בטן גב זה לחלשים: המדריך למטיילת המתחילה

מה שטוב לריס וויתרספון, טוב גם לנו! | צילום מתוך הסרט "הולכת רחוק"
מה שטוב לריס וויתרספון, טוב גם לנו! | צילום מתוך הסרט "הולכת רחוק"

גם את נפלת בטרנד והחלטת לנטוש את המזגן לטובת טיול רגלי? קבלי כמה המלצות שיהפכו את החוויה למהנה

88 שיתופים | 132 צפיות

פתאום כולם מטיילים. לא ברור מאיפה זה הגיע. אולי בגלל מחירי הדלק בפרט והעובדה שהכל התייקר בכלל או שאולי זו הקורונה והעובדה שבמשך שנתיים שבהן מיעטנו לטוס לחו"ל אנשים גילו מחדש את ארצנו הקטנטונת. כך או כך, לאחרונה גם חובבי בינג' מושבעים בנטפליקס מוצאים את עצמם פותחים מפה.

ואם בשבילך מפה זה רק משהו שאוכלים עליו, אנחנו כאן כדי לעזור. הנה כל המידע שיעזור לך לשכוח את טראומת הטיולים השנתיים בבית הספר ואשכרה ליהנות.

>> 5 המלצות לטיולי יום מצפון ועד דרום

נעלי ה-speedgoat של הוקה. יעבדו גם בנסיבות פחות מאתגרות | צילום: יח"צ
נעלי ה-speedgoat של הוקה. יעבדו גם בנסיבות פחות מאתגרות | צילום: יח"צ

יולי-אוגוסט זאת לא מילה גסה

קודם כל זה שתי מילים, אבל בואו לא נתקטנן. בקיץ חם (הפתעה!) ולמרות שהתגובה האינסטינקטיבית היא להגיד "מי המשוגע שיוצא מהמזגן בחום הזה?", מתברר שאפשר לטייל גם בקיץ בלי שזה יגמר במכת חום. במילה אחת: מים! יש בארץ הרבה מקורות מים שאפשר לטייל בהם. הם נמצאים בעיקר בצפון הארץ, אבל גם טיול במקום קרוב לים (+טבילה) הוא אפשרי. 

בכל מקרה, ואין לי דרך עדינה להגיד את זה, תצטרכו לקום מוקדם בבוקר. אם תעברו את המשוכה הזאת תגלו שגם במרכז הארץ יש מקומות קרירים ונעימים עם אופציה לכמה מעיינות בדרך. למשל בהרי ירושלים.

5 המלצות משמחות לטיולי יום מצפון עד דרום

המלצה נוספת, בצד השני של היום, אחרי שהשמש שוקעת, היא למצוא פעילויות שדורשות חושך. למשל תצפית על הכוכבים. בשביל זה דווקא מומלץ לנסוע למדבר, למקום שמרוחק מיישובים שהאורות בהם מפריעים לצפייה בכוכבים.

הכי חשוב זה נעליים. לא חייבים שיהיו גבוהות

לפני כמה שבועות הייתי בחתונת צהריים במקום מאוד נחמד, הבעיה היחידה שלו היה שקבלת הפנים והחופה היו על דק. ולמה זאת בעיה? כי רוב האורחות, שהגיעו עם סנדלים אלגנטיים עם עקב דק (אל תסתכלו עליי, אני באתי עם סניקרס), גילו לחרדתן שהעקב הדק נכנס בול במרווח שבין הלוחות של הדק. למה אני מספרת לכן את זה? כדי שתדעו שצריך להתאים את הנעליים למשטח שעליו אתן הולכות וכדאי לדעת את זה מראש.

