ההשראה של עינב גלילי

מעדיפה הבעות פנים על בוטוקס, בורחת מלחם ומקבלת השראה בתור בסופר

88 שיתופים | 132 צפיות

צלם רון קדמי | ניהול קריאייטיב טל קליינבורט | סטייליסטית שירן מניה | שיער עינת סברלו לסוכנות סולו | איפור ענת רזמוביץ לסוכנות סולו | ע. צלם רום אוזן | ע.סטיילינג מיכל שולמן

בת 45, אשת תקשורת וקומיקאית. בעלת חוש הומור חריף ועוקצני שלא מפחד לטלטל

עינב, מי האישה שבחרת כמוזה שלך?

״וואו זו שאלה מכשילה ואני צריכה לחשוב טוב מה אני עונה. אני מניחה שהכי טוב יהיה להגיד מא רי קירי, שזכתה בפרס נובל פעמיים בשל הסקרנות המדעית הבלתי נדלית שלה. אבל התשובה שיותר קרובה לאמת, תהיה אולגה רז שהוכיחה שאפשר לרדת במשקל ועדיין לאכול לחם. וברצינות, אם אני צריכה לשים את האצבע על אישה אחת שהיא מבחינתי מקור השראה, הרי זו הקומיקאית ג'ואן ריברס שהלכה החודש לעולמה. יצא לי להיות בהופעה שלה לפני שנה בניו יורק, וזו הייתה חוויה מעוררת השראה באופן קיצוני. קודם כל בגלל הכישרון הקומי האדיר שלה. אישה בת 81, כוכבת ענקית, עומדת על במה במועדון קטן כשעל הרצפה סביבה פזורים בריסטולים עם בדיחות, והיא מסבירה לקהל שכך היא מנסה בדיחות חדשות. אם יש דבר שאני מאחלת לעצמי מבחינה מקצועית זה לנסות בגיל 81 טקסטים חדשים״.

"היא מעוררת בי השראה גם כי הצליחה לחמוק מכל קלישאה – קשישה יהודייה חביבה עם פרצוף שעבר כבר הרבה יותר מדי עומדת על הבמה, ובמשך שעה וחצי צוחקת על זקנים, נכים, עיוורים, תינוקות של סלבס ואושוויץ – וגם בגלל היכולת המופלאה לערבב עניינים שברומו של עולם עם שטויות גמורות כמו ב'משטרת האופנה'. בפרגון שלה לשמלה שהיידי קלום לבשה לאיזה טקס היא אמרה: 'היידי קלום נראית נפלא. אף גרמני לא נראה כל כך לוהט מאז שהם דחפו יהודים לתנור'.

"במוזה אין מבחינתי שום דבר מיסטי. קראתי בזמן האחרון ראיונות עם כל מיני חוזרים בתשובה שמספרים שהם נוהגים להתבודד ביער כדי להתקרב אל השכינה. אין לי שום עניין להתבודד ביער אלא אם כן זה כולל ארוחת בוקר ויש שם ג'קוזי. מבחינתי חומרים טובים לכתיבה מתגלים בתור בסופּר, מול מהדורת חדשות או כותרת בעיתון, במסיבת יום הולדת בגן, בריב זוגי או כשאת נתקלת בפורץ במטבח. אגב, זה קרה לי לאחרונה, ושעה אחרי שהמשטרה הלכה כבר היה לי על זה מונולוג. זה מצב מנטלי שבו החושים מחודדים, הערוצים הנפשיים פתוחים והאסוציאציות רצות באופן חופשי".

האם יש דמות קרובה אלייך שמעוררת בך השראה?

"המון אנשים מעוררים בי השראה. הכותבים והכותבות ב'מצב האומה', שאני מבלה איתם שעות אינסופיות של סיעור מוחות שלפעמים מרגיש יותר כמו התקף מיגרנה. כותבות כמו אור ישראלי, לילך לשם־ברנע וליאת שביט שכתבו וכותבות איתי שנים; העורך אבי כהן; וכמובן שליין, גורי ואורנה – כל אחד מהם והדיאגנוזה הפסיכיאטרית שלו. גם החברות הקרובות שלי הן מקור השראה עם הבחנות אנושיות נהדרות ומצחיקות נורא, ואבא שלי, אהוב לבי, שנפטר לפני חודש, הוא מקור השראה תמידי בחוכמה, ביושר הקיצוני ובהומור שלו".

למי היית רוצה להעניק השראה?

"אני לא יכולה לדבר על עצמי כמי שמעניקה לאחרים השראה. לא מתייחסת לעצמי כל כך ברצינות. אומָר רק שלאחר שהגעתי לגיל שבו רודפים אחריי נשים ברחוב עם מזרקים מלאים בבוטוקס, אני חושבת שאם כבר אני על המסך בערוץ 2 בפריים טיים זה רעיון לא רע לרמוז לצופה בבית שאישה יכולה לשרוד אחרי גיל 35 ועדיין להחזיק בכמה הבעות פנים. לא שאני נגד פרוצדורות רפואיות, אבל תרגיעו, אחיותיי, תרגיעו. בעיקר כשזה מגיע לשפה העליונה".

האם יש תקופות בלי השראה ותקופות של שפע?

"כן, יש תקופות כאלה שבהן העבודה זורמת בקלות ויש תקופות של יובש יצירתי נוראי שבהן הכל חורק, דדליינים מתנודדים מעל ראשי כמו חבל תלייה, ואני מרגישה שאין לי יכולת לייצר אפילו משפט. המעניין הוא שעם השנים גיליתי שזה לא תמיד או בהכרח קשור לתוצאה. כבר קרה שכתבתי דברים טובים בקושי נוראי וקרה גם שעפתי על עצמי בפעלולים וירטואוזיים של מחליקה אמנותית על הקרח, שקיבלו אחר כך בשלב השיפוט ציון פושר של 5.5".

ג'ואן ריבס

ג'ואן ריברס

קומיקאית ושחקנית אמריקאית שהלכה החודש לעולמה. לא נרתעה מהומור חריף ועוקצני. בשנים האחרונות הגישה את "משטרת האופנה" בערוץ !E ונחשבה לאחת הנשים האמיצות והמצחיקות בהוליווד.