הישרדות VIP: יובל המבולבל מציג – ברוגז ברוגז לעולם

הישרדות VIP | צילום מסך רשת 13
הישרדות VIP | צילום מסך רשת 13

גדי פניבלוב מקבל שיעור בנושא להט"בים, יובל המבולבל מרגיש לבד ואודליה סוויסה עדיין מנסה ללמוד אנגלית. נו מילא, לפחות הפרק של אתמול לא היה מזעזע

88 שיתופים | 132 צפיות

ביני ובין מייקל לואיס אין שום דבר במשותף, ליטרלי כלום, למעט אולי העובדה ששנינו משלמים ארנונה ודוחות חניה לאותה רשות מקומית – אבל זהו, בערך בזה מתמצה. ובכל זאת, קשה היה שלא לחוש אליו הזדהות כשג'קי אזולאי ואודליה סוויסה מונעות מכולם שינה סתם כי בא להן לשיר באמצע הלילה (אגב, לשיר זה דימוי מאוד מכובס לצרחות שהלכו שם). לפתע נדמה כי לואיס ואני הפכנו לשני שותפים לדירה, שנתקעו עם שכן סטלן שאוהב להגזים עם הטראנסים וגם ישרוף לך את האוטו בבוקר שאחרי אם תבקשי להנמיך.

>> הם מסרבים לישון לבד? כך תטפלי בפחדי הלילה של הילדים

"זה הפרצוף של העם שלך, את רואה את הפלחים", הסביר לואיס לליזה ביך העייפה (ובצדק, אמצע הלילה. סתמו כבר) שבדיוק רצתה לחנוק את עצמה עם ברזנט. ולא, הוא לא התכוון לתיאור מפואר של התחת שלו. "פלח אחד שהוא כוחני וצועק. ופלח אחד שרוצה שלום, מנהיגות ואחווה". נשמע מוכר? או שסתם כל הבעיות של מדינת ישראל שמחות לראות אותי?

גדי פניבלוב למד על להט"בים, מגדר וכל הטוב הזה. מי יודע, עוד שעתיים עם דנדן ויובל המבולבל והוא עשוי לסיים את הסיפור הזה כפעיל פמיניסט שעוזר לאשתו עם הספונג'ה

האמת היא שעם התקדמות הפרקים, כמעט ובלתי אפשרי להחמיץ את העובדה ששני השבטים הם בעצם אספקלריה עגומה ומדויקת לחברה הישראלית שמחוץ למסך. ליבולן הוא הייצוג של המרקם החברתי האוטופי שיכולנו להיות בו, מהסוג המגוון, המכיל וההרמוני. היקום המקביל בו כולם מקבלים את אותו חופן של אורז, היכן שמזרחים ואשכנזים מסרבים להיות אויבים ואיפה שהומופובים וליברלים יושבים סביב אותה מדורה ולא רוצים לרצוח אחד את השנייה. בינתיים, באפולאקי בדיוק דופקים מכות למישהו כי הוא אל-הורי או שמן או משהו כזה. סליחה, לא התגברתי על זה מהפרק הקודם.

גדי פיניבלוב בשיעור מגדר, הישרדות VIP | צילום מסך רשת 13
גדי פיניבלוב בשיעור מגדר, הישרדות VIP | צילום מסך רשת 13

ובכל זאת, יש גם חדשות טובות: ראשית, אני שמחה לבשר כי אחרי הפיאסקו של שבוע שעבר – העורך השמאלני חזר מהחופשה ואנחנו זכינו לצפות בקומזיץ של חברי ליבולן. הם אפילו מצליחים ללמד את גדי פניבלוב על להט"בים, מגדר וכל הטוב הזה. מי יודע, עוד שעתיים עם דנדן ויובל המבולבל ואולי הוא עשוי לסיים את הסיפור הזה כפעיל פמיניסט נלהב שעוזר לאשתו עם הספונג'ה והכלים, והכי חשוב, קיבלנו ממש מעט זמן מסך של שבט אפולאקי כדי לא לסיים עוד ערב עם נפש חבוטה.

אבל יש גם חדשות רעות: הדחה בליבולן. כרגע, לא משנה מי מחבורת החמודים הזו יודח, זה יהיה ממש עצוב, כי אפילו כשהם מנסים לתכנן אסטרטגיות זה יוצא חמודי-מתוקי. ואם תשאלו אותי, דנדן צריך להקים מפלגה עם לייה גיל ויובל המבולבל, זה בטוח יותר פאן ממה שהצלחנו להרים ב-73 שנות קיום.

