הכוכבות שחצו את הקווים אל מאחורי הקלעים של עולם הביוטי

רונית יודקביץ' | צילום: רפי דלויה
רונית יודקביץ' | צילום: רפי דלויה

אחת הייתה מלכת יופי, השנייה הפנים של שנות ה-80 ושחקנית מצליחה ואחרת מנחת טלוויזיה. מה גרם להן לעזוב את הפריים טיים ולעבור להיות מאפרות או בעלות עסק בתחום הטיפוח?

88 שיתופים | 132 צפיות

הן היו בקדמת הבמה, על המסך הקטן והגדול, בפרסומות ובסרטים, הן הובילו קמפיינים וטופפו על מסלולים. היום הן מוכרות ומייבאות תכשירי טיפוח ומסדרות גבות לפני צילומים. יש משהו ממגנט בעולם הזוהר כשכולם מכירים אותך, מפרגנים וחפצים ביקרך. אבל יש גם כאלה שברחו מהפלאשים אל מאחורי הקלעים. קבלו הצצה לעולם החדש של מי שהעדיפו את המסקרה והמייקאפ על פני הפריים טיים ושערי המגזינים.

מורן (מילקי) סטוויצקי

פעם דוגמנית ושחקנית, היום אחת המאפרות המובילות בישראל והמאפרת הקבועה של בר רפאלי. מנהלת תוכן טיפוח ואיפור בדיוטי פרי. בת 36, נשואה ואם לשתיים.

פיק בקריירה: שחקנית בסדרה "שמש", ב"אולי הפעם" ומנחה ב"Y בלילה".

מה גרם לך לחצות את הקווים?
"כבר כילדה חיכיתי לפורים ואהבתי את כל נושא האיפור, אבל בתקופת המשחק והדוגמנות לא ראיתי בו קריירה. למדתי רפואה משלימה, רייקי, טווינה".

אם לא היית נחשפת  לעולם הביוטי היית עדיין בוחרת בתחום?
"אני ממש לא יודעת. אחרי השואוביז הייתי מנהלת קליניקה של רופא, עבדתי עם אחי בתחום חימום תת רצפתי, הייתי מנהלת משאבי אנוש של חברה אירופאית וגייסתי עובדים, ובין כל מה שלמדתי, כולל מדיטציה טרנסצטנדלית, למדתי גם איפור ושם שמעתי עד כמה אני מוכשרת בזה והתאהבתי".

ואת מתגעגעת ללהיות בפרונט?
"לא. אני נמצאת במקום שבו אני מקבלת הרבה מחיאות כפיים והכרה, אם זה בכיתות מאסטר קלאס שאני מעבירה או בערוץ היוטיוב. אני מרגישה שאני במקום הכי נכון ומתאים לי".

לקוחות מפורסמות בבקשה.
"בר רפאלי, מיכל אנסקי, נטע גרטי, איילת זורר, יובל שרף, ניבר מדר ועוד רבות".

יש להן מחיר סלב?
"באופן כללי אני לא מאמינה בהנחות ואני מאמינה שכולן צריכות לקבל אותו שרות ואותו מחיר בלי איפה ואיפה, אז או שזו מתנה או שזה מחיר מלא".

רוית אסף

פעם מלכת היופי ודוגמנית מצליחה, היום בעלת רשת בתי ספר לאיפור המעסיקה 120 עובדים ועם ליין מוצרי איפור על שמה. בת 45, נשואה ואם לשלושה.

פיק בקריירה: הזכייה במיס עולם בתואר "האישה הפוטוגנית בעולם", פתיחת שבוע האופנה במילאנו לצד קלאודיה שיפר, סינדי קרופורד ונעמי קמפבל, תצוגות גוטקס ואוברזון בחו"ל.

מה דחף אותך לעולם הביוטי?
"הגעתי לתחרות מלכת היופי וגיליתי עולם חדש, לא מוכר, את עולם הבמה. זה ממכר ולא עובר. גם היום אני נהנית לעמוד על במה, אפילו אם זה כדי להרצות".

