקרה טובלים את המְכָל כולו (עם הפקק, סגור) במים רותחים למשך כמה דקות. שאריות החומר יתרככו והמסקרה תזכה לעוד כמה דקות של חסד. כדי להפוך את המסקרה היבשה למסרק גבות אפשר לשטוף אותה היטב במים ולייבש. אפשר גם לטבול את המברשת במעט ג'ל שיער, לסירוק גבות סוררות במיוחד.

עיפרון עיניים שחדל לצייר: חימום במיקרוגל במשך 3־4 דקות יחזיר את הצבע ללחיים.

פודרה דחוסה שהפכה לקשה ודהויה: כשהפודרה מתיישנת השכבה העליונה נוטה לדהות ולהתקשות. כדי להסיר אותה מצמידים לשטח הפנים של הפודרה נייר דבק.

צלליות דחוסות (בקופסה) שהפכו עייפות, דהויות ובוציות: מתיזים על הצלליות אלכוהול 70 אחוז מבקבוק ספריי לחיץ, מה שישיב לצלליות את הצבע המקורי והטרי שלהן.

לקים צמיגיים ומיובשים: לא מומלץ להשתמש באצטון כמדלל לק, משום שהריח חזק והוא ממילא נוטה להתנדף. עדיף לקנות מדללי לקים שייעודם הרשמי הוא להחזיר את הלק למצב הצבירה הראשוני.

מה עושים עם שאריות של מוצרי איפור?

מייק אפ נוזלי תקוע בתחתית הבקבוק: כדי לחלץ כמות הגונה של מייק אפ ישן השקועה בתחתית הצנצנת, מוסיפים לבקבוק מעט קרם לחות לפנים ומנערים היטב. המייק אפ העשיר בלחות ייפלט מהבקבוק בקלות.

צללית אבן שבורה: שופכים מעט אלכוהול על הצללית עד שהסדקים מתחילים להתאחות, ואז לוחצים בעדינות על הסדקים באמצעות כפית. לאחר שהאלכוהול יתאדה, הצללית תחזור למצב מוצק ותהיה מוכנה לשימוש.

שפתון שבור: מעבירים בזהירות מצית בחלק התחתון של קצה השפתון השבור ומצמידים בעדינות בחזרה לסטיק. מעבירים באיטיות את כריות האצבעות על קו השבר עד שיתאחה מחדש.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

איך ליצור איפור חדש מצלליות אבקה ישנות?

ליפסטיק חדש: מפזרים אבקת צללית על חצי כפית, מוסיפים כמות של ליפ באלם שקוף לשפתיים ובעזרת מברשת שפתיים (או מברשת צללית) מערבבים ומורחים על השפתיים.

לק בגוון חדש: שופכים כפית של צללית אבקה לבקבוק טופ קואט (שכבה עליונה שקופה לציפורניים) ומקבלים לק בגוון חדש.

איך מזהים את תאריכי התפוגה?

על אריזות תכשירי הטיפוח מופיע סימן של קופסה פתוחה ועליה נקוב מספר. זהו מספר החודשים שבמהלכם אפשר להשתמש במוצר מרגע פתיחתו.

למשל: 12M פירושו שהמוצר טוב לשימוש 12 חודשים מרגע הפתיחה, M6 – שישה חודשים מרגע הפתיחה וכו'.

כדי לזכור את תאריך הפתיחה מומלץ לרשום אותו על הקופסה.

איך מזהים תכשירים מקולקלים?

"חשוב מאוד להתבונן ולהריח את המוצרים אם יש ספק בכשירותם", אומרת אורלי עוז שמואל, מנהלת הדרכות ראשית של קלרינס. "מוצרים שהתקלקלו ישנו את המרקם, יתייבשו וייסדקו או שתיווצר עליהם מעין שכבה קרומית בגוון כהה יותר".

איך שומרים נכון איפור?

"מוצר איפור וטיפוח שלא נפתח יכול להישמר במשך חמש שנים אם הוא נשמר במקום חשוך ויבש", מציינת רינת אביבי, מנהלת הדרכות ראשית של גרלן, ומדגישה כי שמירה בקירור לא מבטיחה חיי מדף ארוכים יותר, וקירור ממושך אף עשוי לפגום באיכות הרכיבים הפעילים. "אורך חיי המדף של תכשירים לאזור העיניים הוא הקצר ביותר בהשוואה לשאר המוצרים. זמן השימוש בתכשיר מרגע פתיחת הקופסה הוא לא יותר משישה חודשים", היא מדגישה.

באופן כללי מוצרי איפור נוזליים עשויים להתקלקל מוקדם יותר לעומת מרקמים אחרים, מוסיפה סיוון סיני, המדריכה הראשית של רבלון בישראל. "במוצרים המבוססים על אבקות, כמו צלליות, פודרות וקומפקטים, המצב פחות בעייתי ואפשר למצוא מוצרים בעלי אורך חיי מדף ארוך מהרגיל".

אורך חיי מדף ממוצע (מרגע פתיחת המוצר)

מסקרה 3-6 חודשים
בושם עד 3 שנים
אבקות 1-3 שנים
לק שנה
מייקאפ מוצק וצלליות 1-3 שנים
שפתון וגלוס שנה
אייליינר נוזלי 3-2 חודשים