ההיסטוריה של המחר

מתוך התערוכה של אלכסנדר מקווין | צילום באדיבות מוזיאון ויקטוריה ואלברט
מתוך התערוכה של אלכסנדר מקווין | צילום באדיבות מוזיאון ויקטוריה ואלברט

תערוכות בלונדון שהן חובה לכל פאשינסטה, ומקומות בילוי בארץ שיהלמו את הלוק האינטלקטואלי. מדור תיירות שפותח את הקיץ

88 שיתופים | 132 צפיות

בפראות

שרשרת תערוכות שייפתחו בקרוב בלונדון מזרימה אוויר חם ליסודות הסטייל

התערוכה של אלכסנדר מקווין שנפתחה בחודש שעבר במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון הייתה יריית הפתיחה לאחת מעונות התערוכות המסקרנות בבירה הבריטית, כזו שאף פאשניסטה לא יכולה להרשות לעצמה לפספס. התערוכה, שהוצגה לראשונה במטרופוליטן בניו יורק בשנת 2011 וגרפה התעניינות שיא במשכנה האירופי (60 אלף כרטיסים הוזמנו באתר המוזיאון עוד לפני הפתיחה), מנסה לפצח את המאבק הפנימי שהוביל להתאבדותו של המעצב האקסטרווגנטי. תמת האוצרות של התערוכה מתייחסת לערכים כמו יופי אכזרי, פראות, ברבריות, וחוסר מעצורים בעולם האופנה, ערכים שלא בהכרח קשורים ליופי. הרי אופנה, במיוחד בעת העכשווית, מחוברת לעתים קרובות מאוד לצרכנות, לכיף קל דעת ולסוג של שואו ביזנס. המבקרים בתערוכה עוברים חוויה הדומה לתצוגות האופנה הנרטיביות שאפיינו את מקווין, סוג של "תיאטרון אופנה", ונחשפים לאופן שבו הצליח לענות על הפונקציה הבידורית, בלי להסיח את תשומת הלב מהבגדים עצמם ומהעומס הרגשי שתבע ממנו עיצובם. מגמת החקירה מתרחבת עם פתיחתה של התערוכה "what is luxury" (מהי יוקרה?), גם היא בוויקטוריה ואלברט. התערוכה חוקרת לעומק את היסוד שמניע את עולם האופנה ואת מאפייניו הפיזיים־רעיונים ותרבותיים לאורך ההיסטוריה באמצעות הצגה עוצרת נשימה של חפצים ובגדים מפלסטיק, זהב ויהלומים. מסרקות משיש, תכריכי תחרה, שמלות קוטור ושעונים בהרכבת יד הם רק חלק מהמוצגים שיזרקו אתכם לכמה שעות לעולם שבו היופי גובר על האופי. שתי תערוכות נוספות שעוסקות בנעליים, הפטיש החביב על כולן, ישלימו את המהלך. לצד רטרוספקטיבה מסקרנת (״החיים ברגל״) במוזיאון העיצוב, שתציג את הפילוסופיה העיצובית המשעשעת העומדת ביסוד המותג הספרדי קמפר, התערוכה "Pleasure and Pain" (כאב והנאה) חוקרת את השפיץ של העקב ותציג כ־200 זוגות נעליים נדירות מרחבי העולם – מסנדל מעוצב מעלי זהב טהור ממצרים העתיקה ועד לעיצובים עכשוויים משוכללים ביותר.

"אלכסנדר מקווין – יופי פראי", עד 25.8

"מהי יוקרה?", 27.9־25.4,

"החיים ברגל" 1.11־13.5,

"נעליים: כאב והנאה" 13.6־31.1

בית הבראה

אירוח בפרויקט החיים של לילי אדלשטיין, נדבנית פרטית וחובבת אמנות ומוזיקה, הצליח לחלץ מאיתנו קריאות התפעלות

מלון אלמא | צילום: איתי סיקולסקי
מלון אלמא | צילום: איתי סיקולסקי

מה: אלמא מלון לאמנויות בזכרון יעקב, שוכן במבנה המפוחית המפורסם על רכס הכרמל שאכלס את בית ההבראה המיתולוגי מבטחים, וזיכה את מתכננו יעקב רכטר בפרס ישראל לאדריכלות.