אילו לא היית נחשפת לדוגמנות, היית מגיעה לעולם הביוטי?
"אני מניחה שלא, לא הייתי ילדה שמתאפרת במוצרים של אימא שלה. הייתי בחורה הישגית, גם אחרי התחרות ובמקביל לעבודות דוגמנות וללימודי איפור הלכתי לאקדמיה וסיימתי תואר שני במנהל עסקים, למדתי גם שמאות מקרקעין ועסקתי שנתיים בתחום. אני מניחה שבלי החשיפה לעולם היופי, הייתי היום בעלת חברה בתחום היזמות והנדל"ן".

את מתגעגעת לשואוביז?
"הייתי  דוגמנית מאוד פעילה כעשר שנים ובעצם לא נפרדתי מהתחום לגמרי. אני עדיין מבליחה לצילומי דוגמנות ואני גם פרזנטורית של העסק שלי".

יש לך לקוחות מפורסמות?
"אנחנו מאפרים בכל ריאליטי גדול, כמו הגמר של 'הישרדות', 'אקס פקטור' ועוד, וגם מגיעות אלינו הרבה מלכות יופי מהעבר, שחקניות וכוכבות ריאליטי ואחרות, למשל אן וירדן מ'המירוץ למיליון' וטיטי איינהו".

View this post on Instagram

איך בוחרים מייקאפ????? שואלות אותי המון, אז בואו נעשה סדר…???? מייקאפ בוחרים לפי: 1. מרקם ועמידות 2. סוג העור שלנו 3. גוון מרקם:???? ⬅️מייקאפ מוצק, בעל מרקם עבה יותר, מעניק כיסוי מלא. מתאים לעור צעיר (לא מקומט) שסובל מכתמי עור כמו פגמנטציה, אקנה… שרוצים להסתיר או למי שאוהבת מראה יותר "מסכתי". אינו עמיד ולכן מצריך פידור. ⬅️מייקאפ נוזלי עם פודרה, מעניק כיסוי בינוני, מסתיר פגמים והכי עמיד!! אין צורך לפדר. דוגמת ה perfect touch שלנו או הדאבל וור של אסתי לאוודר. נותן כיסוי מלא אך לא מסכתי. ⬅️מייקאפ נוזלי על בסיס סיליקון, מעניק כיסוי דק וטבעי. הסיליקון "יושב" מצויין על הפנים, מעין אפקט ליפטינג. מומלץ גם לעור בוגר ולמי שאוהבת מראה טבעי וקל. פחות עמיד ולכן כדאי לפדר במיוחד באזור הטי. מצויין ליום יום וגם לערב. דוגמת ה silk cover שלנו, מייקאפ משי מושלם! או הפייס אנד בודי של מאק. מצויין לחודשי הקיץ. סוג העור:???? ⬅️עור רגיל – מייקאפ נוזלי וקל על בסיס מים/סיליקון. ⬅️עור שמן – מייקאפ נוזלי נטול שומן, רצוי מעורב בפודרה. ⬅️עור יבש – מייקאפ לחותי ללא פודרה. ⬅️עור בוגר / קמטים – מייקאפ נוזלי ודק שלא יבליט קמטים. גוון:???? חייב להיות תואם לגוון הדקולטה/חזה. לרוב הפנים שלנו (בעיקר בקיץ) מעט בהירים מגוון החזה ולכן בדיקת הגוון תהיה בקו הלסת, האזור שמחבר בין הפנים לצוואר/דקולטה. טעות נפוצה לבדוק גוון על היד… ???? מקווה שקצת עזרתי, בכל מקרה אשמח לראות את כולכן באחד מסניפי הרשת שלי להתאמת המייקאפ המושלם ללא שום עלות! אז, אהובות, מתי נפגשות…?????? @ravitasafschool #makeup #lifestyle #beauty #ravitasaf #ravitasafmakeup #silkcover #makeupartist

A post shared by Ravit Asaf – רוית אסף (@ravit_asaf) on

הן מקבלות מחיר סלבס?
"הן מקבלות הכול באהבה ובכיף".

