החופש הגדול לאכול: כל מה שצריך לדעת על תזונת ילדים בחופש

תנו לאכול בשקט! צילום: שאטרסטוק
תנו לאכול בשקט! צילום: שאטרסטוק

חופשת הקיץ עלולה להיות מלכודת תזונתית לילדים שנמצאים בבית, לעיתים ללא השגחה, ועלולים לזלול מכל הבא ליד. הינה כמה טיפים קטנים שיסייעו לנו להכין מראש מנות מזינות שהם יוכלו לחמם לבד. הדיאטנית הקלינית בתיה שהרבני ממכבי שירותי בריאות, עם עצות מועילות

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

הילדים יצאו לחופשת הקיץ ומעבר לכך שעכשיו אנחנו נדרשים לשעשע ולהעסיק אותם, חשוב לוודא שהם לא פורקים כל עול בהיבט התזונתי ומתפרעים ללא אבחנה עם זלילה בלתי נשלטת של חטיפים וממתקים, כשאנחנו בעבודה והם בבית. אז איך עושים את זה? בתיה שהרבני, דיאטנית קלינית, מנחה קבוצות הורים וטיפול אישי ב״מכבי אקטיבי״ – המרכז לטיפול בעודף משקל בילדים, מנדבת כמה טיפים פשוטים ליישום שיעזרו לנו לעבור את הקיץ בשלום, לפחות מבחינת תזונת הילדים.

לעבור את הקיץ בשלום. צילום: שאטרסטוק
לעבור את הקיץ בשלום. צילום: שאטרסטוק

הכנה מראש: כך תאפשרו לילדים ליהנות מארוחת צוהריים ביתית ומזינה

נכון שתמיד עדיף להגיש מנה שבושלה זה עתה, אבל אם זה לא אפשרי עדיף להכין בבית ולהקפיא לאחר שחילקנו למנות –זה עדיף על פני אוכל קפוא מתועש שעל פי רוב עשיר במלח ובשומן. את התוספת, שדורשת פחות זמן הכנה בדרך כלל, אפשר להכין בבוקר לפני שיוצאים לעבודה. בנוסף, אם גיל הילדים מאפשר זאת, הם יכולים להכין את התוספת לבד, סמוך לארוחה. את תוספת הירקות אפשר להכין ערב קודם עם הילדים – לחתוך באופן שאוהבים ולשמור בקופסה אטומה בתוספת מעט שמן וללא מלח. יש סלטים שטעימים גם אחרי שבילו יום־יומיים במקרר כמו סלט כרוב לבן, שומר, קולורבי וגזר ועוד.

את תוספת הירקות אפשר להכין ערב קודם עם הילדים. צילום: שאטרסטוק
את תוספת הירקות אפשר להכין ערב קודם עם הילדים. צילום: שאטרסטוק

מנות שניתן להכין בעוד מועד, לשמור בקירור ולחמם לפני ההגשה

רוטב בולונז. בשר טחון (העדיפו הודו אדום מעורבב עם עוף טחון או בקר) בתוספת פסטה ובליווי סלט כרוב לבן/סגול.

שניצל ביתי מטוגן או חזה עוף ברוטב על מחבת פסים בתוספת תפוח אדמה בתנור ובליווי מלפפון חתוך ועגבניות שרי.

הכל עוף. צילום: שאטרסטוק
הכל עוף. צילום: שאטרסטוק

מרק ירקות עם גרעיני חומוס לקוסקוס. אפשר להכין את המרק ערב קודם, ואם מאוד ממהרים אפשר להשתמש בירקות קפואים ובגרעיני חומוס מבושלים קפואים. להגיש בתוספת קוסקוס (רצוי מלא, אין הבדל משמעותי בטעם). לאלו ניתן להוסיף עוף בתנור.

חזה עוף מוקפץ עם ירקות כמו גזר, גמבה, כרוב לבן, פטריות ובתוספת אטריות או אטריות אורז. לגרסה צמחונית אפשר לגרד טופו במקום חזה עוף ולהקפיץ עם הירקות.

טיפ לסיכום: עדיין נראה מסובך? התחילו מהכנה של תבשיל קל ומהיר יותר (כמו במנה שבה עושים שימוש בירקות ובקטניות קפואות).

בהצלחה ושתהיה לכולנו חופשה נעימה, בריאה וטעימה!