יומן צפייה

הישרדות VIP: המהפך האדיר של שמחה גואטה

שמחה גואטה | צילום: אוהד קב
שמחה גואטה | צילום: אוהד קב

איחוד השבטים הביא את כל השורדים לרצות רק דבר אחד - נקמה. נעמה מערבבת את כולם ושמחה סוף סוף מתחילה להתלכלך אבל עדיין יש דבר אחד שהיא לא מבינה

88 שיתופים | 132 צפיות

חברים! המשחק החל! במשך תקופה ארוכה רק חשבנו שראינו "הישרדות", אך מסתבר שבעצם הייתה זו הגרסה דלת הקלוריות של "הישרדות". סופסוף התחלנו לראות משחק אמיתי כמו שהיוצרים של "הישרדות" כיוונו, אבל מה? מרוב אסטרטגיה לא רואים את האי.

לאחר ההדחה המפתיעה של ג'וזי (התוצר ל"כוח העצום" של ליהיא שחפרו לנו עליו) קיבלנו איחוד מרגש של השבטים לשבט אחד. מה מעיב על השמחה? כולם רוצים לנקום. לונא רוצה לנקום בליהיא שלקחה לה את החבר, ושמחה רוצה לנקום בנעמה ובליהיא שניצלו את החולשה שלה לטובת מהלך. כאן אנחנו בעצם נכנסים לסשן כל כך עצבני של אסטרטגיות שכמעט היה קשה לעקוב אחרי מה שהולך. הכל מתחיל מזה ששמחה מנסה לשכנע את נעמה וליהיא שכולם עומדים להדיח את שקד, כשהיא בכלל מתכננת להדיח את ליהיא.

במקביל, נעמה מבינה שמנסים לערבב אותה (או כמו שהיא אומרת: "עושים עליי מעמול") והיא מחליטה לעשות תרגיל: לשכנע את שקד וחבורתו (לונא ואסף, אירה לא קשורה לאף אחד ודי עלה נידף ברוח) להצביע עבור ג'ובאני.

ליהיא גרינר וגיא זוארץ | צילום: אוהד קב
ליהיא גרינר וגיא זוארץ | צילום: אוהד קב

אבל לונא לא רוצה לחבור לליהיא ונעמה כי, יו נואו, נקמה – אז משום מה הם מחליטים להדיח את אייל. אלוהים יודע למה אייל ולמה לא ג'ובאני או שמחה. אפילו מני היה יכול להיות הגיוני יותר מאייל. אייל סתם דוש. אני ממש לא מחבבת אותו, אבל אם הייתי אני על האי אז הייתי הולכת על מישהו כמו ג'ובאני.

בזמן שכל זה קורה שמחה אצה רצה לקחת את פסלון החסינות שהיא ונעמה מצאו, ונעמה מחרטטת שהוא נגנב – כי מחשיד בעיניה ששקד נראה שלם מדי עם העובדה שהוא עומד להיות מודח. שמחה לא קונה את זה, מה שמוביל אותה להתקף מאניה קטן כאשר נופלת עליה ההבנה שהיא ב"הישרדות" וצריך להתחיל לשחק את המשחק. היא מתהלכת באי כאילו ג'ובאני קנה לה אותו ובטוחה שהיא הבינה את מאזן הכוחות בפורמט.

שמחה כדמות עוברת שינוי אדיר וזה מרתק. מאותה בחורה שהזדהתה כשמנה ופגיעה, היא הופכת למישהי שמבינה את המשחק ולא פוחדת להתלכלך. הבעיה הכי גדולה שלה שלצד כל ההתפתחות שלה היא לא מצליחה לשים את הרגש בצד. "הישרדות" אינה תוכנית שאפשר לבוא אליה עם ערכים של כבוד, נאמנות וחברות. את זה אפשר לשמור ל"מירוץ למיליון". "הישרדות" מיועדת לאנשים שמסוגלים להיות חארות.

במועצת השבט הטעונה ביותר העונה, נעמה מצביעה על השינוי של שמחה ועל כך שהיא וג'ובאני הולכים באי כמו דיקטטורים. שמחה אף מציינת שנעמה אמרה עליה "יצרתי מפלצת". אל תבינו אותי לא נכון, אני מחבבת את שמחה – אבל הפעם אני בצד של נעמה. כל מהלך "הכוח העצום" שבו שמחה נפגעה היה בשיתוף פעולה מוחלט עם מר רוסו. מה, לג'ובאני קל יותר לסלוח ולנעמה ולליהיא לא? למה ככה? לשאלה זו לא קיבלנו תשובה אלא רק עוד התלהמויות. אז כצפוי, אייל הודח ונשארנו עם תשעה שורדים. נעמה הצליחה לעמל את מי שניסה לעשות ממנה מעמול.

שוב מאזן הכוחות מתבלגן וכולם חוזרים מהמועצה כמו תרנגולות כרותות ראש היסטריות. שמחה לא משחררת מסיפור חרטת הפסל, ועדיין משחקת אותה מופתעת. אני לא אומרת שהכעס שלה לא צודק, זה אכן היה גם הפסל שלה, אבל תפסיקי לדבר כאילו ערכי חברות משנים פה. הם לא. חפרת. שקט. הלאה.

הישרדות VIP | צילום: אוהד קב
הישרדות VIP | צילום: אוהד קב

בבקתת ההתייעצות מני וג'ובאני מגיעים – ולג'ובאני תוכנית. לחבור לצילי וגילי (נעמה וליהיא) כדי להדיח את שקד. למה? משהו על זה שהוא "תקע סכין בגב" לג'ובאני כי הוא לא הלך איתו בהדחה הקודמת. אמרתי לכם שיש כאן בלאגן ושאי אפשר לסמוך על אף אחד. במקביל – ליהיא ושמחה שיושבות להן ומתפננות עם השחקן אורי לייזרוביץ' (תוכן שיווקי קשוח ביותר לHOT), מחליטות שגם להן כדאי לחבור ל-team ג'ובאני כדי להעיף את שקד. בינתיים מני מעוניין לחבור ללונא ושקד, ואלה מנסים לשכנע את אירה להצטרף אליהם בשביל להדיח את נעמה. ממש בבושקה של בריתות, אבל תסמכו על נעמה שתריח את המהלך הזה מקילומטרים. יש לה אינסטינקטים, אבל גם יש לה קילומטראז'.