יומן צפייה

הישרדות VIP: כשאירה הראתה לכולם מאיפה משתין הפוטין

אירה דולפין | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"
אירה דולפין | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"

בפעם הקודמת תהינו פה מה קורה עם הנקמה של אירה. אז הנה – אתמול היא הגיעה, ובגדול. התוצאה: ליהיא הלכה הביתה וכולם נשארו בהלם

88 שיתופים | 132 צפיות

אתמול מאוד התרגשתי לקראת הפרק, ולא, זה לא היה בגלל המהפך של אירה. לפני יומיים חזרתי לעולם ממירי הטלוויזיה וספקי הטלוויזיה ולא הייתי צריכה לצפות בפרק בסטרימינג מהמחשב. וואו. עולם אחר. הצפייה באתר של "רשת" כל כך לא ידידותית למשתמש, ומלאה בפרסומות בקטע לא סבבה, ששמחתי מאוד ללכת צעד אחד אחורה באבולוציית הצפייה.

אז תודה לאל! סופסוף ה-מהלך של העונה יצא לפועל! אממה? בשביל ליהנות מהאקשן האסטרטגי שהיה לפרק להציע היינו צריכים לעבור כמעט שעתיים של פרק כולל פרסומות (לקחו שם את ההערה שלי על אורך פרקים טיפ טיפה יותר מדי ברצינות), חפירות על סאגת "לא נתנו לאירה לדבר עם הילדים שלה והצורך לנקום" (שכבר היו בפרק הקודם ובפרק שלפניו) וניסיונות לשמור על סודיות בנוגע למהלך מבלי שמני יהרוס הכל. אגיד את זה שוב: אין חבר שבט יותר שנוא ואהוב ממני. הוא אהוב כי הוא עוזר לכולם, אך הוא שנוא כי אלוהים יודע מה הולך לו שם בקופסה. אני בטוחה שהוא בן אדם מקסים אבל לשחק את המשחק הוא לא יודע. קחו לדוגמה את מה שהיה אתמול בפרק: שקד ואירה ביקשו בכל לשון של בקשה ממני לא (!) לקחת את משימת הווטו. מני, שצמיד הווטו הפך לאיבר נוסף מבחינתו, לא יכול היה לסבול את זה שלא מספרים לו מה המהלך ו… לקח את משימת הווטו.WTF?! אבל אמרו לך לא לקחת. יקירותיי, הנה דוגמה קלאסית לכוחו השלילי של אגו גברי. למה מני לקח את הווטו? כי זה חשוב לו? לא! עצבן אותו שלא משתפים אותו במה שקורה אז הוא עשה דווקא. לא מגיע לך שיצילו אותך מני.

אירה ושקד | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"
אירה ושקד | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"

אז למי שלא הבינה – התוכנית כדלקמן: אירה ושקד, שלא זכו לשיחה עם בני משפחתם, הלכו לבקתה לאכול שוקולד ולהתבאס. כמובן שהם קיבלו רמז לפסלון חסון, כמובן שהם כרתו ברית וכמובן שהם שומרים הכל בסוד. לשאר השורדים הם אומרים ששקד קיבל הצבעה כפולה ואירה קיבלה פתק בכד ההצבעות. בפועל: הם מצאו פסלון חסינות והם עומדים להציל את מני. למה? כי אם מני ניצל, הבן אדם השני אחריו עם הכי הרבה הצבעות הולך הביתה. ומי האדם הזה? ליהיא גרינר. כי לנעמה יש פסלון חסינות.

במשך כל הפרק כל מה ששקד ואירה מתעסקים פה זה לחרטט את כולם ברמה מאוד גבוהה. אירה משחקת אותה מפחדת מהדחה, שקד משחק אותה תוקע סכין בגב למני (למרות שדי מגיע לו) ונעמה קסרי, האישה והמוח, בטוחה במשך כל הזמן הזה שמני בדרך לווילה, איך אומרים? לאכול שניצלים.

ללא ספק מדובר באחד המהפכים המעניינים של העונה. אירה, שבמשך כל המשחק קראו לה "קול צף" ו"עלה נידף", לקחה את גורלה בשתי ידיים והראתה לכולם מאיפה משתין הפוטין. היה כיף לראות את אירה מקבלת שמחת חיים לרגע ומתחילה אשכרה לשחק את המשחק. הבעיה? זה הרגיש כל כך נמתח, ודיברו על הנקמה של אירה במשך כל כך הרבה פרקים, עד שכמעט הייתה תחושת מיצוי.

ליהיא. ביי ביי | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"
ליהיא. ביי ביי | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"

בסופו של דבר, אירה הצליחה. המהלך יצא לפועל, כולם היו בהלם, ליהיא הלכה הביתה – ומצאנו את עצמנו עם שני מחנות: שקד, אירה ומני בצד אחד – ונעמה, שמחה וג'ובאני בצד השני. הולך להיות מעניין.