היי סטנדרט

לופט צל אביבי תוכנן בסגנון מלון בוטיק

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם  

המפגש הראשון בין שני הגברים – המעצב אילן לודבינובסקי (עורך דין ואיש הייטק בעבר) והלקוח (איש משכיל ואנין טעם שגדל והתחנך באירופה ומרבה לנסוע ברחבי העולם) – היה מרתק, ועם הזמן היו קשרי העבודה לקשרי ידידות. השניים גילו שיש להם שפה אסתטית משותפת המבוססת על אהבה לקווים קלאסיים, לחומרים באיכות גבוהה ולאווירה בוהמיינית.

הלופט המדובר נמצא בקומה השנייה של מבנה משנות ה-50 ברחוב נחמני בתל-אביב, סמוך לשדרות רוטשילד ובמרחק הליכה קצרה ממרכזי הבילוי והעסקים בעיר, ושטחה 85 מ"ר. הלקוח רצה שהדירה תעוצב כמו מלון בוטיק עם מגע אישי שישקף את טעמו המיוחד ואת עולמו התרבותי. היה לו חשוב ליצור חלל גדול ומרווח שבו אפשר לנוע בחופשיות כחוויה מאזנת לצפיפות ולהמולה שבחוץ. במיוחד רצה הלקוח להקפיד על סטנדרטים גבוהים המתאימים לסגנון החיים שלו כרווק שמכיר את כל מי שחשוב וכדאי להכיר בעיר הגדולה.

מונדריאן סטייל

הנתונים הבסיסיים של החלל אפשרו לתכנן אותו מחדש ברוח הציורים של האמן ההולנדי פיט מונדריאן שהתפרסם בעבודות מאופיינות במשטחים גיאומטריים, לרוב ריבועיים, החוצים זה את זה. רפרודוקציה מצוינת של אחת מעבודותיו תלויה בחלל המרכזי.

פרטים נוספים

צילום: אורן טייטל
תכנון ועיצוב: אילן לודבינובסקי
שטח הדירה: 85 מ"ר

החלטה עיצובית משמעותית שהתקבלה הייתה להעצים את הרושם שיוצר אורכו של החלל המרכזי (כ-11 מטרים). לשם כך יצר המעצב שדרת עמודים בקיר הלבנים האחורי במקביל לשדרת העמודים הקיימת. הכפלת שדרת העמודים יוצרת תחושה של התרחשות ודרמה וחלוקה הרמונית המעוררת ציפייה לבאות. חלונות העץ הישנים הוחלפו בחלונות מלבניים גדולים המעצימים גם הם את תחושת האורך של החלל ומאפשרים לאור טבעי רב לחדור לדירה.

את חדר השינה הוחלט למקם בנישה היוצאת מהחלל המרכזי וגבוהה ממנו בכ-40 ס"מ, וכך לאפשר פרטיות ואינטימיות. חדר העבודה "נחתך" מהחלל המרכזי ואחד מקירותיו יוצר מסדרון כניסה.

למעצב וללקוח טעם דומה גם בצבע, ושניהם מעדיפים צבעים שקטים וחמימים שאינם מושכים תשומת לב. רצפת הפסיפס המקורית כוסתה בפרקט רב-שכבתי מעץ אלון טבעי בגון ערמוני בהיר, הקירות נצבעו בגון שמנת עדין, ושתי שדרות העמודים נצבעו בגון אפרפר-ירקרק המזכיר את הערפילים האירופיים החביבים על בעל הבית.



למעצב וללקוח טעם דומה גם בצבע, ושניהם מעדיפים צבעים שקטים וחמימים

למעצב וללקוח טעם דומה גם בצבע, ושניהם מעדיפים צבעים שקטים וחמימים

ג'אז בסלון

המטבח הוא חלק מהסלון ומשתלב בו בטבעיות. האי במטבח תוכנן במיוחד לחלל והוא יכול לשמש הן כפינת אוכל והן כמשטח עבודה. הוא נבנה מעץ מלא בגון הרצפה ונקבעו בו חללי אחסון נוחים. הכיור והשיש של המטבח פונים לכיוון החלונות, והמקרר והתנור מוצנעים בפינה הצמודה למבואה. את עיקר תשומת הלב מושך פסנתר כנף יפהפה הפונה אל המרפסת. בשעות הערב נוהג בעל הבית לנגן להנאתו קטעי ג'ז ונשמה. מול הפסנתר מוקמה פינת מדיה איכותית שאינה מושכת תשומת לב, ופינת ישיבה המשקיפה אל הספרייה הנמוכה הצמודה אל קיר הלבנים. הספרייה מעוצבת בעיצוב מאולתר-לכאורה, הנראה כעבודת יד, ומורכבת מאותן לבנים שבהם מחופה הקיר ומקורות עץ בצבע לבן. בהמשך נבנה ארון פתוח מעץ לבן ובו אוסף יינות.

