באים ברע: הזוגות שמוכיחים שצריך לדעת גם ממי להתגרש

אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט | צילום: gettyimages
אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט | צילום: gettyimages

מה קרה ל"נגמור את זה יפה"? גירושים מלאי רפש ואלימות, כאלה שלא נאחל לאויבות שלנו - קרו ללא מעט זוגות סלבס. הנה כמה סיפורים כואבים במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

חכמים אמרו פעם שצריך לדעת עם מי להתחתן כדי לדעת גם ממי להתגרש, וכשהאהבה הופכת מלבבות וכינויי חיבה לזירת התכתשות עתירת רפש ושנאה – כל הסיפור הופך לסיוט יקר נפשית וכלכלית. מבלי לנחס אף סיפור אהבה שנכתב בשמיים והוצא לפועל על ידי קופידון, ריכזנו כמה מסיפורי הגירושים הכואבים והמתוקשרים של הסלבס שבניגוד למה ששימי תבורי הבטיח – לא גמרו את זה יפה.

>> לא רק ליזו: המפורסמות שמתעללות בעובדות שלהן

ג'וני דפ ואמבר הרד

השבוע עלתה בנטפליקס הסדרה "דפ נגד הרד", סדרה תיעודית בת שלושה פרקים שבמרכזה משפט הדיבה עתיר הדרמה בין השחקנים ג'וני דפ ואמבר הרד שהתנהל בשנה שעברה וזכה לכינויים "משפט המאה" ומשפט הטיקטוק הראשון", בשל הסיקור הנרחב שלו ברשתות החברתיות. כזכור, במוקד המשפט עמדה תביעת הדיבה שהגיש דפ (60) נגד הרד (37) במרץ 2019 על סך 50 מיליון דולר בעקבות טור דעה שפרסמה ב"וושינגטון פוסט" בו הציגה את עצמה כקורבן וכשורדת אלימות במשפחה מבלי לציין את שמו המפורש של דפ. למרות שכאמור הרד לא נקבה בשמו, הדי הטור יחד עם השמועות והדיווחים במדורי הרכילות, הספיקו לטענת דפ בכדי להביא לפיטוריו מהפקות סרטיו שוברי הקופות ועתירי ההכנסות בהם "שודדי הקאריביים" ו"חיות הפלא". במקביל, הרד הגישה תביעה נגדית על סך 100 מיליון דולר. שני הצדדים טענו לכל אורך הדרך לאלימות מהצד השני, הכפשות, חוסר נאמנות ובאופן כללי תיארו זוגיות רעילה ומסוכנת. כזכור, ביוני בשנה שעברה, העניק חבר המושבעים בווירג'יניה את הניצחון במשפט לדפ לאחר שקבע כי הרד אשמה בהכפשת בעלה לשעבר וגזר עליה תשלום פיצויים בסך 15 מיליון דולר (שמאוחר יותר הותאמו ונקבעו על סך 10 מיליון דולרים).במקביל, קיבל את טענתה של הרד כי דפ הוציא את דיבתה כשטען שהמציאה בעצת עורכי דינה את סיפור ההתעללות נגדה, והורה לדפ לפצותה בשני מיליון דולר. חצי שנה לאחר פסק הדין וערעור מצד שני הצדדים, דווח כי הם הגיעו לפשרה לפיה הרד תשלם לדפ פיצויים בגובה מיליון דולר. הרד עברה מאז להתגורר בספרד עם בתה, ואילו דפ החל בשיקום הקריירה שלו עם תפקיד מדובר בסרט 'זאן דו ברי', מסע הופעות עם הלהקה שלו וחידוש החוזה שלו עם דיור.

