נשות המהפכה

הדס שטייף: "יש לי עוד הרבה מה לחשוף בפרשת אפי נוה"

הדס שטייף. צילום: איליה מלניקוב
הדס שטייף. צילום: איליה מלניקוב

העיתונאיות הלוחמניות שרון שפורר והדס שטייף לא ינוחו עד שהן יחשפו את כל הגברים המושחתיים והכוחניים באשר הם. יום האישה 2019, נשות המהפכה

88 שיתופים | 132 צפיות

החשיפה של פרשת אפי נוה, שטלטלה לא רק את עולם המשפט אלא את כל מי שמנהל תקין במדינה חשוב לו, לא הייתה מתרחשת בלי שתי נשים שלא מפחדות משום דבר, שרון שפורר (41) והדס שטייף (63). השתיים עובדות עבור גופי תקשורת שונים, הן סיקרו סיפורים שונים הקשורים לנוה ופעלו בצירי זמן שונים, אבל קשה להתעלם מהקשר בין שתיהן. "אני תמיד קשורה איכשהו בגורל שטייף בצורה זו או אחרת", צוחקת שפורר, "שתינו גם עסקנו בפרשת עמנואל רוזן, כל אחת מצד אחר".

ועוד קשר יוצא דופן – שתיהן נתבעות על ידי נוה. בינואר 2017 הוגשה תביעה על סך מיליון שקל נגד שפורר, בעקבות סדרת כתבות שפרסמה ב"מקום הכי חם בגיהנום", העוסקת באי־סדרים בלשכת עורכי הדין ובקידומים שקיבלו מקורביו של נוה בתיקי בוררות. בינואר 2019, אחרי פרסום של הדס שטייף על שוחד מיני שנוה קיבל בעבור קידום בוועדה לבחירת שופטים, נחקר נוה באזהרה במשטרה. הוא התפטר מראשות הלשכה והגיש תביעת נזיקין על סך שבעה מיליון שקלים נגד הדס שטייף ונגד תחנת הרדיו גלי צה"ל בעקבות פריצת הטלפון הנייד שלו שהובילה לפתיחה בחקירה נגדו.

על אף שהמדינה הודיעה כי לא תישא בהוצאות ותגבה את שטייף, היא מספרת לנו שהיא ישנה טוב מאוד בלילה. "אני רגועה וגלי צה"ל מגבים אותי. הכול נעשה כדת וכדין, גם מפקד גלי צה"ל התראיין בנושא", היא אומרת, "הפרשה כרגע תחת צו איסור פרסום ולכן אני לא יכולה לגעת בפרטים, אני רק יכולה לומר שיש עוד פרטים, שלא פורסמו, שכשיוודעו זה יטלטל את המדינה. במדינה כמו שלנו עיתונאים מהסוג של שרון שפורר, גור מגידו, רביב דרוקר ואילנה דיין – הם נכס לציבור. העבודה שלנו היא עבור הציבור, בשבילו אנחנו עובדים ומשלמים מחירים".

חולצה, מכנסיים ומעיל טרנץ' TRES, נעליים vas | צילום: דנה וקסלר | סטיילינג: דיאנה מציק
חולצה, מכנסיים ומעיל טרנץ' TRES, נעליים vas | צילום: דנה וקסלר | סטיילינג: דיאנה מציק

מחיר כמו תביעת נזיקין כל כך גדולה?
"האמת היא שאני לא מרגישה שזה מחיר, ולתחושתי אני לא אשלם שום מחיר. אני נלחמת למען צדק – בהיבט המוסרי, החברתי והציבורי – ומקבלת תמיכה מקיר לקיר בציבור. גלי צה"ל עומדים מאחוריי כצוק איתן וכמות עורכי הדין שפונים אלי מכל הארץ, כדי לסייע ולתת לי אינפורמציה, היא עצומה. מי שמשמיץ אותי בעיקר מגיע מהכיוון של אפי נוה, אבל אני ממשיכה ויש לי עוד הרבה חשיפות שמחכות. זה מה שאני עושה כל חיי המקצועיים – התחלתי כנמלה עובדת וככה אגמור, אני לא רוצה להיות חברת כנסת או מגישה בטלוויזיה".

השיחה עם שפורר נעשית בטלפון, היישר מחופשת הלידה שלה, אותה היא מבלה כשהיא מכורבלת עם בנה השני, אודי. כשהייתה איתו בהריון מתקדם (ויחידני), נגררה לבית המשפט להגיש כתב הגנה מול נוה. "אני רגילה לתביעות, זה קצת מטריד ומלחיץ אבל לא באמת הפריע לי לעבוד", היא מספרת, "בימים אלה, בתוך חופשת הלידה, אנחנו מגבשים את רשימת העדים במשפט שלי וזה הולך להיות מאוד מעניין. אני מתכננת להזמין כמה מהדמויות הבכירות בלשכת עורכי הדין ובעולם המשפט בכלל. אני לא רואה את התביעה נגדי נמשכת, במיוחד לאור הדברים שהדס חשפה אחריי. הם רק מחזקים את כל מה שכתבתי ואני לא מבינה איזה מקום יש לתביעה הזו, אבל גם לא הבנתי איך היא הוגשה מלכתחילה".

את היית מהראשונים ששמו על הכוונת את הלשכה הזאת.
"במשך שנים, מיעטו בתקשורת לסקר את הגוף הזה באופן ביקורתי. סיפקו לו יחסי ציבור יותר מאשר עשו עבודה עיתונאית, עד שזה הגיע לפרשה הפסיכית של סחיטה מינית. אפי מזכיר לי את אלון חסן, יו"ר עובדי נמל אשדוד, הרי תמיד היו בעיות בנמל ותמיד היו בעיות בהתנהלות של הלשכה, ואז הגיע אדם מאוד דומיננטי שהשתין מהמקפצה בצורה בוטה והביא את הכול לשיא חדש. זה מה שקרה עם אפי".

זה לא היה קורה עם אישה?
"זו שאלה. צריך לזכור שלשכת עורכי הדין לאורך השנים אפשרה להרבה עורכי דין בתחום המשפחה לקדם אג'נדות נגד נשים כמו 'הוועדה נגד תלונות שווא', אז זה בהחלט קשור גם לנושא המגדרי. מה שבטוח הוא שיש כאן אדם שצבר כוח מול אחרים ומול נשים בפרט והדורסנות שלו באה בידי ביטוי באופן כללי בזלזול בכספי ציבור ובבני אדם שהם בעמדות יותר חלשות ממנו".