תשומת לב מיוחדת הוקדשה לעיצוב התאורה בחלל. לודבינובסקי מציין כי היה לו חשוב להכניס אלמנט מפתיע בגון מטאלי, ולכן הוכנס גוף תאורה ממראה כסופה קמורה בסגנון שנות ה-60 התואם למנורת גלובו די לוקה של חברת פוסקריני האיטלקית, המשקפת את החדר. מעל קיר הלבנים הורכבו ספוטים בגון מתכת שאפשר לכוונם והם מאירים את הקיר מלמעלה. לאורך הקיר בין החלונות הורכבו גופי תאורה בצורת סמיילי המוסיפים הומור ומאירים כלפי מעלה. מתחת לשולחן הזכוכית השקוף משתלב בחן שטיח אפגני מקורי בדוגמה גיאומטרית מרהיבה התואמת בצבעוניות שלה ליצירות האמנות ולספה בגון חקי-כסוף ומשלימה את המראה.

חדר העבודה עוצב בצניעות מאופקת: שולחן עתיק שנשמר במצב מעולה, קטן יחסית לשולחנות של אנשי עסקים, ושטיח צמר איכותי ארוג בדוגמת פסים שבעל הבית רכש באחד ממסעותיו ונפרש באלכסון לשבירת המראה הריבועי של החדר.



תשומת לב מיוחדת הוקדשה לעיצוב התאורה בחלל

תשומת לב מיוחדת הוקדשה לעיצוב התאורה בחלל

נופים צפוניים במזרח התיכון

את חוויית המגורים המפנקת משלים עיצוב יוצא דופן של שני חדרי האמבטיה, אחד לאורחים ואחד בחדר השינה הראשי. בשני החדרים הוצב מדף עליון מוגבה המסתיר את מיכל ההדחה, וממנו יוצאים כיור, ברז, ופתח יציאת המים במקלחון. עיצוב זה מעניק לחדרי האמבטיה מראה מסודר ונקי.

הכיור המלבני, הרצפה והפסיפס באגנית המקלחון בחדר האמבטיה המיועד לאורחים בנויים מאבן גיר מסוג לימרה בגון שמנת עדין ובהיר מאד. בחדר האמבטיה בחדר השינה הראשי בנויים הרצפה, קירות הפסיפס, הכיור ואגנית המקלחון משיש בוטוצינו, חומר טבעי בגון שמפניה, כהה יותר מאבן הגיר ועמיד מאד. הפסיפס על הקירות בנוי מאבנים בגדל3X10 ס"מ. הכיור המלבני בעיצוב מודרני ומתחתיו ארון אחסון מעץ אלון.

לאופיו המיוחד של הלופט מוסיפות יצירות אמנות המתארות נופים צפוניים מסתוריים ורבי הוד של שתי ציירות שהלקוח פגש במסעותיו. אחת הציירות היא מאיה ליסה אנגלהארדט, אמנית דנית המתגוררת כיום באירלנד ובצרפת וציוריה מאופיינים בקדרות אקספרסיבית הבוקעת מבעד לאיפוק החמור של עבודתה. השנייה היא אלמה וולפסון הסקוטית, המציירת בקו רך ופסטורלי, אולי קרוב יותר למסורת הציור העממי.

בזכות שיתוף פעולה מוצלח בין הלקוח למעצב, שפה עיצובית ברורה, מוזיקה, רגש ונשמה וגם פרפקציוניזים, סדר וירידה לפרטי פרטים אפשר לחיות בלבה של עיר ים תיכונית במרחב מסוגנן הפועל בהתאם לחוקיות ברורה ומוגדרת משלו.

 

הכתבה התפרסמה במגזין נישה, פברואר 2010

לעשיית מנוי, לקבלת מגזין מתנה

הכתבות שירתקו אתכם אל מסך המחשב עכשיו ב-Twitter ובפייסבוק