מיהן 10 הדוגמניות הישראליות הכי מצליחות בעולם?

גל גדות. צילום: Emma McIntyre - GettyImages
גל גדות. צילום: Emma McIntyre - GettyImages

הן משתתפות בתצוגות מעבר לים ומצטלמות לקמפיינים ולמגזינים הכי נחשבים. מבר רפאלי ועד שלומית מלכה, אלה הדוגמניות הישראליות שכבשו את העולם

88 שיתופים | 132 צפיות

בר רפאלי

תאהבו אותה, תשנאו אותה, תבקרו את האופן בו היא מתבטאת על אימהות ופמיניזם עד מחרתיים – בר רפאלי (31) היא הדוגמנית הישראלית המצליחה בעולם בכל הזמנים ועל זה אין ויכוח. למה? פשוט מאוד: קודם כל, היא ניחנה במראה בלתי סביר – פנים בעלות סימטריה מושלמת וגוף שגם אלוהים לא הצליח לדמיין. חוץ מזה, היא מכונת יח"צ מבריקה – שולטת במדיה יותר משר התקשורת ומסובבת את כולנו על האצבע הקטנה, גם אם זה אומר לסגור את השמים כי היא צריכה להתחתן רגע בשקט.

בר רפאלי: שמלה אלון ליבנה, נעליים ואנס, עגילים גלית שלוש, שרשרת לבנת קופיט | צילום: אייל נבו | ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט | סטיילינג: סיימון אלמלם
בר רפאלי: שמלה אלון ליבנה, נעליים ואנס, עגילים גלית שלוש, שרשרת לבנת קופיט | צילום: אייל נבו | ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט | סטיילינג: סיימון אלמלם

ניבר מדר

זו היא שמובילה את קמפיין הבושם של בנטון העולמי, הצטלמה למותגים עולמיים כמו קאדלי, בירקנשטוק והשתתפה בהפקות של ווג, אל, מרי קלייר, מאדאם פיגארו, גרצייה ועוד רבים. למעשה המגזין ״מאדאם פיגארו״ הגדיר את מדר (22) כבר רפאלי החדשה.

ניבר מדר על שער מדאם פיגרו
ניבר מדר על שער מדאם פיגרו

גל גדות

לצד בר, שמצליחה בעולם בזכות קריירת דוגמנות גרידא, מתעופפת בשמי העולם וונדר וומן – הלא היא גל גדות (31), שעושה חיל כשחקנית הוליוודית עם תפקידים נוספים ב"ליגת הצדק" ו"קרימינל", כולל הגשת פרס בטקס גלובוס הזהב. חוץ מזה, היא ממשיכה לדגמן לאורך השנים – בין היתר לגוצ'י, ולמרות הפסקת החוזה ארוך השנים מול קסטרו, היא שומרת על קשר עם המולדת, למשל דרך העבודה כפרזנטורית של רשת אירוקה. גדות מספקת את הטוטאל פקאג': יופי עוצר נשימה, כישורי משחק שלוקחים אותה רחוק ויכולת ורבלית מרשימה.

גל גדות | צילום: GettyImages
גל גדות | צילום: GettyImages

ליתאי מרכוס

כשמעצב השיער יניב זאדה נוגע עם מספרי הקסם שלו בשיערה של דוגמנית – לא מן הנמנע שהיא תהפוך לכוכבת בינלאומית. כך היה במקרה של ליתאי מרכוס (20), שתספורתה הקצוצה הזניקה אותה ברגע אל מסלולי התצוגות של המותגים המדוברים בפריז – גוצ'י, Vetements ובלנסיאגה, ואל הקמפיין של בלנסיאגה. בנוסף, היא הצטלמה למגזינים המובילים בארץ ובעולם, ביניהם ווג איטליה ו-ID, ומבססת את המוניטין שלה כפנים מרעננות גם בזירה הבינלאומית.

ליתאי מרקוס בתצוגת Vetements קיץ 2017 | GettyImages
ליתאי מרקוס בתצוגת Vetements קיץ 2017 | GettyImages

נועם פרוסט

המראה האוונגרדי והעוצמתי של נעם פרוסט (23) הקנה לה כרטיסי כניסה לתצוגות נחשבות מעבר לים, ביניהן של המעצבים היידר אקרמן וגי לרוש, לצד השתתפות בהפקות אופנה במגזינים מובילים כמו ווג ומארי קלייר. בשנה שעברה היא בכלל שהתה בפריז, אחרי שנבחרה על ידי הבמאי הצרפתי לוק בסון לגלם דמות בסרטו העתידני שיצא לאקרנים בקרוב, לצד שתיים שאתן אולי מכירים – קוראים להן ריהאנה וקארה דלווין.

