הטרנדים הגדולים ברפואה האסתטית לשנת 2024

ד"ר אינס ורנר | צילום: יאיר מיוחס
ד"ר אינס ורנר | צילום: יאיר מיוחס

הרפואה האסתטית הולכת לכיוון של פרסונליזציה; יותר ויותר צעירים החלו לטפל בעור מתוך גישה של טיפולי מנע; יש יותר טיפולים משולבים להעצמת התוצאות; קאמבק גדול לפילינגים השטחיים והבינוניים, למראה הטבעי היפה, כי אף אחת לא רוצה להיראות פוחלץ כמו מדונה בטקס ה"גרמי"; וטרנד השפתיים המעוצבות חוזר אבל לא כמו בגרסה הקודמת והמוגזמת שלו

88 שיתופים | 132 צפיות

"התחום של הרפואה האסתטית גדל מאוד והשתנה ומגוון אפשרויות הטיפול הוא עצום היום", "אומרת ד"ר אינס ורנר, מומחית ברפואת עור ועם ניסיון של עשרים וחמש שנה ברפואה אסתטית. ד"ר ורנר היא מרופאות העור הבכירות והנחשבות בישראל אבל לא רק, בשנים האחרונות היא שימשה נשיאת האיגוד האירופאי לרפואת עור קוסמטית ואסתטית, (ESCAD) ,היא חברה באיגוד הישראלי לרפואת עור ומין ובארגון האמריקאי לדרמטולוגיה. בנוסף, היא מרצה מבוקשת בכנסים ברחבי העולם, מעבירה סדנאות, ומדגימה בין השאר את שיטות ההזרקות שלה בארץ ובעולם. ד"ר ורנר עשתה את ההתמחות שלה ב"הדסה " ירושלים ואת הפוסט דוקטורט באוניברסיטת "יל" בארצות הברית. 

הקליניקה החדשה שלה בתל אביב לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר, "ורנר קליניק", אותה השיקה לאחרונה היא הגדולה בישראל. מדובר בקליניקה ברמה בינלאומית גבוהה שנותנת את כל המענים ברפואת עור וברפואה אסתטית לא פולשנית עם הטכנולוגיות והמכשור המתקדמים ביותר. צוות המרפאה כולל מלבדה רופאי עור עם הצלחות מוכחות בתחום הדרמטולוגיה והרפואה האסתטית : ד"ר אנה אהרונוביץ, מומחית לרפואת עור מבית החולים בילינסון שבאה מרקע מחקרי מדעי ובעברה הרחוק עסקה ברוקחות, יוסי טייב- מומחה לרפואת עור מ"בילינסון" שהמומחיות הגדולה שלו היא בתחום השיער: מחלות שיער, דלדול ועוד וכן בעיות עור מוגלתיות שונות, והוא גם בונה פרוטוקולים לאקנה, צלקות אקנה, ומלזמה, וד"ר אהוד ורנר, כן כן, בעלה של אינס, מומחה לרפואת עור ונקודות חן עם יכולת נדירה לאבחן את סוג נקודות החן ובמקרים רבים להסירן בקלות על ידי גרוד ולמנוע ניתוח. " ההתייחסות שלנו הוליסטית. אין גוף בלי נפש, בזכות הרב גוניות של הטיפולים אצלנו, אנחנו מצליחים לייצר אוירה של מרפאת בוטיק באווירה נעימה ולהעניק לכל מטופל מענה מקצועי מדויק, בטוח, אישי, וכמובן גם עם יחס אישי. מגיעים אלינו הרבה נשים וגם גברים כשהם מאוד מבולבלים נוכח השפע שקיים בתחום ואנחנו כאן כדי לעשות להם סדר של מה בדיוק מתאים למה, כדי לקבל את התוצאה המיטבית", היא אומרת. 

ממה הכי חשוב להיזהר?
"כשהעור רפוי מאוד והנפילה מאוד גדולה, אין מנוס מניתוח. וצריך לומר את האמת. חשוב מאוד לוודא שלמרפאה שבה מטפלים יש את כל האישורים הנדרשים גם של הרופא המטפל וגם של החומרים. מישהי הגיעה אלי אחרי שהזריקה חומר שרכשה בעלי אקספרס וזה לא רק אסור בתכלית האיסור, זה מסוכן. הגיעה אלי מישהי שאחרי הזרקה עם קנולה במרכז הפנים היא לא הצליחה להזיז את הפה ולא הייתה לה מימיקה בכלל כשבדקתי עם מכשור של אולטרסאונד להיכן הוזרק חומר המילוי התברר שהוא זז והתיישב על השריר הדק שאחראי על החיוך . זה קרה בגלל הזרקה לא נכונה. ולמזלה הצלחתי להמיס את החומר. עוד דבר שחשוב לזכור: המקום הכי קשה לטיפול בהזרקות באזור הפנים הוא בעפעפיים התחתונות. זהו אזור בעייתי, ויכולה להיגרם נפיחות לאורך זמן, אז תבדקו שאתם עושים את זה אצל רופא מנוסה ומיומן באזור הזה". 

