המקרצפת-שפית סימה ביטון מגישה: 13 טיפים מעולים לניקיון פסח ולכל השנה

סימה ביטון | צילום: רום אוזן, סטיילינג וקריאייטיב: אלכס גדרון, איפור: אלי חורי
סימה ביטון | צילום: רום אוזן, סטיילינג וקריאייטיב: אלכס גדרון, איפור: אלי חורי

מתי היא משתמשת בחומץ, איך היא מנקה את התנור ואיזו שיטת עבודה היא פיתחה כדי לא להגיע גמורה לערב חג? השפית, המקרצפת ומשפיענית הרשת סימה ביטון חולקת איתנו טיפים וסודות קרצוף לפסח נקי

88 שיתופים | 132 צפיות

עבור אובססיביות הניקיון, "ניקיון פסח" חל כמה פעמים בשנה גם בלי קשר לחגים. "כמובן שזה מתחיל מההלכות של ביעור החמץ ולכן הקפדת היתר בפסח, היא להבטיח שהבית נקי מחמץ". אומרת סימה ביטון, המקרצפת-שפית ומשפיענית הרשת: "אבל אני מניחה שלחולות הניקיון יש את התרומה שלהן לרמת הניקיון, ולעשות ניקיון פסח – זה כבר  חלק מהסלנג". מבחינתה של ביטון, תחום הניקיון הוא סוג של שליחות, ויש לה דחף להפיץ את הידע שלה בכל בית בישראל ב'שיטת סימה'. אז רגע לפני החג, יש לנו הזדמנות לאמץ את הטיפים הנהדרים שלה, לחג נקי-נקי:

עם כתמים לא מחכים

"אני מחלקת את השנה לשתי תקופות של ניקיון יסודי, פסח לקראת עונת הקיץ וראש השנה לקראת עונת החורף, וזה אומר טיפול בדברים מסיבים בבית כמו סידור ארונות וטיפול בווילונות ובשטיחים בעזרת חברה. יחד עם זה, בכל מקרה כשנוצרים כתמים על וילונות ושטיחים, טפלו בהם בזמן אמת. הסיכוי להיפטר מהכתמים הוא הרבה יותר גדול מאשר אם תמתינו לניקוי הגדול".

>> לא רק ואזה: 21 מתנות מושלמות לפסח החל מ-15 ש"ח

ניקיון שוטף

"תחזוקה קבועה של הבית תקל מאוד על העבודה שלקראת הפסח. מי שמקדישה שעה אחת ביום לניקיון תמצא את עצמה עובדת פחות קשה לקראת הפסח. וזה כולל גם טיפול שוטף וייבוש המקלחות עם נייר ניגוב או מטלית כותנה".

שמרו על פוקוס

"הטיפ הכי חשוב הוא לעבוד מאורגן, אחרת לא תמצאו את הידיים והרגליים שלכן. תתחילו כמה ימים קודם במקומות שפחות מתלכלכים, תקדישו שעתיים שלוש ביום, כדי שלא תצטרכו להתפרע ימים ולילות לפני. התחילו מהמקומות שפחות מתלכלכים, עברו למקומות שיותר מתלכלכים ותקנחו במקום שהכי מתלכלך: המטבח".

סימה ביטון | צילום: רום אוזן, סטיילינג וקריאייטיב: אלכס גדרון, איפור: אלי חורי
סימה ביטון | צילום: רום אוזן, סטיילינג וקריאייטיב: אלכס גדרון, איפור: אלי חורי

סמנו וי

"תכינו רשימות. אם אתן לא רוצות להגיע לחג גמורות, תעבדו לפי רשימה של מטלות. חלונות, פאנלים, קירות, ארונות וגם מה שיש בתוכם, מקלחות, חדרי אמבטיה – כולל דברי האיפור והקוסמטיקה, המברשות, מברשות השיער. סמנו וי בימים שלפני החג והמשיכו הלאה. המקרר, המקפיא והמטבח – הם היחידים שבהם תטפלו ביום האחרון".

פנו מקום

"כדאי לעשות מיונים ולהיפטר מכל מיני דברים ישנים שתופסים מקום מיותר ויוצרים אנרגיה תקועה בבית. ברגע שתפנו אותם, יהיה מקום לדברים חדשים. מיון ופינוי דברים שאינם נחוצים זו גם הזדמנות נהדרת לתרום חפצים לעמותות".