נעם פרוסט | צילום: אייל נבו
נעם פרוסט | צילום: אייל נבו

סופיה מצ'טנר

סיפור הסינדרלה הקלאסי של סופיה מצ'טנר בת ה-16 הוא אחד המפעימים שראינו. מתלמידת כיתה ט' בחולון שעזרה שעזרה לאימה לנקות בתים היא הפכה באחת לכוכבת בשמי הקוטור אחרי שהתגלתה על ידי רף סימונס, הוכתרה לפנים החדשות של דיור וכיכבה בכל התצוגות של המותג. מאז שהחוזה עם דיור נגמר, הספקנו לראות אותה על מסלולי התצוגות הכי נחשבים – ביניהם של שאנל, סטלה מקרטני וסוניה ריקל. טו טופ איט אוף – בשבוע שעבר נחשף כי היא מככבת בקמפיין חדש לבושם של מארק ג'ייקובס.

סופיה בתצוגת שאנל | צילום: GettyImages
סופיה בתצוגת שאנל | צילום: GettyImages

דורית רבליס

כבר בפסח שעבר, כשהתתפה בהפקת "פרחי טיס" בגיליון החג שלנוף ידענו שהעתיד של דורית רבליס (16) מבטיח. מאז ספגה היפהפיה המתולתלת, שהמראה שלה מזכיר את מיכאלה ברקו, לא מעט אכזבות: השתתפותה בקמפיין של סן לורן ובתצוגת ההוט קוטור של דיור בוטלה – אבל השבוע הגיע הפיצוי: רבליס מככבת בקמפיין השעונים והתכשיטים החדש של קלווין קליין, המותג עליו מנצח ראף סימונס – אותו אחד שגילה את מצ'טנר.

שון לוי

זוכרות את יניב זאדה? גם שון לוי היא אחת מבנות המזל שהוא קיצץ את שיערן והמראה האדג'י וחמור הסבר החדש פתח בפניהן דלתות סופר מעניינות. לוי, בת ה-20, השתתפה השנה בתצוגת סן לורן, עבורה נצבע שיערה בגוון אדום לוהט, בקמפיין המותג ובתצוגת מוסקינו. משהו אומר לנו שלא מעט מסלולים יחרכו על ידיה בעתיד.

שון לוי | צילום: עידו לביא
שון לוי | צילום: עידו לביא

שני זיגרון

שני זיגרון, בעלת הלוק האקזוטי המהפנט, רק בת 21, אבל כבר בגיל מאוד צעיר היא הספיקה לצעוד על מסלולי תצוגות בסדר גודל של ויויאן ווסטווד וז'אן פול גוטיה. בשנה שעברה היא הצטלמה לקמפיינים של וויליאם ראסט – מותג הג'ינסים של גס'טין טימברלייק, ולהפקה במגזין הארפרס בזאר, וממש לאחרונה קטפה את הקמפיין של מותג האיפור מבית ג'ורג'יו ארמני.

שני זיגרון | צילום: gettyimages
שני זיגרון | צילום: gettyimages

ליליה קרישטלוב

קחו את מילה גובוביץ', תוסיפו לה את אלכסה צ'אנג ותקבלו לאב צ'יילד העונה לשם ליליה קרישטלוב. קרישטלוב בת ה-17 היא תלמידת תיכון שפרצה לאחרונה לתודעה כשהופיעה על מסלול תצוגת דיור, וגרמה לנו לשחרר אנחת רווחה: סופי כבר לא שם, אבל נציגה ישראלית – יש בהחלט. בהמשך שבוע האופנה היא השתתפה גם בתצוגת אקריס, ואגב, גם על הקארה הפריזאי הלוהט שלה אחראי יניב זאדה.

שלומית מלכה

חוץ מקמפיינים מקומיים לפדני לפדני ופוקס ובאזז רכילותי סביב החתונה המתקרבת שלה ושל יודה לוי, שלומית מלכה (23) הספיקה לנכס לעצמה במהלך השנים הישגים בינלאומיים מרשימים: היא פרצה ב-2012 כשנבחרה לקמפיין של ראלף לורן בלי לעבור אף אודישן, שנה אחר כך איישה את המקום השביעי ברשימת הדוגמניות המצליחות של מגזין 'פורבס' ומאז עבדה עבור מותגי ענק כמו שוורצקופף, ברשקה ואינטימיסימי. השנה, היא הובילה את הקמפיין של אלי טהרי וצולמה לקמפיין ארמני אקסצ'יינג' כנשיאת ארה"ב הבאה, כשעוד היתה תקווה שהילרי תבחר.

שלומית מלכה למגזין "את" | צילום: אייל נבו
שלומית מלכה למגזין "את" | צילום: אייל נבו