המדריך למייק אפ

כל מה שרצית לדעת על המייק-אפ | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב |Valua Vitaly,shutterstock
כל מה שרצית לדעת על המייק-אפ | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב |Valua Vitaly,shutterstock

איך בוחרים את הצבע המתאים, איך מורחים נכון ומהן הטעויות הנפוצות מהן עדיף להימנע? כל מה שכדאי לדעת על ידידנו המייק אפ. סיפור כיסוי

88 שיתופים | 132 צפיות

רבות דובר על הקשר בין האישה למייק-אפ שלה. החיפוש התמידי אחר המייק אפ המושלם, זה שתואם בדיוק את גוון העור, עונה על צרכייך, מכסה את כל הפגמים, ועם זאת, לא יוצר אפקט של "מסכה". האחד שיעניק לך מראה טבעי בבוקר, לוק מוקפד בערב ולא פחות חשוב – לא ייבש את העור וימשיך לעזור לו "לנשום". והמרקם? נוזלי, מוצק, קרמי או דחוס? בקיצור, החיפוש אחר המייק-אפ המושלם מזכיר במעט את החיפוש אחר הגבר המושלם. לא?

תפקידו של המייק-אפ הוא להפוך את הפנים שלנו ללוח חלק ולהכין אותם לקראת האיפור. כל שימוש אחר חוטא למטרה, וחשוב שתזכרי מה ייעודו בכל פעם שאת רוכשת ומשתמשת בו.

שלב א': למצוא את האחד

כמה שנים טובות של חשיפה לשמש, תזונה לקויה (מטוגנים, מלוחים), עישון, הריונות והנקה, זיהום סביבתי, מתח, עייפות וחרדה, הם רק קצה הקרחון של פירמידת הנזקים לעור הפנים. והתוצאה: שתי שקיות (ולא של שופינג) מתחת לעיניים, אוסף כתמי פיגמנטציה וגוון עור לא אחיד.

החדשות הטובות הן, שאפשר לכסות! ובדיוק למען המטרה הנעלה, מדפי הפרפומריות מתחדשים בשלל מוצרי בסיס: מייק-אפ, קונסילר ופודרה, אשר בתוך כמה דקות יכולים להשוות לפנייך מרקם חלק, אחיד וטבעי, גם מבלי להיראות מאופרת. זכרי, איפור ללא בסיס הוא כמו ציור על קנבס מלוכלך.

משהתבררה לנו חיוניותו של המייק-אפ כאבן יסוד בתיק האיפור, חשוב מאד לדעת כיצד לבחור את האחד שיתאים לך בדיוק.

 

כל אחת והגוון המתאים לה.  (צילום: יח"צ)Beyond-Perfecting של קליניק (מייק אפ בקופסא)
כל אחת והגוון המתאים לה.  (צילום: יח"צ)Beyond-Perfecting של קליניק (מייק אפ בקופסא)

איך תבחרי את המייק-אפ הנכון?

  1. התאמה לסוג העור: לעור שמן מומלץ מייק-אפ נוזלי נטול שומן במראה מט, בעוד שלעור יבש כדאי לבחור במייק-אפ עשיר בלחויות וויטמינים.
  2. חשיבות ההתנסות: חשוב לנסות את המייק-אפ על הפנים או על קו הלסת ולא על גב כף היד (הגוון שלה שונה לגמרי). הגוון צריך ל"היעלם" ולהתמזג עם העור ולהתאים לגוון הצוואר.
  3. מבחן היום: לאחר שבחרת את הגוון שנראה לך מתאים, חשוב לבדוק את המייק-אפ בתאורה נכונה (צאי איתו מהחנות אל אור השמש), זכרי שפלורסנט מנטרל את כתמתמות העור ויוצר אשליה של מראה מט ובהיר. במקביל, מומלץ לוודא שהמוצר מכיל מסנן קרינה (SPF).
  4. עמידות: כיום ניתן למצוא מייק אפים העמידים עד ל-16 שעות ואפילו עמידים בפני מים, כך שאם את נוהגת לבלות שעות ארוכות מחוץ לבית, או אם אורח חייך כולל שחייה או אימון כושר, העדיפי תכשיר מייק-אפ עמיד, שלא ייעלם בדיוק ברגע שאת רוצה להיראות במיטבך.
  5. האריזה: אם המוצר ישמש אותך רק בעמדת האיפור שלך בבית, כדאי לקנות מייק-אפ בבקבוק זכוכית עם משאבה, המוציאה כמות מדודה בלחיצה. אך אם תרצי לשאת אותו בתיק, מומלץ לקנות מייק-אפ באריזת קומפקט (כמו פודרה( או בשפופרת פלסטיק.
  6. למתקדמות: כדאי להחליף את סוג המייק-אפ בין היום, בו נמרח מייק-אפ יותר נוזלי וקליל, לבין הערב, בו מומלץ למרוח מייק-אפ מוצק.

