הדור הבא של החלקות השיער הגיע לישראל

החלקת שיער | צילום: shutterstock
החלקת שיער | צילום: shutterstock

החלקת השיער בשיטת הילורן כובשת יותר ויותר מספרות ברחבי הארץ והעולם. ההבטחה: להחזיק לצמיתות ולשמור על השיער, האם היא גם מקיימת?

88 שיתופים | 132 צפיות

האם סוף סוף נמצא הפתרון המושלם להחלקת שיער? נשים רבות חולמות על שיער חלק ונוח לטיפול שאינו מצריך עיצוב, כלומר ללא מאמץ ובלי ההתארגנות היומיומית הסיזיפית של מחליק ושל פן, אבל זה לא סוד שתחום החלקות השיער הוא די פרוץ, ובמקרים רבים הוא אף טומו בחובו סכנות בריאותיות. הפורמלין והנגזרות שלו, כמו פורמלדהיד, ברונופול ועוד, הם חומרים שאסורים כיום לשימוש בהחלקות, אבל בפועל השימוש בהם עדיין נפוץ. חלק מההחלקות נעשות במחתרת ולא אצל אנשי מקצוע מורשים במחירי רצפה, והתוצאה היא נזקים חמורים: מדלדול שיער והתקרחות ועד פגיעה במערכת הנשימה ובעיניים.

ד"ר איתן ברמן מומחה ברפואת עור, חבר לחברת "מון פלטין", חברה ישראלית משפחתית ותיקה למוצרי שיער. החברה הוקמה לפני 30 שנה ונמצאת כיום ב-53 מדינות ברחבי העולם, ויחד הם פיתחו את "הילורן" SOFT & SMOOTH, החלקת שיער המועשרת בחומצה היאלורונית, שלדבריו יש לה תפקיד חשוב בהענקת לחות ובשיקום השיער. "מעולם לא התעסקתי עם שיער. הגעתי לתחום הזה בעקבות נשים שפנו אליי לטיפול, עם נזקים עוריים בקרקפת ועם פיגמנטציית יתר בעור כתוצאה מהחלקת שיער לא בטוחה", הוא אומר. "בתהליך הפיתוח התייחסנו קודם כל לבטיחות של הלקוחות ושל המעצבים. בדקנו את הרכיבים ואת הרגישות להם, ערכנו הרבה בדיקות מקיפות וניסינו את החומר הסופי על מאה מטופלות במשך שלוש פעמים ברצף – לא מצאנו שום גירוי על העור, ואף אחת לא פיתחה תגובה אלרגית". לדבריו של ד"ר ברמן החלקת "הילורן" היא החלקה ש"לא רק שלא פוגעת בשיער, אלא משקמת אותו", וזאת בשל הפורמולה הייחודית הכוללת תרכובת של חומצה היאלורונית כפולה ועוצמתית ששומרת על זקיק השערה ופועלת לחיזוקו.

החלקת הילורן מון פלטין | צילום: יחצ
החלקת הילורן מון פלטין | צילום: יחצ
תכשיר החלקה SOFT&SMOOTH מסדרת הילורן צילום: יח"צ
תכשיר החלקה SOFT&SMOOTH מסדרת הילורן צילום: יח"צ

מהי החלקה בריאה לעומת החלקה לא בריאה?
"נוסחת ההחלקה החדשה פועלת כך שהיא אינה שוברת את קשרי המימן בשערה עצמה. הבדלים בין סוגי השיער נובעים מקשרי המימן הנמצאים בכל שערה וקובעים את המראה החיצוני שלה. כשקשרי המימן משיקים זה לזה, מראה השיער הוא חלק, אם הם נתמכים זה בזה, המראה הוא גלי ונפוח ועם הם חבוקים באינטנסיביות אז המראה הוא מתולתל. טמפרטורת החום במכשירים לעיצוב השיער פותחים זמנית את אותם קשרי מימן כדי להחליק אותו, עד שמגיע המפגש עם המים. כדי להגיע אל קשרי המימן הנמצאים בתוך סיב השערה וכדי לשנות את הצורה, יש צורך בהתערבות כימית כלשהי. הבעיה מתחילה כאשר נשים רוצות לעבור החלקה על שיער שעבר תהליכים כימיים כמו צבע, הבהרה וגוונים, מה שמחליש את סיב השערה שלא יכול לעמוד בתהליך הכימי של ההחלקה ולכן נשבר. בהחלקה הזאת החומר יודע לחדור לתוך סיב השיערה ולהפריד רק אחד מתוך הקשרים ולא את שניהם, ובעזרת החומצה ההיאלורונית להפוך את הקשר הנותר לאלסטי וגמיש".

