הישרדות VIP: סמיון, בעל הבית או נעל הבית?

סמיון בהישרדות VIP | צילום: אור דנון
סמיון בהישרדות VIP | צילום: אור דנון

קוז'יקרו? צבוע, ישראל וליטל? ירדו נמוך מדי, ההדחה של סמיון? מי שמכריז על עצמו כפוטין מוצא את עצמו בחוץ. מלכת האסטרטגיות והשורדת במיל', שמחה גואטה, פותחת הכל

88 שיתופים | 132 צפיות

הפרק מתחיל במועצת שבט סוערת, כרגיל. ושוב, אין שיח תרבותי ומכבד. ואני שואלת עד מתי? שבט אנטינג אנטינג נכנסים למועצה בזה אחר זה כאילו באו להקריב קורבן בבית המקדש.

עמוסי תכשיטים כאילו היו דוכן בשוק הפשפשים. אבל שום תכשיט שבעולם (במיוחד שרשרת חסינות, שיופי הוא לא הצד החזק שלה) לא יכול ליפות את המילים שחולפות ביניהם והשיח המזלזל הבלתי פוסק – התחושה הכללית היא נזם זהב באף חזיר. אני אעשה לכם סדר: קוז'יקרו – יושב לו עם שרשרת חסינות והצבעה כפולה. בוזגלו וישראל – עם שרשרת חסינות על צווארם, כלומר הם חסינים מהדחה. נשארנו עם אלינה, ליטל וסמיון אחשלי בעל הבית, שלא יכולים להצביע אבל אפשר להדיח אותם. וכמובן שומרת הבקתה עדי ביטי, שמצביעה במקום סמיון.

הישרדות VIP | צילום: אור דנון
הישרדות VIP | צילום: אור דנון

משימה או אסטרטגיה?

המנחה גיא זוארץ פותח את מועצת השבט עם השאלה – לנצח משימה הוא ערך עליון או אסטרטגיה? בעונה הזו הערך העליון של השורדים הוא כנראה למכור משימות. סמיון מכר משימה ולפני מספר פרקים גם ישראל אלגבו מכר משימה באופן אסטרטגי. הערך העליון שלו היה לשרוד. כמובן שכל חברי שבט קפרה, השבט שלו דאז, כעסו על המהלך ודאגו לומר לו כמה שזה לא ספורטיבי ולא שבטי להתנהג ככה. במיוחד ג'רבי וקוז'יקרו היקר. ועכשיו סמיון מכר משימה. איפה אתה עכשיו קוז'י היקר? פתאום זה פחות מפריע לך, פתאום למכור משימה זה בסדר? אה, ברור כי הוא בן ברית שלך ולמרות שלא ידעת שסמיון מכר משימה, עדיין אתה בטוח בבן הברית שלך כי זה סמיון בעל הבית. אבל איפה הספורטיביות שאתה כל כך מתגאה בה? כנראה ברחה לטובת האסטרטגיה.

גם בעונה שלי זה קרה פעם אחת ויחידה. מישל טרוני מכר את משימת המצוף במים, הוא נתן שם שואו של הלייף. לא רק שהאמנו לו, המשחק היה כל כך טוב ולא עברה במוחי לרגע המחשבה שהאיש הגדול, אלוף עולם בדימוס יש לומר, יכשיל משימה. אבל, ויש אבל, זה היה למען השבט כולו.

לאחר שאלכסה בגדה בברית שלו ושל אייל. הפתיל של מישל נשרף והוא החליט שמדיחים אותה ולא מנצחים במשימה, כלומר הולכים למועצת שבט ואלכסה הולכת הביתה ובכך הוא קנה את עולמו כי כולם היו מרוצים מהתוצאה.

וכשאני אומרת כולם אני מתכוונת לשני השבטים. אצלנו אף אחד לא כעס על מישל, כי הייתה כאן חשיבה על האינטרס הכללי ולא האישי, וזה ההבדל. בעונה הזאת זה כבר קרה פעמיים, וכמו שאומרים, היד עוד נטויה. סמיון, נכון שצריך לחשוב כמה צעדים קדימה, אבל אסור לשכוח שמי שנותן לך את הפרס הגדול בסוף זה מי שבוחן טוב טוב את המהליכים שעשית והמושבעים הם נקמנים.

כאן גרים בכיף שבט נחשושים מאת ל.ס

מתחילת העונה אנחנו נתקלים במילון ליטל אבן שושן, עם מונחים ואוצר מילים לא מובן. אני מנסה להפענח אבל לפעמים אני מרגישה שאני זקוקה לפרשנות צמודה. במועצת השבט הנוכחית קיבלנו את פרק גוף האדם במילון אבן ליטל (או ליטל אבן שושן, תחליטו בעצמכם):
"לא מזיז לי את הקמיצה"
"אכפת לו מהתוכעס של עצמו"
"חבל שאתה קופץ מעל הפופיק"

כל המשפטים הופנו כמובן לסמיון. אני שומעת, מפענחת וחושבת על דבר אחד ברגע הזה – הילדים של שניכם. איך אתם נותנים להם לראות אתכם במצב הזה?

הייתי שם, אני יודעת מה זה לרעוב, חוסר שינה ושפוגעים לך ברגשות. אבל יש לי חדשות בשבילכם – וולקאם טו הישרדות. כולם עוברים את זה וחשוב להישאר בן אדם.