שלב ב': שיפור היחסים

נפלאות העידן הטכנולוגי שכללו גם את מוצרי המייק-אפ, וכיום רוב מותגי האיפור המובילים מציעים צבא של מייק-אפים, המבוססים על וויטמינים, מינרלים, סיליקונים וחומרים טבעיים, שאינם מייבשים את העור. כדי לחדד עוד יותר את טיב הקשר שלך עם המייק-אפ, חשוב להתאים אותו במדויק לגוון ולסוג העור.

איך תתאימי לסוג עור הפנים?

  1. לבעלות עור יבש: מומלץ מייק-אפ מועשר בלחות, כדוגמת מייק-אפ נוזלי.
  2. לבעלות עור רגיל: מומלץ להשתמש במייק-אפ על בסיס מים, כדי לשמור על רמת המיום של העור.
  3. לבעלות עור שמן: מומלץ מאוד להשתמש במייק-אפ נטול שומן.
  4. לבעלות עור מבוגר: מומלץ להשתמש במייק-אפ קרמי בעל הזנה גבוהה, עם רכיבים כמו: ויטמין E, נבט חיטה, סרמידים וכדומה.

שינויי מזג-האוויר

חשוב להתאים את המייק-אפ לעור הפנים בהתאם לחילופי העונות. מזג האוויר בחורף יבש יותר ולכן מומלץ להשתמש במייק-אפ על בסיס לחות, שיגן על הלחות הטבעית של העור מפני התייבשות. מייק-אפ במרקם נוזלי או קרמי, שמכיל מרכיבים מזינים ומלחחים יעשו את העבודה. בעונת הקיץ, מומלץ להשתמש במייק-אפ קליל על בסיס מים.

איך תתאימי לגוון עור הפנים?

  • חזרי לסעיפים 2-3 בשלב א'.
  • צבע המייק-אפ יכול להיות, לכל היותר, עד טון אחד בהיר יותר מצבע עורך. מומלץ לא להשתמש במייק-אפ בגוון כהה יותר מהעור, כי הוא נוטה לבגר ולשוות לפנים מראה של מסיכה.
  • במידה ואת חובבת מראה שזוף יותר, מומלץ לעשות שימוש נקודתי ומחושב בחומרים בעלי שקיפות, כמו ברונזר, פודרה או סומק כהים.
  • בעונת החורף, עור הפנים מתבהר בטון או שניים, לכן רצוי לבחור בגוון מייק-אפ מעט בהיר יותר (בטון אחד) מאשר בקיץ ובמראה מט (גווני בז', ורדרד, מדיום).
  • בקיץ אפשר להשתמש בטון מעט כהה יותר למראה שזוף וקייצי.

שלב ג': הוראות הפעלה לתחזוק היחסים

סוגי מייק-אפים עיקריים בשוק הקוסמטיקה:

  • מייק-אפ נוזלי – הסוג הנפוץ ביותר. מגיע בשפופרת או בצנצנת. מיועד לנשים ללא בעיות מיוחדות בעור או לנשים מבוגרות.
  • מייק-אפ מוצק – מגיע בצנצנת או בקופסה (אריזת קומפקט). בעל מרקם קרמי-משחתי וכיסוי עבה יחסית למייק-אפים אחרים. מומלץ לבחורות צעירות עם אקנה, כתמים, פיגמנטציה ועוד, אך לא לעור עם קמטוטים (המוצק מדגיש קמטים וקמטוטים).
  • מייק-אפ בתוספת פודרה – לנשים שרוצות לחסוך בזמן. אינו מבריק, מתקבע על העור ללא צורך בפודרה אחריו.
  • מייק-אפ מוס – מזכיר את המרקם הנוזלי, אך לרוב דליל יותר. מומלץ למי שרוצה להיות עם ולהרגיש בלי.
  • דמי מייק-אפ – קרם לחות שמכיל מעט גוון מייק-אפ בתוכו. מתאים בעיקר לבחורות צעירות עם עור כמעט מושלם, מאחר והכיסוי שלו הוא מאוד מינימאלי.
    וכמובן, הגרסאות העדכניות והמוצלחות בשנים האחרונות: קרם BB, המכיל לחות, מסנן קרינה וגוון, קרם CC, שהוא כמעט אותו הדבר, רק שהפרומולה שלו מכסה יותר פגמי עור.

אחרי שהצלחנו במשימה ורכשנו את האחד שעונה על צרכינו ומתאים לנו בדיוק, חשוב לדעת כיצד להשתמש בו נכון.