חן שילוני

בעבר דוגמנית ושחקנית, כיום בעלת מרכז משלה "חן  שילוני-פורר – קליניקה להדמיית שיער" בהוד השרון. השתתפה ב"המירוץ למיליון" עם מי שהיה אז בעלה, אלון אפל. נשואה ואם לשלושה.

פיק בקריירה: תפקיד ראשי בסרט הבריטי The Honey Killer של הבמאי ריצ'ארד הריסון ומועמדות לתואר השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הסרטים בפריז.

מה דחף אותך לעולם הביוטי?
“כשהריתי בפעם הראשונה מאוד התלבטתי בנוגע להמשך דרכי כי ידעתי שלא ארצה לוותר על שעות האימהות שלי אחר הצוהריים. נושא האומנות דגדג לי כבר אז והחלטתי להתמקצע בכל הקשור לגבות שהן חלק חשוב במראה של האישה. למדתי את זה גם בארץ ובהמשך התמחיתי אצל מאסטרים בחו"ל, היום אני מלמדת בעצמי ומעבירה הדרכות בתחום".

אם לא היית מגיעה לעולם הדוגמנות והמשחק, היית מגיעה לזה?
"לא. אני מאמינה שהייתי עוסקת בתחום הספורט. בימים שלפני הדוגמנות הייתי אלופת הארץ בקפיצה לגובה ועד היום תחום הספורט הוא משהו שבוער בי. אולי בכלל הייתי מורה לחינוך גופני לגיל הרך".

את מתגעגעת לתקופה שבה דגמנת?
"מאוד. בימי הדוגמנות לא הערכתי את זה, אבל מי שמתרגל לבמה, למחיאות הכפיים, זה חסר לו, למרות שאני מקבלת את זה מהלקוחות שלי. זה סיפוק ענק כשאני רואה איך הלקוחה מתאהבת בעצמה מחדש עם הגבות החדשות – אבל עדיין זה שונה. אולי יום אחד עוד אחזור למשחק אבל אני קודם רוצה עוד ילד אז זה יחכה".

יש לך לקוחות מפורסמות?
"אורנה דץ, רומי פרנקל, מיקי קם, האחיות נוי והדר, אלינה לוי, עומר נודלמן וליהיא לפיד".

הן מקבלות הנחת סלב?
"כן. אבל כולן משלמות. גם אני בתקופת הדוגמנות סירבתי לקבל בחינם מה שהושקעה בו עבודה. מי שעובד ראוי לו שיקבל על זה שכר".

נעמה קסרי

פעם קוסמטיקאית מכרמיאל וכוכבת ריאליטי (זוכת העונה הראשונה של הישרדות), היום בעלת BU – קליניקה לטיפולי אסתטיקה בהרצליה פיתוח. בת 40, נשואה ואם לשלושה.

פיק בקריירה: זכתה בעונה הראשונה של "הישרדות" בשנת 2007 ועלתה לגמר ב"הישרדות VIP".

מה דחף אותך לעולם הביוטי?
"אני מזל בתולה וזה מסתדר מאוד עם האפיון של בני המזל הזה: אהבה לאסתטיקה ולטיפוח. כל הילדות שלי הייתי מתאפרת והיה לי תיק איפור כבר כילדה. הייתה לי דודה קוסמטיקאית שבחופש הגדול הכיף שלי היה לבלות בחדר הטיפולים אצלה. לא הלכתי לזה בגלל הפוטנציאל הכספי, אלא נטו בגלל האהבה שלי לתחום. הפכתי את האובססיה שלי למקצוע".

