יומן צפייה

הישרדות VIP: אפשר לשקר, לשחק ברגשות, לתמרן – הכל – רק לא להיות מודח

נעמה קסרי | צילום מסך מ"הישרדות VIP"
נעמה קסרי | צילום מסך מ"הישרדות VIP"

ההדחה של אסף אשתר פתחה לכולם את העיניים, שמחה זוממת ונעמה קסרי עדיין שולטת במשחק אבל ניצבת לפני רגע גורלי. האם בקרוב היא תצטרך לאכול את הכובע?

88 שיתופים | 132 צפיות

היופי ב"הישרדות" הוא שכשאנחנו חושבות שהבנו הכל, גיא-זו בא וטורף את הקלפים.
בשבוע האירוויזיון שעבר עלינו (תפסיקו לשנות לי את לוח השידורים לעזאזל!) חשבנו שאנחנו מבינות את המשחק ואת מאזן הכוחות, ואז, בום – מועצת שבט באור יום.
רקע למתקשים: בשבוע שעבר זכו בצמיד הווטו מחנה לונא, מני ושקד, וקיבלנו את הדו-קרב הראשון. תוספת לפורמט בו שני שורדים (בפעם הראשונה אלה היו ג'ובאני ואסף) צריכים להתמודד אחד עם השני במשימה א-לה-הישרדות בסגנון ריצות/חידות ו/או שניהם. המנצח מבין השניים מסובב גלגל בו פרס למנצח ועונש למפסיד: ג'ובאני קיבל חסינות ואילו אסף קיבל פתק בכד ההצבעות.

כל עניין צמיד הווטו הורס לנעמה את התוכנית. הרי היא תכננה להעיף את לונא או שקד – תלוי מי יעצבן אותה יותר. אבל נעמה שלנו לא פראיירית והיא חורצת את גורלו של אסף. השם שלו כבר בכד והגיע הזמן להחליש את מחנה לונא ושקד (ומני הנספח). באותה מועצת שבט לאור יום, מבלי הזדמנות לדבר אסטרטגיה, השורדים שמים את פתקי ההצבעה שלהם בכד – וביי לאסף (ההלום).

האמת היא שלראות את פרצופו של אסף ברגע בו הבין שהוא מודח היה מחזה לא נעים. הוא באמת היה מופתע מכך ולא חשב שזו אופציה. הוא סיים את הקדנציה על האי באמירה סטייל "תשקרו כמה שאתם רוצים אבל בחייאת תהיו בני אדם", לפני שנעלם כמו איזה מכשף זקן וחכם לערפל ממנו הגיע. סתם, הוא פשוט הלך לווילת המושבעים – שזה, גבירותיי ורבותיי, ממש לא כמו וילת המודחים.
למודחים בווילת המודחים אין בכלל זכות דיבור ונגזר עליהם להעביר את הזמן יחד עם איתי תורג'מן בתוכנית מלווה שאף אחד לא צופה בה. אל תהיו בהלם, גם אני לא ידעתי עד לפני שבועיים שהיא קיימת. המושבעים לעומתם, מקבלים את הפריווילגיה של גם להיות בכפכפים ולהתקלח – וגם להאזין למועצות השבט וללקט פיסות מידע לקראת הגמר.

אסף אשתר | צילום מסך מ"הישרדות VIP"
אסף אשתר | צילום מסך מ"הישרדות VIP"