בעצם, הכי טוב לנעול נעליים שמתאימות לכמה סוגי שטח. אחת הפירמות שעונה לדרישה הזאת היא הוקה. אם אתן או בני ביתכם רצים, בטח שמעתם על המותג הזה, שאמנם הגיע לארץ רק ב-2014, אבל הוא צומח באופן אקספוננציאלי. מעבר לנעלי ריצת שטח וכביש, או גם וגם, לאחרונה הוקה השיקו גם נעלי וסנדלי טיולים, שמתאימות ומתאימים למגוון סוגי שטח – מהליכה על חוף הים ועד טיפוס על האלפים.

ובינינו, גם סתם הליכה ברחוב, כי אם נחזור רגע לעניין החתונה ולמי שחשוב לה להיראות טוב – אין בהכרח סתירה בין נעליים שיהיו נוחות וטובות גם לטיולים ובין להיראות טוב. לא ניכנס פה לקלישאת ה"את הכי יפה כשנוח לך", אבל נעלי השטח מהדור החדש לגמרי עומדות במבחני אסתטיקה מחמירים ומגיעות גם בצבעים יפים (שיחזרו להיות כאלה אחרי שתנקו מהן את אבק הדרכים).

גם עם הנעל הזאת אפשר לטייל ולרוץ בשטח וגם מחוץ לו | צילום: יח"צ הוקה
גם עם הנעל הזאת אפשר לטייל ולרוץ בשטח וגם מחוץ לו | צילום: יח"צ הוקה

אה, כן. גם כובע, מימיה, מצב רוח טוב ועוד כמה דברים

יש משפט נחמד שאומר ש"חוויה היא סיוט בפרספקטיבה של זמן". כל אחת זוכרת את הטיול ההוא שהסתיים בהתייבשות/נקע בקרסול/הליכה לעשות פיפי מאחורי איזה עץ שלמרגלותיו אתן מגלות – באיחור – צומח סרפד (מבוסס על סיפור אמיתי שקרה ל… אה… חברה). את הכל אנחנו זוכרות בדיעבד כחוויה, אבל בזמן אמת זה היה קצת פחות נחמד.

אז בשביל להימנע מכל החוויות המפוקפקות האלה, הנה כמה תזכורות חשובות:

כובע – ברור שצריך כובע, אבל אולי כדאי לוותר על כובע הקש היפה שקנית לאחרונה ולקחת משהו יותר שימושי, וגם כזה שלא יעוף ברוח (נגיד כזה שאפשר לסגור מסביב לקוקו). גם העצה הזאת מבוססת על ניסיון אישי.

נייר טואלט – אחד הדברים הראשונים שצריך לקחת אתכן לטיול. אפשר גם חבילת טישו קטנה. אפשר גם מגבונים.

קרם הגנה – גם חובה. כן, גם אם מתחילים לטייל בשש בבוקר. ואם כבר הזכרתי קרם הגנה, הנה טיפ חשוב מאין כמוהו שלא בהכרח קשור לטיולים: תמיד תמיד תמיד זכרו לשים קרם הגנה על גב כף היד, כי זה המקום הראשון שרואים בו את סימני הזיקנה. 

מים – להתייבש זה לא כיף וזה גם יכול להיות מסוכן. אין לי משהו משעשע להגיד על זה. פשוט תיקחו מספיק מים. אפשר מבעוד מועד להקפיא בקבוק מלא בחציו ובבוקר לפני שיוצאים למלא את המקום שנשאר במים קרים מהמקרר. ככה מובטחים לכם מים קרים להרבה זמן ובלי לחכות עד שהקרח ימס.

חומר נגד יתושים, כלומר יתושות – אם אתן, כמוני, מושא הערצה ותשוקה של יתושות, אל תשכחו להצטייד בחומר מתאים. אני מאוד מחבבת את סנו די ג'ונגל, שיש לו גם ריח נעים, אבל אם הטיול כולל כניסה למים, כדאי לחדש את ההתמרחות אחרי הרחצה. בסופר-פארם מצאתי פעם מגבונים נגד יתושים, שתופסים פחות מקום. 

* הכותבת היתה אורחת חברת New Run, יבואנית נעלי הוקה.