גרסאות שונות למייק אפ. מימין למעלה ובכיוון השעון: מייק אפ קרליין בשפופרת (79 ש"ח), BB מייק אפ נוזלי עשיר במים של סמאשבוקס (169 ש"ח), מייק אפ פודרה באריזת קומפקט של ג'יבנשי(262 ש"ח), מייק אפ נוזלי של מייבלין ניו-יורק (165 ש"ח), מייק אפ על בסיס מים עם מסנן קרינה של מאק (197 ש"ח), מייק אפ בשפופרת עם מסנן קרינה של ג'ייד (178 ש"ח), מייק אפ מינראלי בצנצנת במרקם מוס של ביוטי קייר (15 ש"ח) ומייק אפ עמיד בשפופרת של לוריאל פריז (180 ש"ח). צילומים: יח"צ
גרסאות שונות למייק אפ. מימין למעלה ובכיוון השעון: מייק אפ קרליין בשפופרת (79 ש"ח), BB מייק אפ נוזלי עשיר במים של סמאשבוקס (169 ש"ח), מייק אפ פודרה באריזת קומפקט של ג'יבנשי(262 ש"ח), מייק אפ נוזלי של מייבלין ניו-יורק (165 ש"ח), מייק אפ על בסיס מים עם מסנן קרינה של מאק (197 ש"ח), מייק אפ בשפופרת עם מסנן קרינה של ג'ייד (178 ש"ח), מייק אפ מינראלי בצנצנת במרקם מוס של ביוטי קייר (15 ש"ח) ומייק אפ עמיד בשפופרת של לוריאל פריז (180 ש"ח). צילומים: יח"צ


כך תמרחי את המייק-אפ כמו מאפרת מקצועית

  • הקפידי למרוח קרם לחות על אזור הפנים והצוואר, לפחות 10 דקות לפני שאת מתאפרת. קרם הלחות פותח את הנקבוביות וחשוב לחכות עד שהן ייסגרו מחדש טרם השימוש במייק-אפ.
  • לנשים בעלות עור צעיר וחלק מומלץ להשתמש בספוגית למריחת מייק-אפ, להרטיב אותה במים ולסחוט בחוזקה. המריחה עצמה צריכה להיעשות ב"טפיחות" ולא במריחות. מתחילים מעצם הלחי כלפי מעלה, עוברים אל מתחת לעיניים ואל העפעפיים, ממשיכים אל האף ורק בסוף מורחים על המצח. שיטה מקובלת נוספת היא "5 הנקודות": מצח, אף, סנטר, לחי ימנית ולחי שמאלית – למרוח את החומר בצורה אחידה – לכיוון הצוואר.
  • לנשים בעלות קמטוטים כדאי למרוח את המייק-אפ באמצעות כריות האצבעות ולא בספוגית (שגם "מבזבזת" כמות גדולה יותר).* על מנת לטשטש את קמטי ההבעה סביב הפה ובין הגבות, יש למרוח מייק-אפ המכיל לחות, בטפיחות קלות ולהימנע ממריחה בתנועה סיבובית. מייק אפ ללא לחות מבליט קמטים וחריצים בעור הפנים.
  • לא לשכוח את הצוואר: יש לטשטש את הגבולות עם הצוואר והאוזניים, כדי שלא יישארו קווים. אפשר לקחת מברשת גדולה עם מעט פודרה, או סומק בגוון שזוף-טבעי, וליצור באמצעותה מעבר אחיד מהפנים לצוואר.
  • לא מומלץ להשתמש בכמות גדולה של מייק-אפ. אם יש לך בעיות בעור הפנים (אקנה, פיגמנטציה וכד'), כדאי לשים ראשית קונסילר על המקומות הבעייתיים, ורק אחר כך למרוח את המייק-אפ.
  • בתום המריחה, מומלץ לקבע את המייק-אפ עם מעט פודרה, שגם מונעת מהעור להבריק.

תפקידו של המייק אפ הוא להפוך את הפנים שלנו ללוח חלק ולהכין אותם לקראת האיפור. באדיבות לוריאל פריז, צילום: יח"צ
תפקידו של המייק אפ הוא להפוך את הפנים שלנו ללוח חלק ולהכין אותם לקראת האיפור. באדיבות לוריאל פריז, צילום: יח"צ
 

טעויות נפוצות עם מייק אפ ואיך ניתן להימנע מהן

  • לקנות מייק-אפ לפי פרסומות או בהמלצת חברות. בעת קניית מייק-אפ חשוב לקחת בחשבון את סוג וגוון העור, את שגרת טיפוח העור, את המרקם המועדף עלייך (נוזלי, מוצק, מוס), את סוג הגימור (מט, מבריק, טבעי, זוהר) וכן את נוחות השימוש (סטיק, בקבוק, פודרה).
  • לוותר על שלב מריחת המייק-אפ מחשש ליצור מראה כבד. טעות חמורה, שכן המייק-אפ יוצר גוון אחיד לעור הפנים וניתן לבחור במוצר בעל מרקם קליל, שישווה לעור מראה טבעי. בנוסף, אם לא תמרחו מייק-אפ כאיפור בסיס, שאר מוצרי האיפור המונחים ישירות על העור, יגרמו לייבושו ולהופעת פצעונים וגירויים.
  • לבחור בגוון בהיר במטרה להראות בהירות ומוארות יותר. טעות! התוצאה תהיה גוון עור אפרפר. כדי ליצור מראה מואר יותר לפנים, מומלץ להבהיר בטון בהיר רק את אזור ה-T (מצח, אף, סנטר) בפנים באמצעות מייק-אפ בשם high light.