הפרטים הקטנים

"חידוש הרובה, האריחים, הריצוף. אצלי כל הריצוף הוא גרניט כי אני אוהבת פרקטי, אבל למי שאין – לצורך ניקיון יסודי מאוד מומלץ לא להסתפק בשטיפה רגילה ולהשתמש בחברות שעושות את הליטוש".

מוצרים מומלצים

"לא צריך להשתגע עם מותגים. יש היום חומרי ניקוי רב תכליתיים שטובים גם לרצפה, גם לקרמיקה וגם לשיש במטבח. גם סבון כלים הוא חומר רב תכליתי. מוצר הניקוי החביב עלי הוא חומץ: דללו חומץ שקוף סינטטי והשתמשו בו עם כפפות, הוא טוב לכל דבר כולל לאבנית ולברזים וגם לכתמים על הבגדים – ניתן גם לדלל אותו עם מרכך כביסה. עוד מוצרי חובה אצלי: סקוטש מיוחד לנירוסטה וספוג הפלא הלבן, במקרים קשים אקונומיקה, צמר פלדה ומגב קטן ידני. את סמרטוטי הרצפה יש לכבס אחרי כל שימוש, עם חומר כביסה, סבון כלים ואקונומיקה, ולתלות לייבוש. לא להשתמש פעמיים, כי זה מסריח ברמות".

ניקוי הרצפה

"התחילו במטאטא או שואב, עברו לשטוף במים חמים בלי כלום, ואחרי כן נקו במקרצפת (מכשיר מקרצף- דב"א) עם חומר ניקוי לבחירתכם (או סבון כלים, חומץ סינטטי). לסיום גורפים ומייבשים עם סמרטוט סחוט למוות".

>> הרגע שטפת וכבר מלוכלך? כך תבחרי אריחים שלא רואים עליהם את הכתמים

ניקוי פרקט

"מומלץ לבצע קודם על מקום שאינו גלוי. מתחילים עם מטאטא או שואב אבק, עוברים לסמרטוט עם מים חמים בתוספת סבון כלים או סבון תינוקות וחומץ. למים החמים יש חשיבות רבה וגם לסמרטוט הסחוט".

ניקוי המסילות

"בשלב הראשון מבצעים שאיבה טובה של המסילות. אם אין שואב, השתמשו בנייר ניגוב ונקו היטב. לאחר מכן קחו מים חמים המסייעים להסיר שומנים ולנקות שאריות לכלוך, סבון כלים וקצת חומץ, ערבבו ושפכו על המסילה. שימו לב, אם המסילות שלכם הם ללא ניקוז, שימו פחות מים. בצעו את עבודת הניקוי בעזרת מברשת טובה וייבשו".

ניקוי חלונות

"למי שלא מזמינה חברת ניקוי לחלונות, אני ממליצה את הניקוי הראשוני לעשות רק עם מים, כמו בניקוי המסילות, כי הכי טוב להיפטר משאריות אבק בעזרת מים. לאחר מכן, לוקחים קערה עם סבון כלים או חומץ שעושים מצוין את העבודה, משפשפים עם מטלית שלא שורטת או עם ספוג הפלא הלבן וככה נפטרים משאריות הסבון. טיפ נוסף: קחו מים חמים מהברז ותשפכו על החלון, כך נוצר אידוי שהוא ממש קסם. אחר כך תעברו עם ג'ילדה יבשה בלבד (כזו שמשתמשים בה לרכבים) כיוון שהיא היחידה שלא משאירה סימנים".

ניקוי התנור

"הוציאו את התבניות ואת הרשתות מהתנור. קחו את סקוטש הפלא לנירוסטה, לא חשוב מאיזו חברה. בתנור, אל תשתמשו בחומרים כימיים, עדיף חומרים ידידותיים לסביבה ולמשתמשים. כשהמלצתי לראשונה על ספוג נירוסטה היה לגלוג, אבל מי שניסו נדהמו עד כמה שזה עובד".

ניקוי המדיח

"הוציאו את הפילטר וערבבו במים חמים, חומץ סינטטי וסבון כלים ונקו עם סקוטש את הפילטר. בחלקים קשים ניתן להיעזר במברשת שיניים לניקוי. בתא העליון הניחו חומץ סינטטי והפעילו את המדיח. בסוף הפעולה יהיה לכן  מדיח חדש".

 

עד 400 ש"ח: אאוטפיטים משמחים לליל הסדר