יומן צפייה

הישרדות VIP: עלייתה ונפילתה של שמחה גואטה

שמחה גואטה | צילום מסך מ"הישרדות VIP"
שמחה גואטה | צילום מסך מ"הישרדות VIP"

היא התחילה כקלולסית חלשה שלא מבינה את המשחק והיום היא מנהלת את כולם, כך הפכה שמחה גואטה לאוייבת של כל השורדים

88 שיתופים | 132 צפיות

ממש כמו חאליסי שאט שאט איבדה את זה (סורי, זה עולם ההקשרים שלי עד שאני אתגבר על הסיום הנוראי שקיבלנו) כך גם שמחה גואטה מאבדת את שפיותה. זה אחד מצירופי המקרים התרבותיים המדהימים ביותר שנתקלתי בהם, אני אשכרה רואה דימיון בין השתיים כרגע. שתיהן החלו כמעיין לוחמות חופש צנועות שהולכות אחרי הלב שלהן ומסיימות כמגלומניות, רעות ואחוזות טירוף.

במבט לאחור ניתן לראות שבנו היטב את הסיפור של שמחה: דוגמנית צעירה למידות גדולות שבאה מבית דתי, מסומנת בתור החולייה החלשה של המשחק אבל בסוף הופכת הכל ונהיית דיקטטורית. עד הפרק של אתמול (רביעי) היה ניתן לומר ששמחה שולטת היטב בפורמט והיא רק נהייתה מעט יותר מחוספסת. אך צורת הדיבור שלה כלפי השורדים האחרים וההתנהגות הכללית שלה כפי שנראה בפרק – מעידה על שיגעון גדלות ויוהרה, כפי שציינה נעמה. אחרי ששאר השורדים אמרו במשימת הסוציומטרי כי הם חושבים ששמחה היא הטוענת לכתר, ואחרי שקיבלה שרשרת חסינות – עלה לה, אבל מה זה עלה לה.

שמחה גואטה ונעמה קסרי | צילום מסך מ"הישרדות VIP"
שמחה גואטה ונעמה קסרי | צילום מסך מ"הישרדות VIP"

>> לכל הביקורות של "הישרדות VIP" 

מי שלא ראתה את הפרק, שווה לה לראות רק בשביל העיניים המשוגעות של שמחה. צורת הדיבור מעידה על בעיה קשה ומשבר זהות שהיא חווה. אולי זה הרעב, אולי זה הבידוד מהעולם החיצון, אבל ביץ' יו קריי קריי. במילים אחרות: היא פשוט מדברת מסריח ל-כ-ו-ל-ם והשורדים מתים להעיף לה קוקוס לראש.

אתמול קיבלנו עוד קלאסיקה מבית היוצר של "הישרדות": משימת המכירה הפומבית. השורדים מקבלים כסף, גיא מציע להם דברים – שווים יותר או פחות, ולרוב גם עם טוויסט – והם צריכים להמר עליו. בסופו של דבר היחיד שיצא ברווח הוא שקד שקנה דג ואז "פתאום" הגיע השף של ג'אפניקה והכין לו ארוחת שבע מנות.

כיאה לפורמט שום דבר הוא לא מה שנראה. אם נעמה קנתה עוגה – מחכה לה פתק שהיא מיועדת לכל חבריי השבט חוץ ממנה, אם שמחה קנתה מאובן שיכול להיות מוזהב – יש סיכוי של חמישים-חמישים שמאובן אחר גם מוזהב. בקיצור – בלגן. כמובן שלונא עשתה בחוכמה ובזבזה את כספה על אוכל, וכמובן ששמחה פתחה עליה עיניים בצורה לא מפרגנת. ניחא, היא רצתה להדיח אותה שבוע שעבר ונהרסו לה התוכניות.

כשליהיא קונה מתנה סודית במכירה היא מקבלת הזדמנות ללכת עם "האויבת" שלה, לונא, לבקתת המשא ומתן. כשהן מגיעות לשם הן מבינות שיש להן כוח לשים שני פתקי הצבעה בכד, ובעצם לשנות את המשחק. לונא משכנעת את ליהיא שלמרות ששמחה מפחידה אותה – היא צריכה לשים את שמה של שמחה. מעבר לההתנהגות הגועלית היא אומרת דבר נכון – צריך לחסל את זה שטוען לכתר (סורי שאני עדיין ברפרנסים של משחכס).

ליהיא גרינר | צילום מסך מ"הישרדות VIP"
ליהיא גרינר | צילום מסך מ"הישרדות VIP"

הן שמות את שמה של שמחה ומחליטות לעשות מהלך ולנסות להדיח אותה. הביציות של ליהיא משקשקות כי שמחה אכן יכולה להיות מפחידה, ובמידה והיא תגלה על זה בצורתה הנוכחית היא תתפוצץ. שקד ונעמה נהיים שותפים למזימה ומתגבשת תוכנית להעיף את שמחה לכל הרוחות. לא מפתיע בהתחשב בעובדה שכולם רוצים להעיף לה בוקס. למרות שהיא בלתי נסבלת, שמחה שמה לב שלונא מאושרת מדי, מה שאומר – שאם מישהו שמח ביום של הדחה – הוא מרגיש בטוח, מה שאומר – הוא מתכנן מהלך. לונא, בעצת שקד, מורידה פרופיל ולנו נשאר רק לקוות ששמחה לא תיקח חסינות וכמו שהיא נוהגת להגיד "תאכל שניצלים בווילה". אני חוזה כי ג'ובאני, שניסה לדבר אל ליבה של שמחה ולומר לה להוריד פרופיל אך ללא הצלחה – יתהפך עליה בקרוב וירקום מהלך נגדה ואז במידה והיא לא תודח בפרק הבא, היא תודח בפרק שאחרי.