מה הקטע: מלון בוטיק אינטימי, באווירה של פעם, אידיאלי לבילוי זוגי. גולת הכותרת היא אחד מאולמות הקונצרטים המשוכללים בארץ (חברת הסאונד שהקימה אותו היא זו שהקימה את הקרנגי הול). הדיל הוא שילוב בין טיול שקט ורביצה מול נוף הים המשתנה לבין הופעות צמוד לחדר. בחרו את וייב סוף השבוע המתאים לכם, לפי לוח ההופעות – אנחנו נהנינו מקונצרט עוגב שגרם לנו להרגיש לרגע בוותיקן.

רושם ראשוני: נעים ומזמין. הקפידו לבקש חדר במבנה המקורי של רכטר (לצדו נבנו בשטח המלון גם וילות פרטיות המתאימות לחופשה משפחתית) כך תוכלו ליהנות מאוסף האמנות המרשים של בעלת המלון (הכולל פסל ענקי של סיגלית לנדאו משיש קררה). ואם נתקלתם בדלפק הקבלה האינטימי בקבוצה גדולה שעושה צ'ק אין (כמו שקרה לנו) אל תחכו בתור ונצלו את הזמן לסיבוב בגינה כדי לשמר את תחושת הפרטיות.

החדר: מעוצב לעילא ועם זאת לא מנקר עיניים. כל חדר בנוי משני חדרים מקוריים של בית ההבראה שאוחדו, ובכולם מכונת אספרסו ופינת עבודה.

הנשנושים: אחד החששות הכבדים במלונות מבודדים מסוג זה הוא שאורחים שממעטים לצאת משטח המלון עלולים להיפגע בזירה הקולינרית. החששות התבדו ואלמא הפתיע לטובה. אריטוריו, מסעדת הבית של המלון בניצוחו של השף אוהד לוי (סושיאל קלאב) מגישה מנות מהמטבח הישראלי ברמה שלא מביישת אף אחת מהמתחרות בתל אביב.

לוי מדלג בקלילות מעל משוכת הכשרות, לדבריו, בעזרת טכניקות שלמד מאמו ומסבתו, ומגיש ארוחות נדיבות המעידות על המחשבה שהושקעה בהן, גם בטעמים וגם בעיצוב. בזכותו קיבלה חופשה מוזיקלית טוויסט גסטרונומי אמיתי ומפתיע.

מחירים: 1,950־1,350 ש"ח ללילה לזוג

מלון אלכסנדר | צילום: איתי סיקולסקי
מלון אלכסנדר | צילום: איתי סיקולסקי

קוויקי

הספא החדש במלון אלכסנדר הוא קפיצה קטנה ליפן

רגע לפני שהשמש קופחת על ראשינו, דקה מחוף מציצים בתל אביב, הספא החדש במלון אלכסנדר מזמן זינוק קטן לצד השני של הגלובוס. הספא שעוצב בהשראת התרבות היפנית, מציע תפריט טיפולים רחב של עיסויים מסורתיים ברוח הזן. אחרי הטיפולים מציע הספא חדר להירגעות ולמדיטציה וגם חלל עבודה מעוצב ומאובזר בכל האקססוריז הנדרשים. מה שהתחיל כפתרון לאנשי עסקים שלא באמת יכולים להתנתק מהמחשב, התגבש לתפיסה עיצובית שמתאימה גם לישראלי שמבקש לשלב ביזנס ופלז'ר.

מלון אלכסנדר חבקוק 3, תל אביב

כיסויים לדרכון שיעבירו אתכן את הגבול בסטייל
כיסויים לדרכון שיעבירו אתכן את הגבול בסטייל

כיסוי טוב

כיסויים לדרכון שיגרמו לפקיד ההגירה להסמיק

 

buy2usa.com | צילום: יח"צ
buy2usa.com | צילום: יח"צ

buy2usa.com, במחיר של 203 ש"ח

כיסוי דרכון של Fossil | צילום: יח"צ
כיסוי דרכון של Fossil | צילום: יח"צ

 

Fossil, במחיר של 349 ש"ח

כיסוי דרכון של סטורי | צילום: יח"צ
כיסוי דרכון של סטורי | צילום: יח"צ

 

סטורי, 149 ש"ח

כיסוי דרכון של ויקטוריה'ס סיקרט | צילום: יח"צ
כיסוי דרכון של ויקטוריה'ס סיקרט | צילום: יח"צ

 

ויקטוריה'ס סיקרט, 220 ש"ח בדיוטי פרי

כיסוי דרכון של אסוס | צילום: יח"צ
כיסוי דרכון של אסוס | צילום: יח"צ

 

אסוס, 60 ש"ח