נעמה קסרי | צילום: אוהד קב
נעמה קסרי | צילום: אוהד קב

אילו לא היית נחשפת לעולם השואוביז, היית מגיעה לזה?
"אני מאמינה שכן, אבל החשיפה בהחלט עשתה לי קיצורי דרך ואילולא היא הייתה לי עבודה קשה יותר. התחלתי בקטן עם מקום להסרת שיער וגדלתי, צברתי הרבה ידע ולא הוצאתי אף תעודה כי הבנתי שאני טובה יותר בלנהל מאשר בלעשות את הטיפולים".

מה יותר חשוב עבורך – להיות מפורסמת או להצליח כבעלת קליניקה?
"עכשיו גם יש לי תוכנית עם ליהיא גרינר ואני יודעת שאני טובה בזה. אבל הקליניקה היא לפני הכול. תמיד".

מי הלקוחות המפורסמות שלך?
"יש הרבה, גם מעולם הדוגמנות והמשחק וגם נשות עסקים מוכרות, אבל אני לא נוהגת לחשוף שמות. ליהיא גרינר חשפה את זה, אז אפשר להזכיר את שמה".

הן משלמות מחיר מלא או מחיר סלב?
"אצלי כולן שוות וכולן משלמות ואני נותנת להן תמורה מלאה לכספן, אבל אני יכולה לפעמים לצ'פר אותן בקרם מתנה למשל".

רונית יודקביץ'

פעם דוגמנית ושחקנית, היום שותפה בחברת "קולגן פלוס".

פיק בקריירה: זכתה בתחרות "הפנים של ה-80" בגיל 18. שיחקה בסרטים "מתנה משמיים" ו"אדמה משוגעת", על שניהם הייתה מועמדת  לפרס אופיר. בת 52, נשואה ואם לשלושה.

מה דחף אותך לעבור אל מאחורי הקלעים של עולם הביוטי?
"מודעות הייתה לי מגיל מאוד צעיר. גם כאשר כנערה לא היו לי אמצעים כלכליים, טיפלתי בעצמי. אבל הדחיפה האמיתית לעסוק בתחום התרחשה לפני שש שנים. נפצעתי ושברתי את מפרק הירך, עברתי שני ניתוחים לא פשוטים, הפכתי נכה וחיפשתי חיזוק לגוף. חברה חיברה אותי לחברת קולגן פלוס, חקרתי את הנושא, טסתי בעקבות הקולגן ליפן כי שם הוא חלק משגרת החיים, התחלתי לצרוך באופן קבוע וגיליתי שהקולגן עוזר לי לא רק בשיפור טווחי התנועה, אלא גם לאלסטיות של העור ולחיזוק השיער".

אילו לא היית נחשפת לעולם הדוגמנות היית מגיעה לזה?
"לא תכננתי כלל להגיע לדוגמנות או למשחק, הייתי ילדה מאוד ביישנית שהרכיבה מכשיר לעקמת בגב. אבל בגיל 14, כשמכרתי ארטיקים בקיוסק של בריכת האוניברסיטה, נתקלתי בך (גילוי נאות: כך זה היה, דב"א) ואת שכנעת אותי לפגוש את הצלם מולה עשת. הכול קרה מהר, מיד קיבלתי קמפיינים, הופעתי על שערי עיתונים וקריירת הדוגמנות שלי הרקיעה שחקים. אילולא אותו מפגש אולי בכלל הייתי אומנית, כי תמיד ציירתי ולימים עשיתי תואר בתולדות האמנות ועד היום עולם האומנות והסטיילינג מרתקים אותי".

View this post on Instagram

#tb to fashion week @mottyreif

A post shared by רונית יודקביץ (@ronityudkevitch) on

את מתגעגעת לדוגמנות?
"אני עוד שם. אומנם לא באותה אינטנסיביות, אבל אני עדיין חיה בין העולמות ועוד הולכת לאודישנים".

יש לך לקוחות מפורסמות?
"יש, אבל אני שומרת על פרטיותן".

ואת עושה להן מחיר סלב?
"יש מבצעים והנחות ללקוחות באשר הן".