החברות הכי טובות

יקב בוטיק גלילי משפחתי בקיבוץ תובל. יקב שטרן | צילום: איתי אבירן
יקב בוטיק גלילי משפחתי בקיבוץ תובל. יקב שטרן | צילום: איתי אבירן

המטרה: לחגוג יום הולדת בחברותא הקבועה. האמצעי: דילוגים בין טעמים לפינוקים באווירה לבנה בין נופי הגליל המערבי. סופשבוע של בנות שמתחיל בגבינות עזים, ממשיך עם יין, גלידה, מסעדה וספא ונגמר בכוסית של מיץ סלק

88 שיתופים | 132 צפיות

פעמיים בשנה אנחנו יוצאות ל־36 שעות של מסכת פינוקים בחברותא. בסתיו אנחנו עולזות את חג הבתולות ואילו באביב אנחנו חוגגות לאסנת, אמא אדמה שבינינו. אסנת אומרת שאנחנו מאותו אשכול. ביטוי שגור בפינו כשאנחנו מנסות להסביר את האינטימיות הרגשית המחברת, את החדווה הרוטטת בלב כשאחת מאיתנו משתפת ואת הלבלוב הטמון בעצם המפגש בינינו.

"חיים רק פעם אחת, אבל אם עושים את זה כמו שצריך זה מספיק", גורסת אורית וכדי לממש את הממרה (במקור באידיש) עד תום, החלטנו לחגוג את יום הולדתה של אסנת באווירה לבנה לקראת שבועות, חג המסמל יותר מכל את חברותנו הקדושה.

מחלבת אלטו שבקיבוץ שמרת | צילום: אנטולי מיכאלו
מחלבת אלטו שבקיבוץ שמרת | צילום: אנטולי מיכאלו

היעד הנבחר היה הגליל המערבי. חבל ארץ צפון פניני חמדה כאשר אהבנו, מארג יפהפה המשלב בין נופים, קולינריה מעודנת ואנשים מעניינים. "טיול עם ערך", ציינה אסנת, ואנחנו יצאנו לדרך חמושות בקפה משובח וברשימת נושאים ארוכה לפטפוט, בהם תיאור מחרמן של מסעי האחרון לאיטליה, דיון מעמיק באהבתה החדשה של אורית – ריצה, ותיאור משעשע במיוחד של סדנה שחוותה אסנת.

היעד הראשון סומן כארוחת בוקר על טהרת גבינות העזים האורגניות במחלבת אלטו שבקיבוץ שמרת, פת שחרית הולמת לחג הלבן הממשמש ובא. כמנהגי הקיבוצים העדכניים הוסב מבנה משנות החמישים לבית קפה מודרני המגיש הפוך על בסיס חלב עזים טרי, גבינות מעולות, ארוחות בוקר ועוד מיני מגדנות מעניינות, כמו גלידת תות עזים מצוינת. התאהבנו בגבינה שזורת עורקים כחולים שהזכירה לי את הגורגנזולה דולצ'ה האיטלקית, הצטיידנו בחריץ פרמזן עבור הצוות התומך בבית ושעטנו ליעד הבא: יקב שטרן, יקב בוטיק גלילי משפחתי בקיבוץ תובל. ג'וני שטרן, היינן, ברזילאי בעל אישיות תוססת ולב ענק, הוא בדיוק האדם שרצינו שישקה אותנו ביין לבן במרקם פריך וצונן ובעל חמיצות מאוזנת ההולמת היטב את ימי הקיץ שבפתח. כל מי שמכיר את תאוות החיים המובנית של הברזילאים מבין שיום הולדת הייתה סיבה מספיק טובה עבור ג'וני לפתוח לנו שולחן ארוך עטור מעדנים קטנים שליוו היטב את יינותיו המשובחים. היינות מיוצרים מענבים הנבצרים בכרמי הגליל והגולן ומפעמת בהם רוחו הסוערת וידו המלטפת של ג'וני. יצאנו חמושות בפלג, רותם ויונתן ובעוד לבן צונן שנשא את התווית הפרטית של אסנת, למזכרת מיום שטוף טוב.

משם המשכנו לבוזה (גלידה בערבית) אשר במעלות תרשיחא. הקמתה הינה פרי שיתוף פעולה בין אדם זיו מקיבוץ סאסא לעלאא סויטאת מתרשיחא. בהשראת הצבע של היום ליקקנו גביע משותף של "מלכה לבנה", טעם שכמו נוצר עבורנו – קונצ'רטו של קוקוס עם קפה שבושל בשמנת ונטיפי שוקולד לבן.

