הוט קוטור מתחת לחופה

תשכחי משמלות כלה בנאליות שמוצאים בכל קטלוג חתונות, והכירי את העיצובים המיוחדים באמת שמציעים מעצבים בחנויות הבוטיק השונות

88 שיתופים | 132 צפיות

מעצבי אופנה מקומיים משיקים מעת לעת מהדורה מיוחדת בדמות "New Arrival", "New Collection" וכדומה. העיצובים החדשים המוצגים על הקולבים, מושפעים לרוב מטרנדים בוערים במפת האופנה העולמית. לצד הקולקציות המתחלפות, יש לא מעט מעצבים המקצים אזור מסוגנן ומהוקצע לבגדי הערב והאירועים.
בקטגוריה זו ניתן למצוא כיום נבחרת מוכשרת של מעצבי אופנה, המכוונת לקהל יעד קצת אחר, קהל ייחודי ומובחן, החלטי ועקשן – הכלות.

בעוד שנדמה מהצד כי ההתעסקות עם שמלות כלה כוללת עולם של טקסטילים לבנים ורכים, נונשלנטיות מתפרצת, אופטימיות זכה, תום ובתוליות, המציאות מראה תמונה קצת אחרת. יש לא מעט מעצבי אופנה שמעידים כי גם אם חלמו בעבר לעצב שמלה ייחודית לכלה, הרי שהחלום נגוז כלא היה. אם תשאלו אותם למה, הם יתנו נימוקים נוסח "למי יש סבלנות להתמודד עם כלות?", "בשביל מה אני צריכה את העצבים האלה?", "לעבוד עם כלה זה כמו לעבוד עם מד לחץ על הרף הגבוה ביותר" וכדומה.

אך עם זאת, נראה כי השקעת המשאבים הגדולה, החל מרמת הגימור הבלתי מתפשרת ומהירידה לפרטים הקטנים ביותר ועד המחשבה על נוחות, אסתטיות ופרקטיות משתלמת. העבודה הבלתי נלאית, המדידות, התפירות האישיות, התיקונים הממושכים תוך שמירה על סבלנות וראש שקול, מעוררת סיפוק עילאי בקרב המעצבים כשהכלה יוצאת מחנותם עם השמלה שעיצבו לה. אין ספק כי עיצוב שמלות כלה הפך עם השנים למקצוע מוערך מאד בתעשייה, ששכרו בצדו (תרתי משמע).


עיצוב בהשראת תקופת הרנסאנס וההלבשה התחתונה. עיצובים של רינה בהרי

עם השנים נוסדה שדרת מעצבי שמלות כלה, לאורכו של רח' דיזינגוף בלב תל אביב. אך לצד המעצבים הנודעים, ששמותיהם הולכים לפני (כמעט) כל חופה, כדאי להכיר חנויות בוטיק יפות וקטנות לכלות שרוצות להיות מיוחדות באמת. לפניכם שלושה מעצבי שמלות כלה המציגים את קולקציית שמלות הכלה שלהם לעונת החתונות של שנת 2010.

רינה בהרי

מי אני? רינה בהרי (30), בוגרת ביה"ס שנקר, המביאה איתה בשורה רעננה לכלות הישראליות, במיקום קצת שונה ומרוחק מסצנת הכלות הנדושה.

למה כדאי? הקולקציה מעוצבת בהשראת מסורת עבודות היד האירופאיות עם השפעות יפניות, ומשלבת בתוכה טכניקות מסורתיות של רקמות, תחרות וינטאג', דיגום חופשי והרבה אופי ונשמה. הבדים נבחרים בקפידה תוך שימוש בחומרים משובחים, ובהם כותנה, סאטן משי, שיפון משי ותחרות המיובאות מצרפת. בנוסף, כל שמלה היא מיוחדת במינה, מעוצבת ונתפרת באופן אישי לכל כלה בטכניקה של תפירה עילית ובסגנון קלאסיות רומנטית על-זמנית.

לפתוח ארנקים: מתברר כי גם בזמן מיתון, כלה יכולה להיות נסיכה בתוך שמלת הוט-קוטור. המחירים נוחים, אטרקטיביים במיוחד יחסית למחיר הממוצע בשוק ונעים בין 2,500-6,000 ש"ח (להשכרה או לקנייה).

קולקציית כלות 2010: הקולקציה מעוצבת בהשראת תקופת הרנסאנס וההלבשה התחתונה, ומשלבת בשמלה תחרות וינטאג' ופנינים אמיתיות. הבדים שבהם משתמשת בהרי הם בעיקר שיפון וסאטן משי.

עוד משהו: המעצבת מציעה שירות סטיילינג מלא לכלה המיועדת, הכולל ליווי וייעוץ אישי בכל הקשור לאבזור ולאסתטיקה מתחילת הדרך ועד יום החתונה.

