הכי כיף בבית!

מזג האוויר הסוער לא מאפשר לצאת החוצה? קבלו 8 הצעות למשחקים שיעבירו לכם ולילדים זמן איכות. אנחנו נשארים בבית

88 שיתופים | 132 צפיות

מזג האוויר הסוער גורם לכם ולילדים להיות בבית? נמאס לכם לשמוע את הילדים מתלוננים "משעמם לי!"? אספנו עבורכם 8 הצעות למשחקים שאפשר לשחק בתוך הבית. לא תאמינו איך הזמן טס כשנהנים.

1. מה חסר?

לוקחים כמה חפצים קטנים – זה יכול להיות ירקות, צעצועים שונים או אביזרים כמו מספריים, מסרק, כלי אוכל וכדומה, ומניחים אותם בשורה על הרצפה או על שולחן גדול. הילד עוצם את עיניו, אנחנו מעלימים את אחד הפריטים ומבקשים ממנו לומר מה חסר. הצעה לשדרוג: במקום להעלים פריטים, לשנות את הסדר שלהם.

2. מי אני?

הילד בוחר להיות דמות מסוימת – בן משפחה, דמות מתוכנית טלוויזיה או מספר, ואנחנו מנסים לנחש במי בחר על ידי שאלות שעליהן מותר לו להשיב רק בכן או לא.


נחשו מי אני? אילוסטרציה: ingimage

3. מחבואים

גם אם יש לכם בית קטן, תתפלאו כמה יצירתיות הילדים יכולים לגלות במציאת מחבוא. ובינינו, מתי בפעם האחרונה שיחקתם מחבואים? כיף גדול (כדאי לסכם מראש עם הילדים על מקומות מסוכנים שאסור להתחבא בהם, כמו מאחורי מקרר או בתוכו…).

4. ים של שקיות

גם כשקר בחוץ – בבית אפשר להרגיש קצת קיץ. אוספים המון שקיות ניילון, רצוי במגוון צבעים (ירוק, כחול, לבן) ויחד עם הילדים בחלל לא גדול במיוחד יוצרים ים של שקיות. עתה כל מה שנותר הוא לדמיין שאנחנו בים, ואפשר לשחות, לקפוץ מעל הגלים, לצלול, לשחק תופסת, ים-יבשה ועוד.

5. ממחזרים ויוצרים

הכי כיף ליצור מתוך חומרים שאגרתם בבית, כמו: גלילי נייר, קופסאות קרטון, גביעי קוטג' ועוד. אספו כמה ימים מראש מוצרי מחזור, שבו עם ילדכם והציגו בפניו את מגוון החומרים, תנו לו לעוף עם הדמיון וליצור כל מה שהוא רוצה.

6. מעיפים בלונים

נפחו יחד עם ילדכם כמה בלונים צבעוניים ושחקו בחופשיות יחד: במסירות, בהעפת בלונים כלפי מעלה (אסור שיגעו ברצפה) וכדומה. אפשר לצייר פרצופים לבלונים ולקשט אותם במדבקות.

7. מסיבת בריכה

באמבטיה הפרטית והמחוממת שלכם. למסיבה הבלתי נשכחת הזו מומלץ להתכונן מראש ולרכוש צבעים המיועדים לאמבטיה וקצף אמבטיה. ממלאים מים נעימים וקצף ומזמינים את הילד להיכנס – לשחק בצעצועי אמבטיה שונים, לצייר על חרסינות האמבטיה, להפריח בועות ועוד (וזכרו: אסור להשאיר אותו לבד באמבטיה!).


עושים מסיבת בריכה באמבטיה. אילוסטרציה: ingimage

8. חפש את המטמון

את משחק המשימות הזה אפשר לשחק גם בבית. ההורה יכתוב משימות בהתאם לגיל הילדים ויחביא אותן ברחבי הבית. אפשר למצוא את הכרטיסיות בעזרת סימני "חם"/ "קר", או לתת רמז בכל כרטיסיה למציאת הכרטיסייה הבאה. חשוב להכין אוצר קטן של ממתקים והפתעות קטנות שילהיבו את הילדים בסיום המשחק.

בהכנת הכתבה השתתפו מילקי ומילקיטו