הולם היטב חבורת בנות חוגגות | צילום: יח"צ
הולם היטב חבורת בנות חוגגות | צילום: יח"צ

הגליל המערבי משופע בבעלי מלאכה מרתקים. פסענו בשערי קיבוץ געתון כדי לפגוש את דני קלדרון, אמן זכוכית ידוע, שאת יצירותיו זיהינו ממסעדות יוקרה ובתי מלון. סיפורם של דני ומיכל, כמו רבים מאנשי הגליל שפגשנו, מרתק וטומן בחובו אהבה גדולה לחבל הארץ הזה, שאליו העתיקו את חייהם ובו בנו את ביתם ואת בית מלאכתם. במפעל מגוון כלי זכוכית יפהפיים וענוגים והוא מאפשר גם להדיוטות כמותנו לגעת בחומר. השתתפנו בסדנה במקום ובמשך שעתיים חתכנו, ליטשנו, צבענו ועיצבנו קערות זכוכית משל עצמנו.

השמש נטתה לשקוע ואנחנו מיהרנו לצפות ביופי המעמד. המרפסת של מלון סי לייף, על רצועת החוף הפראית שבין אכזיב לנהרייה, היוותה תפאורה מדויקת לשעת הקסם. ישבנו במרפסת בדומייה, צופות בשמש מחליפה צבעים ושוקעת אל מיטה מוקצפת גלים. המלון הולם היטב חבורת בנות חוגגות. יש בו חדרים מעוצבים, מרפסות הצופות לים, ארוחת בוקר טובה, וגולת הכותרת – ספא יפהפה המציע שלל טיפולים, בריכה מחוממת ועוד אחת פתוחה הגולשת לחוף.

למלכת יום ההולדת הזמנו עיסוי מענג, בעוד אורית ואני המשכנו לערבל בשיחה קולחת את תבשיל החיים. שעה לאחר מכן הופיעה ילדת יום ההולדת באישונים מורחבים, ענוגה ורכה וכמובן רעבה.

את בחירת המסעדה הותירו בידיי. הזמנתי לנו מקום במסעדה אדלינה הוותיקה, שבה ביקרתי לפני למעלה מעשור. כבשתי את סקרנותי לאכול במקום חדש ועדכני דווקא מתוך הערכה למסעדה בגליל שלא נס לחה. החברות שמחו לגלות מסעדה יפהפייה צבועה בצבעים חמים שבמרכזה תנור עצום שבישר טובות. הפקדנו את חכינו בידיו של השף רושדי דאקוור והתמסרנו לארוחת טעימות שכללה המון צלחות צבעוניות ומשמחות עם דגים, ירקות ובשרים – כולם עשויים בתבונה עם מגע של סירי הגליל. הפסקה קצובה לנשימות, ועל השולחן הומטרו שלל מתוקים נהדרים – כנאפה מעודנת, קרם מסקרפונה מענג ועוגת גבינה ממזרית במיוחד.

עוגת גבינה ממזרית במיוחד. מסעדת אדלינה | צילום: אנטולי מיכאלו
עוגת גבינה ממזרית במיוחד. מסעדת אדלינה | צילום: אנטולי מיכאלו

יקיצה מוקדמת ואנחנו גונבות עוד כמה שעות חסודות יחד. בבית היפהפה של השפית חגית לדרור אנחנו מתמסרות לסדנת בישול בריא וטעים. לדרור היא שפית מהסוג שעושה חשק לחיות את החיים הטובים והבריאים. במשך שעתיים שחלפו ביעף ליקטנו עשבי בר מגינתה, קצצנו סלק שנאסף זה עתה מהאדמה, ערסלנו עלי גפן טריים וחבצנו פטה מאגוזים. בתום ההכנות הסבנו סביב השולחן שבגינה לאכול את מעשה ידינו ולהרים כוסית של מיץ סלק ארגמני לחיי חברותנו, שלנצח אינה תלויה בדבר.

hagitevron.com

 

מחלבת אלטו קיבוץ שמרת, 04-985-4802 (סגור בשבת)

יקב שטרן קיבוץ תובל, 054-3034361 בתיאום מראש

גלידת בוזה השוק 1 מעלות תרשיחא, 04-8738984

מרכז מבקרים קלדרון קיבוץ געתון, 04-9823030 בתיאום מראש

מלון סי לייף חוף נהרייה אכזיב, 04-6390900

מסעדת אדלינה קיבוץ כברי, 04-9523707

סדנאות בישול אצל חגית לדרור כליל 052-6464884 בתיאום מראש