לפרטים: "רינה בהיר", רח' מונטיפיורי 24 ת"א, טל': 054-4229191 ובאתר


משחק דואלי-מפתה, על הגבול שבין מודרניות לשמרנות. עיצובים של ריקי דלאל

ריקי דלאל

מי אני? ריקי דלאל החלה את הקריירה כבר בגיל 17, כשלמדה את מלאכת התפירה מאמה. עם השנים החלה לעצב בגדים ולתפור שמלות לחברותיה ולמשפחתה. לפני כשנה, חמושה ברזומה מפואר של למעלה מ-35 שנות ניסיון, החליטה להגשים חלום ילדות ופתחה סלון כלות הנושא את שמה.

למה כדאי? משחק דואלי-מפתה, על הגבול שבין מודרניות לשמרנות. שמלות הכלה והערב משלבות נגיעות נוסטלגיות עם טעם של פעם לצד קווים קלאסיים וערבוב בדים שונים. נראה כי כל אחת תוכל למצוא כיוון שהיא תתחבר אליו.

החזון: "התאמת הבגד לאישיות. חשוב לי מאוד להתאים את שמלת הכלה לאישיות של כל אישה. על כן, אני מקפידה לפגוש את הלקוחה בעצמי ולהתאים את הדגם לאישיותה".

לפתוח ארנקים: טווח מחירי השכרת שמלות כלה נע בין 7,000-13,000 ש"ח.

קולקציית כלות 2010: הדגמים מצטיינים בקלאסיות נשית ועדינה, ועם זאת סקסית שאינה גובלת בפרובוקטיביות. העיצובים ייחודיים, מסוגננים ולא מנצנצים מדי.

עוד משהו: בין לקוחותיה נמנות נשים מעולם העסקים, הספורט, התרבות והפנאי. כמו כן, לדלאל רזומה עשיר של עיצוב שמלות לבתי ספר לריקודים מהמובילים בארץ ובעולם. בנוסף, הכלות של דלאל נהנות ביום חתונתן משלל פינוקים, ובהם ארוחת בוקר חלבית, איפור ועיצוב שיער במקום, הלבשה ואבזור בליווי צמוד של המעצבת.

לפרטים: "ריקי דלאל", קניון פאואר סנטר (צומת עד הלום), אשדוד ובאתר


אבני סברובסקי, תחרות ומשחקי שקיפות עם הבדים. עיצובים של דניאל רומי קדוש

דניאל רומי קדוש

מי אני? דניאל רומי קדוש הוא מעצב שמלות כלה ובגדי גברים, אשר התמחה בבית האופנה היוקרתי "דולצ`ה גאבנה" בתום לימודיו בבי"ס לאופנה "מרגוני" שבמילאנו, מבתי הספר לאופנה הנחשבים בעולם. רומי קדוש מחזיק בשני תארים לעיצוב אופנה וטקסטיל, וחמוש בניסיון רב ובכושר יצירה.

מתחתנים?
מזל טוב. הנה כמה דברים שכדאי לדעת:
* ארגונייה לתכנון החתונה
* מדריך לרישום לנישואין
* רעיונות למסיבת רווקות

למה כדאי? סגנון שונה המתבדל מהנוף המקומי, הודות לשילובים מפתיעים בין ז'אנר ה"הוט קוטור" לקלילות ותעוזה ישראלית. העיצובים כוללים שילובי גזרות מתקופות שונות, כגון רמיזה לשנות ה-20 של המאה הקודמת עם פרשנות מודרנית עדכנית. בעיצוביו ניכר שימוש בבדים נשפכים ובשילוב רקמות עבודת יד, אבני סברובסקי, חוטי זהב אמיתי ועוד.

החזון: "להצליח בגדול, להיות מעצב העל הישראלי".

לפתוח ארנקים: טווח המחירים להשכרה ולקניית שמלות כלה נע בין 10,000-40,000 ש"ח.

קולקציית כלות 2010: ההשראות לקולקציה לקוחות מגזרות של שנות ה-20, משמלות מהתקופה הוויקטוריאנית ומהמעצבים המובילים ג'ון גליאנו וכריסטיאן דיור. הדגמים משלבים אלמנטים שונים, ובהם שזירות אבני סברובסקי ופנינים בגוף הבגד, השתלת תחרות בעבודת יד, וכן משחקי שקיפות עם הבדים. בשמלות משתמש רומי קדוש בשיפון משי, במשי פראי ובמגוון של טולים ודנטלים, כאשר הכל נתפר בטכניקות בתפירה עילית.

עוד משהו: הגזרות השונות נעשות בדיגום חופשי תוך הבלטת קימורי גוף האישה, מבלי לפגוע בנוחיות ובחופש התנועה שלה. דניאל מצליח להוציא מכל דגם את האלגנטיות והסטייל הטמונים באופנת עילית.

לפרטים: סטודיו " דניאל רומי קדוש ", רח' בן יהודה 168 ת"א, טל': 03-5290724 ובאתר

ליצירת קשר עם נטע בדוא"ל