ג'וני דפ ואמבר הרד | צילום: shutterstock
ג'וני דפ ואמבר הרד | צילום: shutterstock

קווין קוסטנר וכריסטין באומגרטנר

אם חיפשתם (וגם אם לא) יורשים ראויים לטייטל קרב הגירושים המכוער של השנה, לאחר תום הדרמה של ג'וני דפ ואמבר הרד, השחקן זוכה האוסקר בן ה-68 ומעצבת תיקי היד בת ה-49 הם ללא ספק הכתובת. מאז הוגשה בקשת הגירושים במאי האחרון על ידי באומגרטנר, השניים מנהלים קרבות קטנוניים ודואגים להשמיץ אחד את השנייה באתרי הרכילות דרך "מקורבים" וכמובן בבית המשפט, שם כל צד מתעקש כי הצדק עימו ומנסה לסחוט כמה שניתן מהצד השני, תוך הטלת רפש הדדי שבוודאי ישלח את שלושת הילדים המשותפים שלהם לטיפול פסיכולוגי ממושך. בין הטענות: חוסר הרצון של באומגרטנר לעזוב את הבית המפואר בו השניים התגוררו עם ילדיהם למרות הסכם ממון שנחתם בין השניים בו נכתב כי הבתים של קוסטנר יישארו בחזקתו ובהם גם האחוזה המדוברת שרכש בשנת 1988 לפני חתונתם ומוערכת כיום בשווי של 145 מיליון דולר (בית שבינתיים עזבה בהוראת בית המשפט). בנוסף טוען קוסטנר כי הסכומים המופרזים שדורשת באומגרטנר כביכול עבור "כלכלת" ילדיהם המשותפים נועדו בין היתר ואולי אף בעיקר לכסות את הוצאותיה הפרטיות, ביניהן קניות של מותגי יוקרה וניתוחים פלסטיים. באומגרטנר מצידה נאחזת כעת בטענה כי לא הבינה את פירוש המילה "הבנה" בהסכם הממון, ולכן לא הפנימה את השלכותיו המשפטיות להם היא מתנגדת כעת הכוללים כאמור את חלוקת הממון והרכוש ואת דמי המזונות. במקרה הזה, כך נדמה, הדרמה עוד רחוקה מאוד מלהגיע לסיום וסביר שהשניים עוד יתכתשו ביניהם ארוכות וקשות. קוסטנר אגב כבר למוד חור עמוק שלא לומר מכתש בכיס בכל הקשור לגירושים. הגירושים מאישתו הראשונה סינדי סילבה לה היה נשוי בין השנים 1978 ל-1994, הותירו אותו עם מינוס 80 מיליון דולר בעו"ש. סוף מעשה במחשבה תחילה היה יכול ללא ספק לעזור לו פה.

קווין קוסטנר וכריסטין באומגרטנר | צילום: shutterstock
קווין קוסטנר וכריסטין באומגרטנר | צילום: shutterstock

בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי

לא פעם עולה התהיה איך זוג כל כך יפה מנהל כבר יותר משבע שנים מאבק גירושים כל כך מכוער. רבות כבר נכתב ודובר בהקשר לסכסוך בין בני הזוג. כזכור, מערכת היחסים ביניהם החלה בנקודת פתיחה מבאסת מצד היקום עם קארמה רעה כשפיט עזב, שלא לומר בגד בזוגתו דאז ג'ניפר אניסטון עם ג'ולי (48), בה התאהב על סט סרטם המשותף "מר וגברת סמית'". אז הנה סיכום קצר: 2016 – ג'ולי מגישה בקשת גירושים לאחר שלטענתה חוותה אלימות פיזית ומילולית מצד פיט (59), ששיאה היה בטיסה של בני הזוג עם ילדיהם, במהלכה לטענתה תקף אותה ואת שניים מילדיהם פיזית, עת היה תחת השפעת אלכוהול. מכאן ניתן האות לאינספור דיונים משפטיים עתירי האשמות והכפשות, מיליונים שהוציאו על עורכי דין וכמובן המאבק על כל הרכוש והממון של השניים שנאמד במאות מיליוני דולרים. גולת הכותרת היא היקב המשותף לשעבר שאטו מיראבל שהפך לעסק כלכלי משגשג שמגלגל מיליונים, אך נכנס לקלחת ההתנצחות ביניהם במאבק הגירושים, כשג'ולי מכרה את חלקה ביקב, במהלך שפיט כינה מחטף ורמאות ונעשה לדבריו בניגוד להסכם ביניהם. אחרי לא מעט מאבקים גם בחזית הזו, העדכון האחרון הוא על פשרה שהושגה בין השניים, כזו שמקרבת אותם גם סוף סוף לחתום באופן סופי על הסכם הגירושים ביניהם בתום שבע שנים מתישות.

אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט | צילום: Gettyimages
אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט | צילום: Gettyimages

פול מקרטני והת'ר מילס

החיפושית במיל' בן ה-81 והדוגמנית לשעבר בת ה-55 נישאו בשנת 2002, הביאו בת משותפת אחת לעולם והתגרשו ברעש גדול בשנת 2006, כשמילס לא חסכה בהאשמות קשות נגד מקרטני ביניהן כי היה שתיין, צרכן סמים ובעל מכה ודרשה לקבל מחצית מהונו שנאמד במאות מיליוני דולרים. בסופו של דבר השניים הצליחו להגיע להסכם גירושים לפיו מיילס קיבלה 24.3 מיליון לירות שטרלינג, זאת למרות שדרשה לקבל 125 מיליון לירות שטרלינג מהונו של מקרטני. בנוסף קיבלה שתי אחוזות בשווי של כ-25 מיליון דולר – האחת בצפון מערב לונדון, והשנייה בבוורלי הילס, ותשלום מזונות בסך 35 אלף לירות שטרלינג עבור בתם המשותפת ביאטריס. מקרטני הספיק מאז להינשא בשלישית לננסי שאבל הצעירה ממנו בכמעט שני עשורים וממשיך לתחזק קריירה מצליחה גם בעשור התשיעי לחייו, ואילו מילס הפכה לאחת הנשים השנואות בממלכה הבריטית, כשבמשפט השופט הטיל ספק באמינותה וכינה את עדותה "בעייתית". לפי דיווחים לא מאושרים, למרות שנשבעה לא להתחתן שוב לאחר הגירושים המכוערים ממקרטני, מילס נישאה שוב בשנת 2021 לאיש העסקים מייק דיקמן הצעיר ממנה ב-17 שנים.

פול מקרטני והת'ר מילס | צילום: shutterstock
פול מקרטני והת'ר מילס | צילום: shutterstock

ליבי ויעקב נחימובסקי

דרמה עתירת האשמות וטענות קשות והדדיות בסיפור גירושים כחול לבן, כנראה הסוער והרגיש ביותר שידעה המדינה בשנים האחרונות. במרכזה, הרב יעקב נחימובסקי שמוכר גם כ"רב המרקד" ומבוקש מאוד בקרב זוגות הבאים בברית הנישואים, וגרושתו ואם ששת ילדיהם המשותפים ליבי ויעקב (לשעבר גרשוביץ) אושיית רשת עם מאות אלפי עוקבים. השניים התגרשו בנובמבר האחרון. מי שנחשבו כפאוור קאפל של המגזר החרדי ושידרו זוגיות פוטוגנית מעוררת קנאה ברשתות החברתיות ועל מסך הטלוויזיה, הסתירו, כך התגלה, מערכת יחסים רעילה ומסוכנת שכללה לפי ההאשמות ההדדיות שלהם אלימות פיזית, כלכלית, נפשית ומילולית, וכן חוסר נאמנות, שקרים ומניפולציות, שהובילו בשלב מסויים גם לחקירה של יעקב במשטרה. כל אחד מהם מטיח האשמות קשות בשני כשלא לגמרי ברור היכן האמת, ולכל אחד מהם צבא של תומכים נאמנים המשוכנע בצדקתו. בנוסף, כל אחד מהם הציג את הצד שלו במסגרת תחקיר. במקרה של ליבי פרק שלם שהוקדש לסיפור בתוכנית מיוחדת של חיים אתגר, ובמקרה של יעקב, סדרת סרטוני יוטיוב של תחקיר שביצע עיתונאי הרשת דניאל עמרם. גם פה, למרות שהסכם הגירושים כבר חתום נראה כי הדרמה עדיין לא הגיעה לסיומה, וכל שנותר הוא לקוות כי הרוחות יירגעו בקרוב לטובת ששת ילדי הזוג.

ליבי ויעקב נחימובסקי | צילום: אינסטגרם libby_land@
ליבי ויעקב נחימובסקי | צילום: אינסטגרם libby_land@