הישרדות VIP | צילום מסך רשת 13
הישרדות VIP | צילום מסך רשת 13

אך מיד עם שובם ממשימת ההדחה השבטית, החזון האוטופי על מפלגת דנדן והמתוקים ייאלץ להמתין רגע – כי גיל בדיוק צלצלה בפעמון. פייר, על רקע מאזן הכוחות, מדובר באקט לגיטימי, אך שם-טוב המבולבל, בן ברית וחבר קרוב, התבאס קצת, הרגיש נטוש ושקע במשבר אמון שהוביל אותו לסוג-של לפרק את הברית (פייר? גם לגיטימי). אוף, ליבולנים שכמותכם, אפילו כשאתם דופקים אחד את השני זה יוצא לכם כמו ביף של דובוני אכפת לי שמתחבקים על דברים במקום לריב.

טעות קטנה לפני הסוף הביאה לשם-טוב את השרשרת, אז די ברור לאן הסיפור הזה הולך להתקדם – הדחה של דנדן והרעת תנאי שירות בליבולן

עם זאת ולמרות שהברית פורקה לכאורה, מאזן הכוחות נותר מסקרן: דנדן, גיל ושם-טוב בצד אחד. פניבלוב, ורד בוסקילה ויונתן בשן בצד השני. ורק אלה איביינדר שכמעט הודחה מהמשחק לפני שבוע – הפכה לאויסטר הכי עסיסי בליבולן וכרגע שתי הבריתות מחזרות אחריה בענק, כולם מבטיחים וכולם מתחייבים וכולם מנסים לערבב אותה כמו שוקולית. בשלב זה, היא רק צריכה להחליט איזה חרטוט היא רוצה לאכול ליד האורז שלה כדי להגיע לאיחוד.

הישרדות VIP | צילום מסך רשת 13
הישרדות VIP | צילום מסך רשת 13

במשימת החסינות, שנתפרה למידותיו הכבירות של דנדן, כבר היה ברור שזה בינו לבין שם-טוב. השורדים התבקשו להדליק אש באמצעות אבן ועשבים כשהם צריכים להתייצב על נדנדה כדי לתפעל את כל העסק הסבוך הזה. זה כאילו שההפקה פשוט דחפה לו את השרשרת לתוך הצוואר. אף על פי כן ולמרות הכל, טעות קטנה לפני הסוף הביאה לשם-טוב את השרשרת. אז כרגע, די ברור לאן הסיפור הזה הולך להתקדם – הדחה של דנדן והרעת תנאי שירות בליבולן.

צריך להיות מטומטם להדיח את אחד האנשים החזקים בשבט, אך במציאות בה גדי פניבלוב נחשב מוביל דעה, אני רק יכולה לקחת את ההצעה של ג'קי אזולאי מהפרק הקודם ולהתאבד

בגדול, אולי זו הבעיה עם דובוני אכפת לי. נכון, אפילו האנגלית שלהם יותר טובה משל אודליה – ובכל זאת צריך להיות ממש מטומטם כדי להדיח את אחד האנשים הכי חזקים (פיזית ומנטלית בו"ז) בשבט, שעל הדרך לא ממש מצליח להתעסק באסטרטגיה ותככים ולכן לא מהווה איום. גם לא ברור מה שם-טוב וגיל חושבים שיקרה ביום שאחרי שיאבדו עוד בן ברית ויהפכו לזוג יתומים עם ברית רעועה, אך במציאות בה גדי פניבלוב נחשב מוביל דעה, אני רק יכולה לקחת את ההצעה של ג'קי אזולאי מהפרק הקודם ולהתאבד.

מניין האנגלית שלה? אודליה סוויסה מנסה לכאורה ללמוד אנגלית, הישרדות VIP | צילום מסך רשת 13
מניין האנגלית שלה? אודליה סוויסה מנסה לכאורה ללמוד אנגלית, הישרדות VIP | צילום מסך רשת 13

בינתיים, אפילו הפרומואים לא טרחו להפיח בנו תקווה ונדמה שרק נס יציל את דנדן מהדחה. כמה חבל שחנוכה בדיוק נגמר ועכשיו אצטרך למצוא פחמימות ריקות אחרות לתקוע מול המסך. נ.ב – אני באמת לא מסוגלת להכיל עוד פרק עם סצנה של אודליה סוויסה מנסה לכאורה ללמוד אנגלית. די, הבנו, היא סתומה וסבבה עם זה. מצד שני, הלוואי והייתי מרגישה ככה כלפי השומן הבטני שלי.