יומן צפייה

"הישרדות VIP": הדחה? הצחקתם את שמחה גואטה

שמחה גואטה | צילום: משה נחומוביץ'
שמחה גואטה | צילום: משה נחומוביץ'

לרגעים הערצנו אותה, לרגעים לא יכולנו איתה: מה שבטוח - שמחה גואטה שוב מסובבת את כולם על האצבע הקטנה שלה. בינתיים ג'ובנאי כבר עסוק בנקמה ורק נעמה קסרי, בדיוק כמו במשל על העקרב והצפרדע, נותנת עוד עקיצה לקורבן התורן

88 שיתופים | 132 צפיות

אתחיל את טור הצפייה הנוכחי באנקדוטה על הפרק שהיה בשבת. אתן בטח חושבות לעצמכן "שבת? מה הקשר? נועה, היום יום חמישי" – אבל אינני יכולה לשתוק. רשת היקרים, אני מקווה שזאת הפעם האחרונה בה אתם גורמים לי לשבת מול הטלוויזיה בשביל 28 דקות של פרק!!!
גם ככה התוכנית נמרחת חודשים על גבי חודשים, אז לפחות תעשו את זה שווה לצפייה. מה חשבתם? שלא נשים לב שיש פרסומת ליטרלי כל דקה וחצי, שכל הפרק עצמו זה פרומו אחד ארוך לפרק הבא?

אוקיי, עכשיו אחרי שפרקתי אפשר לחזור לעיקר: הפרק של אתמול.
אז במשך יותר משני פרקים מטפטפים לנו, כלומר מפמפמים לנו לראש בלי הפסקה, שהולך להיות מהלך על הראש של "המלכה" – aka שמחה גואטה. צמאים לעניין כבר התחלנו לקוות לאיזו שהיא הדחה מטלטלת, או סתם מפתיעה. כזכור, לונא שכנעה את ליהיא בבקתת המו"מ לתת אקסטרה קול במועצת השבט לשמחה, ומשם התחיל מהלך אסטרטגי של שתיהן – שבסוף איכשהו נעמה ניהלה אותו. כי אין מה לעשות, יכולים לקרוא לשמחה שליטת קוריאה הצפונית עד מחר, אבל המלכה האמיתית של המשחק הזה היא נעמה קסרי.

אז למה בעצם מפחדים להדיח את שמחה? פחות בגלל הדיבור הנגוע שלה אלא יותר בגלל העובדה שיש לה מאובן, שיכול להיות שיהיה מוזהב – ואז הלך קפוט כל המהלך. זוכרות כמה מביך היה זה היה כשהדיחו את לונא, ואז היא חזרה כשגילתה שיש לה מאובן זהוב? אז דמיינו ככה רק עם שמחה במקום לונא.

אם תרצו, זה דומה לרגע שכל בחורה מכירה, שכבר החלטת להיפרד מהבחור שאת יוצאת איתו, את יודעת שלזה אתם הולכים, אבל פתאום את קולטת שהרכבת את "משקפי הסיום" שלך. אותם משקפיים שדווקא לקראת הסוף גורמים לכל הדברים המעצבנים שאותו בן אדם היה עושה להיראות לפתע סוג-של מתוקים. פתאום הצחוק המעצבן שלו הופך לחמוד, פתאום הלעיסות הדוחות שלו בפה פתוח גורמות לך לחשוב שהוא בן אדם שלא שם זין על העולם. אולי הבן אדם לא כל כך נורא ואני יכולה להמשיך לסבול אותו? אז ככה רק עם שמחה. כולם חופרים כבר שלושה ימים (שזה שווה ערך לנצח ב"הישרדות") על כך ששמחה יהירה, בעייתית ומדברת מסריח לכולם. באופן "מפתיע" לקראת הדחתה שמחה משנה עורה והופכת לצדיקה. עוברת רגע מרגש עם נעמה בו היא אומרת לה שהיא לומדת ממנה המון ושהיא אוהבת אותה, פתאום היא עוזרת לליהיא במשימת הווטו (ועוזרת לה לנצח!), פתאום היא בוכה על כמה שהיא אוהבת את כולם. מה קרה לפתע? לא יודעת, זה נראה לי קצת מוזר מדי שבתיאום מושלם עם ההחלטה של השורדים להדיח אותה, היא פתאום נהיית מאמי לאומית חדשה. ואכן – כל המאמיות הזאת מביאה את מועצת השבט להתעסק בעיקר בשמחה ובחמידות שלה ביומיים האחרונים. כולם עושים לה "חיים שכאלה" ומדברים על כמה שהיא מקסימה, וכמה שהיא עשתה תהליך ובלה בלה בלה.

ליהיא גרינר | צילום: אוהד קב
ליהיא גרינר | צילום: אוהד קב

ואז! מגיע רגע ההדחה ואני על קצה הכיסא. סופסוף… קצת עניין אמיתי. תודה לאל, אנחנו עומדים להתקרב לסוף. אמיתי, לא חשבתי שזה הגיוני שבמשך שתי הדחות אף אחד לא יודח. בחייאת, אסף, ג'וזי ואייל בווילת המושבעים לבד איזה עשור. אבל – הפלא ופלא – הופ הופ טרללה ולשמחה יש מאובן זהוב. נו באמת! כל הטרחה הזאת בשביל שהיא תישאר במשחק?! עוד פרק ירד לטמיון? למה?!

אני חייבת לציין שהחלק שהכי בידר אותי בכל הפרק הוא כשאחרי ששמחה לא הודחה (היוש מאובן מוזהב) כולם שיחקו אותה חמודים וש"זה לא קשור אישית לשמחה, זה בגלל המאובנים שרצים פה בשבט". בטח גם אתן שמתן לב שנעמה שמה את שמו של מני במקום שמחה כדי לצאת איתה בסדר. שקד ומני ידעו מהרגע הראשון שאם היא לא תודח ג'ובאני יחפש נקמה והוא יחבור ללא אחרת מאשר הגברת קסרי, ועכשיו כולם מנסים לכסות את התחת שלהם. יאללה יאללה, תעמדו מאחורי המילה שלכם.