יומן צפייה

הישרדות VIP: ליהיא גרינר, הגעת לנו עד כאן

ליהיא גרינר | צילום: אוהד קב
ליהיא גרינר | צילום: אוהד קב

סכסכנית, רכלנית ומוגזמת: ליהיא גרינר איבדה את זה לגמרי, לא פלא שהיא מצאה את עצמה מודחת

88 שיתופים | 132 צפיות

מה זה פה, "הישרדות" או "נוסעים לאי בודד ומכשילים את המשימות"? מישל, מאחורייך: מישהי אולי תיקח לך את התואר "מלך הדרמה המזויפת".
אם אתן זוכרות, בתחילת המשחק, כשליהיא הצילה את נעמה מהדחה, היא קיבלה משימה: ביום ה-19 על האי יהיה עליה לגרום לכולם להדיח אותה. המזל שלנו? ליהיא למדה משחק באל. איי, מה שאומר שאנחנו הולכות לראות אותה בתפקיד חייה. וכך היה. להגיד על המשחק של ליהיא "מוגזם" זה בלשון המעטה. מה שהתחיל טוב ואמין הידרדר לאורך שני הפרקים והגיע למצב שבו גרינר נראית סתם משוגעת. גרינר לחצה על כל הנקודות הרגישות של כל השורדים: היא ריכלה על שמחה שהיא שמנה ונטל, כעסה על ג'ובאני (שהוא שותף לתחבולה) ששתה מיץ קוקוס ולא הסכימה לתת לשבט השני אוכל. לדעתי היה עדיף שהיא תתחיל עם כל הצרות רק לאחר משימת הפרס שכללה מקלחת מפנקת, ולא תמנע מהשבט שלה את האופציה להתקלח. שני השבטים מתחילים לשנוא את ליהיא במקביל, לדבר על כך שהיא איבדה את זה ויצא לה השד ולהתחיל לתהות על עתידה במשחק. לצידה עומדת מלכת המשחק הבלתי מעורערת, נעמה, שמנסה להסביר לה בעדינות איך רבים ב"כאילו" בצורה אמינה. כמובן שליהיא גרינר היא ליהיא גרינר, ואם יש לה אופציה לעשות שואו היא תלך על זה ובענק. הבעיה שבשלב מסוים זה מאבד מהאמינות שלו. כל הקטע ב"הישרדות" הוא ניואנסים קטנים ותחבולות מתחת לפני השטח, וליהיא באה עם וייב של מינימום המופע של בריטני ספירס בווגאס. באמת שלא כזה קשה לגרום לאנשים ב"הישרדות" לשנוא אותך, לא צריך ללכת עם זה רחוק מדי.

ליהיא, נעמה ואסף | צילום: אוהד קב
ליהיא, נעמה ואסף | צילום: אוהד קב

לצד ההתרחשות הזאת, שמחה מביאה את איפוגו לניצחון במשימת הפרס (תוכן שיווקי מהותי להד אנד שולדרס. כן, אני אמשיך להרוס לכן את חוויית הצפייה עם חשיפת הפרסומות) ומישל נשלח לבקתה לקיים מו"מ עם אסף אשתר – שאגב הוא פשוט קורע. לראות אותו יושב ומחכה למישל בבקתה, זורק כל מיני משפטים של "עסקנים", זה אחד הרגעים המצחיקים בעונה. בסופו של המשא ומתן הוחלט כי אסף ושמחה ישבו בצד במשימה הבאה. ואם זה לא מספיק, הם גם מקבלים חסינות. ואם זה (!) לא מספיק – משימת החסינות אינה שבטית אלא אישית. כלומר, גם מועצת השבט היא כללית ואינה שבטית. ג'ובאני לוקח את החסינות, מה שגורם לאירה, שעמדה מולו אחרונה, להילחץ שהיא הבאה לעוף. אוי אירה, לו היית יודעת מה קורה בשבט השני. בינתיים אנחנו קולטים כי שמחה, שהבינה שליהיא מדברת עליה מאחורי גבה, מתחילה לאגד את כולם נגד ליהיא.

ניחוש שלי: השינוי בפורמט ("בפעם הראשונה בהישרדות ישראל" – כפי שגיאזו אומר) הוא חלק מרצון ההפקה שכולם יעשו עליהום על ליהיא כדי שהיא תוכל לטרוף את הקלפים עם "כוח עצום". מה זה אותו כוח גדול? אין לנו מושג, וגם לג'ובאני, שלוקח חלק בתחבולה.

ליהיא הצליחה לעמוד במשימה ולהיות מודחת פה אחד (שוקינג…. not), כולם יצאו עליה כמה היא לא חברה ובן אדם רע – מה שאומר שהיא קיבלה כוח עצום מגיא. מה אותו כוח עצום? נדע אחרי פסח כשהתוכנית תחזור מהפגרה.

נעמה קסרי | צילום: אוהד קב
נעמה קסרי | צילום: אוהד קב

 

פשוט איבדה את זה: ליהיא גרינר | צילום: רפי דלויה
פשוט איבדה את זה: ליהיא גרינר | צילום: רפי דלויה