ביוטי

חלב פנים אאוט, שמן צמחי אין: מהי הדרך הכי טובה לניקוי הפנים?

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

האם כדאי לנקות את הפנים עם חומצות? למה מוצרים עם אחוז גבוה של רכיבים פעילים פוגעים בעור במקום לטפח אותו ומהי הדרך הנכונה לעור נקי ובריא? כל התשובות בפנים

88 שיתופים | 132 צפיות

אצל רובינו שלב ניקוי הפנים הוא השלב הכי קצר בשגרת הטיפוח ומסתיים בדרך כלל אחרי כ-20 עד 30 שניות ונעשה תוך כדי מקלחת עם סבון מזדמן רק כדי לצאת ידי חובה. "זוהי טעות גדולה", אומרת ליאת פליסר-הלפרט, סמנכ"לית ההדרכה של דרמלוג'יקה, "העולם המודרני שבו אנחנו חיים הוא אלים ואגרסיבי לעור הפנים, אנחנו חיים בסביבה עוינת וחשופים יותר מתמיד לפגיעה של זיהומי אוויר, לאבק ולפיח. מצד שני, החידושים הטכנולוגיים בתחום העור לא פסחו על המוצרים ולכן צריך לדעת: ניקוי עור הפנים הוא אומנם השלב הבסיסי והראשוני אבל הוא החשוב יותר בשמירה על העור, לא רק בהווה אלא גם למניעת הזדקנות מואצת בעתיד".

הרבה נשים מתרשמות מ-50 אחוז או 70 אחוז חומר פעיל אבל לא צריך את זה. אין להשתמש בחומרים קשים, אגרסיביים ופולשניים. צריך סבון עדין שיפתח את הנקבוביות וינקה אותן או שמן שמנקה היטב ועדיין לא פוגע בפלורה (מערכת החיידקים המאוזנת) הטבעית

חוקי המשחק בניקוי הפנים השתנו לגמרי, יש דור חדש של מוצרים חזקים ועדינים כאחד וזה הזמן לחשב מסלול ניקוי מחדש. הרמן וייס, הרוקח הראשי של חברת סבוקלם, העוסק בפיתוח מוצרי טיפוח לעור, מדגיש: "לאופן הניקוי יש חשיבות רבה ואסור לו לפגוע במעטפת החיצונית של העור. הרבה נשים מתרשמות מ-50 אחוז או 70 אחוז חומר פעיל אבל לא צריך את זה. אין להשתמש בחומרים קשים, אגרסיביים ופולשניים. צריך סבון עדין שיפתח את הנקבוביות וינקה אותן או שמן שמנקה היטב ועדיין לא פוגע בפלורה (מערכת החיידקים המאוזנת – דב"א) הטבעית".

אז יש בעיות עור שנובעות מניקוי לא נכון?
"בהחלט. יש לנו בלוטות שמפרישות חומר שנקרא סבום, שבעצם נותן שיריון לעור. זוהי שכבה חשובה ובלעדיה היינו צריכים לשתות 30 ליטרים ביום. עור הפנים שלנו צריך להיות מוגן מפני פגיעה במעטפת החיצונית שלו שהיא שומנית. בעולם המודרני עושים ההיפך ממה שנדרש וכל הזמן מסירים את המעטפת. יש חשיבות גדולה לניקוי העור עם חומרים שלא מסירים את שכבת ההגנה ולכן חשוב לנקות בעדינות ולא בעודף. הגישה שלי היא שצריך לנקות את מה שצריך אבל לא לפגוע במה שטוב. עודף קרצוף עם דטרגנטים יגרום לבעיות עור. בעבר לנשים שעשו הרבה כביסות וכלים היו אקזמות בידיים כי שכבת ההגנה הוסרה ונגרמה אלרגיה".

אבל איך נכנס לכלוך אל תוך העור שלנו?
"המזהמים הם בגודל מיקרונים, כלומר: קטנים יותר מקוטר שערה", אומרת ליאת פליסר מדרמלוג'יקה, "והם נדבקים לחלב ולשומניות העור וחודרים דרך הנקבוביות לעור פנימה. הניקוי צריך לספוח את הרעלים והלכלוך שחדרו פנימה, כלומר, הוא כבר לא רק חיצוני".

 

איך צריכה להיראות שגרת הניקוי?
"השלב הראשון של  ניקוי העור חייב לבוא משמנים צמחיים ולא משמנים מעולם הפרפינים, כמו נפט למשל, כי שמן צמחי נשטף במים ושמנים מינרליים אוטמים את העור. צריך לפרק את כל מה שמסיס בשמן ולא משנה סוג העור כי לכל סוגי עור יש הפרשות חלב".

שגרת הבוקר מן הסתם פחות מחייבת אם הקפדנו על שגרת ניקוי נכונה לפני השינה?
"כן. אבל צריך לזכור שכשמדובר בעור שמן או עם אקנה צריך ניקוי חוזר כדי לספוח את עודפי השומן. אם העור לא במצב שיש לו הפרשת חלב רבה בלילה ואם באמת הקפדנו על ניקוי טוב לפני השינה, אז מספיק לשטוף פנים במים חמים וקרים לסירוגין כדי להרחיב ולכווץ את הנקבוביות".

למה את מתנגדת לחלב פנים?
"חלב פנים הוא קרם שיש בו הרבה צבע, בושם ונפט. היום אנחנו צריכים להשתמש במרכיבים שהם לא רק לא מזיקים אלא גם בריאים. צריך לבצע ניקוי בשלבים וקודם כל חייבים להמיס את המרכיבים שעל העור. כשיש על העור לחות, גם אם היא הכי פשוטה ועם מסנני קרינה, היא  לא תישטף עם חלב פנים כי הוא לא מספיק. נסו אחרי החלב להשתמש במי פנים עם צמר גפן ותגלו שהוא עדיין שחור".

מה לגבי שימוש בחומצות לניקוי, במיוחד כשמדובר בעור בוגר?
"זו טעות רווחת לחשוב שככל שנשתמש בחומרים פעילים עם ריכוזים גבוהים זה יועיל לעור. במקרה הזה לס איז מור. שימוש יתר בחומצות חושף ופוער את העור לזיהומי אוויר ולפגיעות אקולוגיות, העור לא מספיק לבנות מחדש את שכבת ההגנה שלו והוא כל הזמן במעין מלחמה – מורידים לו שכבה והוא לא מספיק לשקם את עצמו. אחד המרכיבים החשובים החדשים יחסית לניקוי העור הוא פחם. בבתי חולים גם נותנים כשיש הרעלת קיבה כדורי פחם".

האם הקריטריון לצורת הניקוי הוא תלוי סוג עור? גיל?
"מה שקובע איזה ניקוי נדרש הם צורכי העור, לכן חשובה הפרסונליזציה, ההתאמה האישית. יש נשים בעלות עור עבה, יבש או שמן וכולן בטווחי אותו גיל. כשמדובר בעור רגיש צריך תכשירי ניקוי כמו בבונג (קמומיל) ושיבולת שועל שהם מפחיתי רגישות. נשים בעלות עור יבש צריכות פורמולה יותר עשירה בשמנים הכוללת תמציות צמחים. נשים בעלות עור שמן צריכות מרכיב שמפרק את השומן ונותן אפקט אנטי דלקתי".