כמובן שלונא, שקד ומני בהלם, כי שמחה וג'ובאני חרטטו עליהם את החיים. "נתת לי מילה!", "שיקרת לי במצח נחושה" ושלל פנינים של מוכי הלם נאמרו – בזמן ששמחה צועקת עליהם "זאת מתמטיקה פשוטה!". מאמי, מתמטיקה זה לא. אסטרטגיה – אולי. אבל מתמטיקה… נו, רואים שעשית שלוש יחידות.
פתאום נפתחו לכולם העיניים. ככל שעובר הזמן הם מבינים שב"הישרדות" אין חוקים. כן, גם שמחה (השבח לאל). אפשר לשקר, לשחק ברגשות, לתמרן – הכל – רק לא להיות מודח. על הדרך נחשפנו גם למושג "פר הדחה" המנסה להצדיק את ההתנהגות הנוראית של השורדים אחד כלפי השני: בריתות מחזיקות "פר הדחה". הבטחות מחזיקות "פר הדחה". אנשים הם חברים "פר הדחה" והקדיחה שלכם בראש שלנו עם המושג הזה היא "פר הדחה".

התודות על הדרמה הנדירה מפז, כרגיל, לנעמה קסרי, שיחד עם שמחה ללא ספק עושה את התוכנית מבחינתי. אם נשווה את התוכנית לזירת אגרוף הייתי אומרת שבפינה הימנית נמצאת שמחה, בחורה שמנמנולה שחשבה שתמצא את עצמה בשבוע הראשון מחוץ למשחק. בטוריי הקודמים כבר ציינתי את המהפך של שמחה, ומפרק לפרק הוא רק מתעצם. היא משילה מעצמה את הרגש שהיה כה מזוהה איתה, ומאמצת את הגינונים של נעמה. לראות את שמחה בבקתת המשא ומתן עם שקד, מתכננת לה תחבולות ומזימות (אירה, את על הכוונת), זה כמו לראות סייח הולך לראשונה: עוצמתי, מקסים ומחמם את הלב. יו גו שמחה!

בפינה השמאלית: המלכה הבלתי מעורערת של המשחק – פאקינג נעמה קסרי! אם האישה הזאת לא פמיניזם, אז מה כן? עזבו אתכן שהיא מאפרת את הבת הפעוטה שלה ורוצה לרפא את העולם עם הזרקות – זו אישה חזקה. עם לק ג'ל חזק יותר מאיתני הטבע. היא שולטת במשחק הזה ביד רמה, ערמומית, חכמה – ואיפור קבוע נראה עליה מעולה. נעמה קסרי מתקרבת לזכות בתואר הספיריט אנימל שלי.

במשימת הפרס מר נפתלי, AKA מר חופר (לא אכפת לי מסיפורים על שרה וביבי), זוכה בקערת פסטה ענקית אותה יחלוק עם שלושה אנשים. הקאצ': כל אחד יכול לאכול מהפסטה בתורו ולהחליט כמה ישאיר לאחרים. נעמה שלנו, למודת קרבות, מבינה שיש פה יותר מפסטה והיא נחושה לגלות את הסוד. אחרי שג'ובאני ולונא (שנאמר עליה רבות בתוכנית שהיא כל הזמן אוכלת יותר מכולם) אוכלים בכיף שלהם נעמה רצה לקערת הפסטה כדי להבין מה הווייב. ומה היא מגלה? רמז לפסלון חסינות. היא מהר-מהר מחביאה את הרמז ומגישה את המנה לבא אחריה: מני, שגם הוא מנסה למצוא רמז – אבל הוא לא מספיק מחוכם. הכל טוב ויפה לגברת קסרי, אבל כשהיא חוזרת למחנה היא לא מצליחה למצוא את אותו פסלון. אולי מני כן ראה משהו?

נעמה קסרי | צילום: אוהד קב
נעמה קסרי | צילום: אוהד קב

אבל כל התהיות הללו מתגמדות לקראת המשימה הבאה: משימת הסוציומטרי. כן, ממש כמו בצבא, רק שכאן אומרים את הכל בפנים. כי זה "הישרדות". מדובר באחת המשימות הידועות לשמצה במשחק ככזאת שמפלגת ו(שוב) טורפת את הקלפים מחדש. יהיה מעניין.

הישרדות VIP | צילום: אוהד קב
הישרדות VIP | צילום: אוהד קב