אין לי ספק שליטל אדם שמח שאוהב חפלות ואנשים ובמשחק יצא לה הפוך, בעיקר כי היא לא מסוגלת לרעוב או שפשוט קשה לה לשמוע ביקורת. חוויית הצפיה העונה היא שנויה במחלוקת וקשה לי לעבור בשתיקה על נושא הקללות וניבולי הפה, זה כבר עלה לי עד פה.

סמיון אמר במועצת השבט שההבדלים בין שתי הקבוצות זה שהם מדברים בנימוס לעומת ל.ס ואוגלבו שמדברים בצעקות וקללות בלתי פוסקות. נכון שזה נמוך, אבל סמיון בעל הבית, כמה תרבותי זה למכור משימה? אתם אלו שקובעים את התרבות לעצמכם.

ליטל סמדג'ה בהישרדות VIP | צילום: אור דנון
ליטל סמדג'ה בהישרדות VIP | צילום: אור דנון

זה הכול רק משחק של דמעות

כשנשאל סמיון על ידי גיא זוארץ, המנחה, שבתכלס הוא הנחמה הגדולה שלי בפרק הזה, למה הוא הכי מתגעגע, הדמעות מתחילות לזלוג כשהוא מדבר על ילדיו שלא ראה כבר הרבה זמן. ואז במעבר ישיר הוא אומר שהגעגוע הגדול ביותר הוא דווקא לאימא שלו, שהבטיח לה שלעולם הוא לא יעזוב אותה, אחרי אותה שנה שישב בכלא והיא הזדקנה ב-20 שנה (?!). רק לי זה היה נראה כמו דמעות תנין?

הישרדות VIP | צילום: אור דנון
הישרדות VIP | צילום: אור דנון

ונעבור להצבעה

אז יש לנו סך הכול ארבעה מצביעים: קוז'י, ישראל, בוזגלו שהיה יחסית שקט במועצה, ועדי ביטי שומרת הבקתה. בתחושה של כולם שליטל סמדג'ה הולכת, אבל אז הקערה התהפכה על פיה, מודה שאפילו אותי זה הפתיע.

המודח השביעי של הישרדות vip הוא בעל הבית, סמיון. שבט אנטינג אנטינג אמר את דברו. פלוס שומרת הביקתה שהפכה עורה בשניה האחרונה. את הפרצוף של קוז'י המופתע היה קשה לפספס. לעומת זאת סמיון ניסה לשחק אותה קול, מה שלא כל כך קניתי.

סמיון בהישרדות VIP | צילום: אור דנון
סמיון בהישרדות VIP | צילום: אור דנון

ואז מתקיים דו קרב בין שומרת הביקתה הנוכחית, עדי ביטי, לסמיון, על מי יודח סופית ומי יהפוך לשומר הבקתה. מה שבטוח את הדו קרב הזה הוא לא היה מפסיד בכוונה. הפעם הוא נתן את כל כולו כאשר חברי השבט שהודח ממנו מעמיסים עליו עוד ועוד דיסקיות על מנת להקשות עליו ולעזור לביטי.

ביטי, כצפוי יש לומר, הפסידה, הודחה מהמשחק וסמיון הפך לשומר הבקתה. יכול להיות שאם הייתה הולכת עם סמיון, כפי שהבטיחה לו, מצביעה נגד ליטל ואז נלחמת מולה בדו קרב, היא הייתה מנצחת וזה היה משאיר אותה במשחק, אבל כפי שאמרו חכמים מאיתנו, את הנעשה אין להשיב.

עדי ביטי בהישרדות VIP | צילום: אור דנון
עדי ביטי בהישרדות VIP | צילום: אור דנון

סורי סמיון, המונולוגים שלך לא מרגשים אותי וגם לא השאלה המיותרת לביטי "איך עשית לי את זה?" מה איך? זה המשחק בעל הבית.

איזה פוטין ואיזה שמוטין? בעונה הקודמת גברת פוטין, אירה דולפין, אמרה פוטין איז אין דה האוס. ואתמול זה היה סמיון שאמר על עצמו שהוא מר פוטין הקטן שישמור על הבקתה. אני רק מזכירה לך שהפוטין האחרונה שקראה לעצמה פוטין הלכה הביתה בשמאל ימין, משמע מי שמכריז על עצמו כפוטין מוצא את עצמו בחוץ. סמיון היקר, בהישרדות, דווקא כשהכול בטוח וברור שם אתה נופל – מנסיון. אבל הבקתה היא אחלה מקום לחשבון נפש.

יש לי תחושה שסמיון הולך לעשות חיל בבקתה ואפילו לחזור בגדול, כי תכלס הבקתה היא המקום שדברים קורים בו, אבל עד אז הוא חייב ללמוד שלא בכל מקום זה מתאים ונכון להיות בוס.

אז נכון התחלת את המשחק והובלת בגאונות, אבל האם גם הפעם האיש הפוליטיקאי ובעל הבית יצליח לשרוד את הבקתה, או את אילנה אביטל? התחושה שלי היא שכן ויהיו עוד הרבה הפתעות בהמשך.

סמיון בהישרדות VIP | צילום: אור דנון
סמיון בהישרדות VIP | צילום: אור דנון

לסיכום, זה היה פרק קצר עם מעט תוכן והרבה יותר מדי גידופים. אמן שבפרק הבא תתנהגו יפה.

ועוד מילה קטנה לקוז'י תעשה לי טובה צא לי מהפריים, תודה.