למי לא תמליץ לעשות החלקת שיער?
"לאנשים עם בעיות עור בקרקפת כמו פסוריאזיס, סבוריאה ודלקות עור פעילות".

מסקר שבוצע לאחרונה על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה בתחום החלקות השיער עלה כי מחצית מהנשים בישראל עברו החלקת שיער בשלוש השנים האחרונות, כאשר 43% מתוכן עשו החלקה בשנה האחרונה ומחציתן לא היו מרוצות. בין הסיבות: מראה השיער אחר ההחלקה (33.3%), ההחלקה לא החזיקה מעמד לאורך זמן (31.5%), השיער הפך דקיק וחלש (25%) והשיער עדיין הצריך עיבוד במחליק (20.4%). כמו כן, הן נשאלו בסקר מהו הפרמטר הכי חשוב בהחלטה לבצע החלקה. 97% מהנשים השיבו כי היו מוכנות לשלם מעט יותר על החלקת שיער פרימיום בטוחה שאינה פוגעת בשיער.

בישראל עבדו על הפיתוח של החלקת "הילורן" במשך שנה וחצי ועוד שנה של המתנה עד שהגיעו בחודש שעבר כל האישורים ממשרד הבריאות. "ההחלקה הזאת יוצאת רק למעצבי שיער שעברו אצלנו הדרכה אחד על אחד. מאז קבלת אישור משרד הבריאות, כבר הוכשרו לבצע את ההחלקה 160 מעצבי שיער ועד סוף פברואר יגיע המספר ל-500", אומר עודד נעים, מנהל ההדרכה הבינלאומי של מון פלטין, העובדת בארץ עם למעלה מ-4,000 מספרות ובחו"ל עם למעלה מ-160 אלף מספרות. לדבריו, יש להחלקה גם אישור FDA בארצות הברית ובאירופה התקבל האישור על ידי הרגולציה האירופית.

"בלוס אנג'לס תחום החלקות השיער הוא הכי חזק בעולם", אומר נעים. "ההחלקה שלנו עובדת שם מאז חודש אפריל ויש כבר אלפים רבים של נשים שהתנסו בה וגם בניו יורק היא להיט. לאחרונה התחלנו גם ביוון, צרפת וסלובקיה, החל מהשבוע הבא נגיע לשוודיה וזו רק ההתחלה".

ההחלקה מתאימה לנשים עם שיער יבש ופגום?
"כן, בהחלט. ההחלקה הזאת תשקם אותו. ההחלקה מתאימה לכל סוגי השיער, כולל מתולתל, כולל צבוע ועם גוונים, וניתן לבצע טיפולי צבע וגוונים ללא חשש גם מיד אחרי ההחלקה".

כמה זמן מחזיקה ההחלקה?
"ההחלקה היא לצמיתות. לא צריך לחזור עליה".

מה קורה כשהשיער גדל וצריך להחליק את השורשים?
"ניתן לעבור רק על השורש. אצל בעלות שיער גלי אפשר לעשות את זה כעבור שישה עד שמונה חודשים, ואצל המתולתלות ההמלצה היא כעבור חמישה חודשים עד חצי שנה. אצל מקורזלות אפשר לעשות את זה לעיתים קרובות יותר כי כבר אחרי צמיחה של סנטימטר וחצי השיער מקבל נפח".

כמה זמן נמשך תהליך ההחלקה?
"שלוש עד חמש שעות, תלוי בארוך השיער".

ואם מישהי מחליטה לעשות שינוי למשל, לרגל אירוע ולהשתמש במתלתל שיער?
"אין בעיה. אחרי החפיפה השיער יחזור להיות חלק".

עם יד על הלב, אתה לא חושש שהתלתלים יחזרו לאופנה?
"כבר שלוש שנים אומרים את זה ובפועל זה עדיין לא קורה. נשים, מתברר, מעדיפות שיער חלק. תראי את שרה ג'סיקה פרקר. בזמנו ב"סקס אנד דה סיטי" היא הייתה מתולתלת וכבר שנים שהיא מתהדרת בשיער חלק".

לפני החלקת הילורן מון פלטין | צילום: יחצ
לפני החלקת הילורן מון פלטין | צילום: יחצ
אחרי החלקת הילורן מון פלטין | צילום: יחצ
אחרי החלקת הילורן מון פלטין | צילום: יחצ

טווח מחירים: מחירי ההחלקה נעים בין 1,000 ש"ח ל-1,800 ש"ח. מחיר החלקת שורש הוא 600 ש"ח.