תוכלי לפרט אלו מענים עיקריים אתם נותנים במרפאה?
"כל הטיפולים הלא פולשניים בתחום רפואת העור והרפואה האסתטית, מענה מגוון לבעיות עור אסתטיות כמו צניחה בפנים ובעפעפיים, כתמים וקמטים, צלקות אקנה ואחרות, מענה למחלות ובעיות עור שונות כמו אקנה, רוזיצאה, אבחון וטיפול בנקודות חן. טיפולי ההצערה כוללים הזרקות חומרי מילוי, חוטים, פילינגים ומכשור מגוון כולל לייזר, גלי רדיו ואולטרסאונד. באופן כללי ניתן לומר כי הרפואה האסתטית הלא פולשנית תופסת יותר ויותר תנופה כי אנשים מבינים שהתוצאות שניתן לקבל היום במקרים רבים יכולות לחסוך את הניתוח שדורש חריגה מהשגרה וכרוך בכאבים. טיפולי מיצוק לפנים וגם לגוף, תופסים תאוצה. כי נשים וגברים נוטלים היום כדורי הרזיה והם מרזים אמנם במהירות אבל הם חייבים טיפול לכווץ את הרקמה בעקבות ההרזיה המהירה". 

ד"ר ורנר סוקרת בפנינו את הטרנדים והחידושים הגדולים לשנה הקרובה. 

טיפולים משולבים 

טרנד שתופס יותר ויותר תאוצה שילוב של חומרי מילוי, ופילינגים עם מכשור טכנולוגי, ימנף את התוצאה הסופית. 

פילינגים 

בכנס שנערך לאחרונה בעיר בזל שבשוויץ נראה קמבק לחידוש העור עם כל מיני שילובים מפתיעים שיתנו תוצאות טובות, בלי ריפוי קשה. בפילינגים שטחיים עד בינוניים (TCA) ניתן לשלב מכשור של IPL (קרן אור) מעל פילינג TCA מה שמהווה פתרון מצוין לכתמים. ניתן לשלב את הפילינג עם גלי רדיו פרקציונלים, (מחטים) שמומלץ במקרים של צלקות. לפילינג עמוק יותר. 

ניתן לשלב גם לייזר מפתיע 2CO פרקציונלי שהוא אגרסיבי וכששמים אחרי הלייזר ומעליו, פילינג TCA , מחליקים את השטח בלי הריפוי הקשה. זה מתאים במצבי רפיון וקמטים. הריפוי ודורש שבוע החלמה. 

שימוש בחוטים 

החוטים הם כלי נהדר שמרים בקלות את הפנים, בלי לתת להם נפח. הוא לא מתאים לכולם ויש לתאם ציפיות לפני הטיפול. 

טיפולי שפתיים 

טיפולים שחזרו להיות מאוד פופולריים היום. מדובר באזור מאוד רגיש ולכן לחומר המוזרק, לכמות המוזרקת וליד של הרופא המזריק, יש חשיבות עליונה. 

חומרי מילוי 

הזרקות מתחלקות לשלוש קבוצות: האחת: בוטוקס ודיספורט ודומיהם, אותו חלבון שמרפה את השריר ברקמה, מעלים קמטוטים ומרים גבות ומונע תהליך הזדקנות. השנייה: הפילרים שנותנים את הנפח שנעלם עם השנים ברקמה ובעצם. יש כיום מעל 100 סוגים של פילרים לכל אחד המאפיינים משלו וצריך להבין היטב איך מתנהג כל סוג ולהתאים אותו למקום שרוצים לטפל בו כדי להשיג את התוצאה המיטבית, השנה נוסף חומר מילוי לפנים תוצרת הולנד בשם ELLANSSE שיש לו דרגת סמיכות גבוהה והוא גם נותן נפח, הוא מחזיק מחצי שנה עד שנתיים. הקבוצה השלישית היא הביוסימולטרים: כולל: קלציום הידרוקסי, חומצה פולילקטית וחומצה הילארונית שעברה רק מעט הצלבה , החומרים האלה מתאימים להזרקה שטחית לשיפור מראה העור והתוצאות נפלאות. 

טיפולי גברים 

המודעות של גברים לטיפוח גרמה לכך שיש עליה במספר הגברים שרוצים לשפר את המראה. הם גם לא מסתרים כמו פעם. רק ידוענים מבקשים לבוא כשהם לבד בקליניקה. 

פיתוח קרמים

עוד תחום שמתפתח. מדובר בקרמים חדשניים עם סטרטאפים והשנה נראה בולטות ניכרת לקרמים עם כמה מטרות באותו קרם 2 ב1- 3 ב-1 . שממקסמים את התוצאות. 

מחירים 

"אני מעריכה שחלק לפחות מהטיפולים ילכו לכיוון של יותר זול. צריך לזכור שעלות החומרים הטובים והבטוחים הוא יקרה, גם הביטוח המקצועי מאוד יקר וגם הוא גלום במחיר, אבל בימים שהעולם הולך לאינפלציה, לשוק יהיו כללים משלו , גם המצב העולמי וגם התחרות יגרמו בסופו של דבר להורדת מחירים". 

* הכתבה בשיתוף ד"ר אינס ורנר.