יום הולדת בליל הסדר

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

כשיום ההולדת נופל על ליל הסדר לפעמים חייבים להתפשר על העוגה. אסתי, שהשלימה עם "הקיפוח", מפיקה תובנות חדשות על היום הזה ומציעה גם טיפ לעוגת יום הולדת מקורית ומרגשת

88 שיתופים | 132 צפיות

יום הולדת, איזה כיף! בלונים, עוגה, אורחים, מתנות… אז זהו, שלא. יש לי יום הולדת בליל הסדר. לאף אחד אין זמן לארגן שום דבר לפני, אף אחד לא זוכר אותי אחרי ועל עוגה אין בכלל מה לדבר. כילדה, זה תמיד הרגיז אותי. רציתי להיות במרכז העניינים יום אחד בשנה, אבל את מקומי תפסו מצה ומרור. הרבה מרור.

זה לא שממש נשכחתי ונזנחתי, אין צורך להתקשר למועצה לשלום הילד. הקינוח של ליל הסדר תמיד הוקדש לי בשירת "היום יום הולדת", אבל… זה לא היה זה. החגיגות תמיד מתחברות בסופו של דבר לאוכל, אבל מצה, גפילטע וקניידלך? נו, לא בדיוק מנות יום הולדת קלאסיות. מתוך הרגל ומתוך השלמה עם המציאות הפסקתי להתרגש ממוסד יום ההולדת. בסדר, גדלתי בשנה. ביג דיל.

היום של אימא

אבל כמו הרבה מאוד דברים בתפיסת העולם שלי, גם זה השתנה ביום שבו הפכתי אימא. את יום ההולדת הראשון של הגדולה חגגנו כמו שצריך – בלונים, עוגה, אורחים ומתנות. פתאום הרגשתי את זה. זה היה היום שלי, החג שלי. היום, לפני שנה, נולדה לי ילדה! הבנתי שבעצם יום ההולדת של הילדים הוא יום החג של ההורים.

מאז אני מקפידה להתקשר לאימא שלי בכל שנה ביום ההולדת שלי ולאחל לה מזל טוב – הרי ביום הזה נולדה לה ילדה! בשבילי יום ההולדת הוא באמת כבר לא עניין, סתם ספירה של ימים ההופכים לשנים (הרבה שנים), אבל בשבילה היום הזה מציין משהו חשוב, משהו ששינה את חייה.

יום ההולדת שלי הוא גם הזדמנות להודות לה וקצת להתנצל; על הלידה המוקדמת שארגנתי לה, על הצירים הכואבים, על כך שבילתה את החג לבד בבית החולים בתקופה שבה עוד לא הרשו לבעל להיכנס לחדר הלידה ובטח שלא להישאר בבית החולים מעבר לשעות המקובלות. זו הזדמנות לומר פעם בשנה כמו שצריך – אימא, אני אוהבת אותך.

עוגה בצנצנת | צילום: Shutterstock
עוגה בצנצנת | צילום: Shutterstock

עוגה בצנצנת

למרות הכל, יום הולדת הוא עדיין הזדמנות לתת למישהו שאוהבים תשומת לב מיוחדת. זה חשוב ומרגש במיוחד עם המישהו נמצא רחוק. אין יותר אהבה ויום הולדת מעוגה טובה עם ריחות וטעמים של בית.

הפטנט הבא עובד עם כל עוגה בחושה (כולל עוגות של פסח) ומאפשר לשלוח לחוגגי יום ההולדת (או לכל אחד שבא לכם לפנק) עוגה אישית הנשמרת טרייה לאורך זמן. לצורך ההכנה בחרו כל מתכון של עוגה בחושה שאתם אוהבים (מלבד עוגות עם חתיכות של פירות טריים). תצטרכו גם צנצנת זכוכית, רצוי כזו ששוליה אינם צרים בחלק העליון. שטפו ויבשו היטב את הצנצנת, ושמנו וקמחו היטב את החלק הפנימי שלה.

עקרו את המכסה במים רותחים והניחו בצד. מלאו את הצנצנת בבלילת העוגה שבחרתם עד כדי 3/4 מגובהה ואפו. אם העוגה עולה מעבר לגובה הצנצנת, חתכו את החלק הבולט לאחר האפייה ונקו את שולי ההברגה של המכסה. סגרו את הצנצנת בעוד העוגה חמה מאוד ליצירת ואקום (היעזרו בכפפות). העוגה תישמר במשך שבועות ארוכים ותגיע בשלום ליקירכם. אם מצאתם צנצנת בעלת שוליים ישרים, העוגה תחליק החוצה בשלמות. אם לא, היא תצטרך מעט עזרה בחילוץ, אבל עדיין תהיה טעימה, יפה ומרגשת.