לידיעת המכורות: גילינו איך להשיג את הג'ינסים של טופשופ

געגועים. ג'ינס ג'יימי של טופשופ באתר אסוס | צילום מסך
געגועים. ג'ינס ג'יימי של טופשופ באתר אסוס | צילום מסך

אחרי ששברו לנו ולעוד מיליוני נשים את הלב עם ירידתם מהארץ, גילינו איך אפשר להשיג את הג'ינסים האהובים של טופשופ. וכן, גם את ג'יימי

88 שיתופים | 132 צפיות

בכל 10 שניות נמכר איפשהו בעולם ג׳ינס של טופשופ, כך מדווח האתר whowhatwear.com, והעובדה שכנראה כמעט כל אחת מקוראות הטקסט הזה, מנהלת יחסים הדוקים עם ג׳יימי או ג׳וני – שני דגמי הג׳ינס של טופשופ שקיבלו מעמד של קדושים מהאלוהימה של הדנים, מעידה על כך שבהחלט לא מדובר פה בפייק ניוז. גם ברשימת הג׳ינסים האהובים והמועדפים ביותר על עורכות האופנה של הניו יורק מגזין, הביסו הג׳ינסים של טופשופ מתמודדים מכובדים ויוקרתיים מהם, כמו ג׳ינסים של אקנה, ליוויס וסטלה מקרטני. בין הנחרשים ברשימה אפשר למצוא כמובן את ג׳יימי וג׳וני, בגזרת סקיני ומותניים גבוהים.

>> רעות תקני לי: הקהילה שהפכה לשם נרדף לקניות אונליין

צמד הסקיני האייקוני הזה, הוא חלק מסדרה של עשרות דגמי דנים שיש לטופשופ, המבוססים על טכנולוגיית super strech denim, שפותחה כדי לעצב את הגוף, להניף ישבנים וליצור צללית מחמיאה. המכורות יעדיו שהג'ינסים האורזים של טופשופ, מרגישים "כמו עור שני" על הגוף, עוטפים את הקימורים, אבל נוחים מספיק בשביל להתנועע איתם במרחב. הם מגיעים בפרופורציות מושלמות, כך שגם אם הם יושבים באופן מושלם באזור האגן, הם לא יהיו גדולים מדי במותניים ולהיפך. גם האורך מדוייק, כמו למשל בדגם ה-petite length, שגורם לכל הנמוכות להתאהב בו ולהימנע מביקור אצל התופרת. כל זה מצטרף לאיכות בד מדהימה, בוודאי ביחס למחיר הלא גבוה שנע בממוצע בין 200-300 ש"ח. בדרך כלל ככל שג'ינס הוא סטרצ'י יותר, כך הוא ייגמר יותר מהר מהכביסות, אבל החוק הזה לא פועל על הג'ינסים של טופשופ. גם אחרי קילומטרז' ארוך של שימוש, הם מתנהגים כמו זקן שאלהים שכח לקחת אותו, ומסתכלים למכונת כביסה בלבן של הסל"ד ונראים פרש לאורך זמן.

כל הנתונים המחמיאים האלה, גרמו להאשטג #topshopjeans להתמלא במעל ל-50 אלף פוסטים, וטופשופ מצידם יודעים להשביע את רעב המכורות, ומקפידים לרענן מדי שנה את מבחר הדגמים, כך למשל ב-2019 הושקו ארבעה דגמים חדשים של ג׳ינסים, וב-2020 עוד שמונה 8 דגמים, כשברשימת האהובים ביותר תמצאו את Joni, Jamie, Mom, Leigh, Baxter (RIP) and Editor jeans. הגזרות מאוד מגוונות – גזרה ישרה או מתרחבת, סקיני, מותניים גבוהים או לא. ההבדל הגדול בין ג'יימי המתוחכם יותר, לג'וני הסטרצ'י יותר, היה שדגם ג'וני המקורי לא הגיע עם לולאות לחגורה (ולכן ישב יותר צמוד למותניים), אבל מחאה ברשתות החברתיות ב-2019 גרמה לטופשופ להוסיף לולאות.

עד כאן הכל נשמע קסום ואידילי. כשבישראל פעלו שמונה חנויות פיזיות של טופשופ וחנות אונליין (שהופעלו בזיכיון על ידי קבוצת גולף), זה היה ממש גן עדן של חדי-קרן ופיות שלבושות בסקיני בטכנולוגיה חדשנית. אבל אז הגיעה הקורונה, ובנובמבר 2020 הכריזה קבוצת ארקדיה – הבעלים הבריטיים של טופשופ, על פשיטת רגל. אסוס קנתה את טופשופ, סגרה את החנויות ברחבי העולם והחלה למכור את טופשופ אונליין בלבד. ומה בישראל? בפברואר 2021 הודיעה אסוס לגולף שלא תאפשר לה יותר למכור את טופשופ בארץ. גולף מצידה מקיימת בימים אלה תביעה משפטית נגד אסוס, במסגרתה היא דורשת את קיום החוזה שלה למכירת טופשופ עד 2025. נכון לכרגע, אף אחת מחנויות האונליין המוכרות טופשופ – שברגיל מקיימות משלוחים לארץ – לא שולחות טופשופ לישראל, גם לא נורדסטרום או נקסט, ובוודאי שלא אסוס.

אז איך בכל זאת אפשר להשיג את ג'יימי וג'וני?

בנובמבר האחרון פתחה דנה טנא בת ה-20 מגבעתיים את קבוצת הפייסבוק המכורות לג׳ינסים של טופשופ, בה חברות כבר 2.6K, עבורן הוא מייבאת את הג'ינסים של טופשופ בייבוא מקביל. "את הקבוצה פתחתי מתוך רצון אישי שלי להשיג את הג'ינסים. כשטופשופ סגרו הייתי הרוסה, ולא מצאתי את עצמי בשום מקום אחר. אמרתי לעצמי שאני בטח לא היחידה שמרגישה ככה ופתחתי את הקבוצה. כבר בהתחלה הייתה המון התעניינות וזה רק הולך וגדל", היא מספרת בשיחה טלפונית. את הג'ינסים, כולם חדשים, היא מייבאת מארה"ב, וניתן להזמין דרכה כל דגם וצבע שקיימים באסוס. זמן המשלוח עד הבית הוא עד שבועיים, ולכל הארץ, והיא זמינה עבורכן תמיד, גם בשישי-שבת. "מה שמיוחד בטופשופ זה לא רק מגוון האורכים שלהם", היא מסבירה, "הם מאוד מעצבים את הגוף, יש להם מידות מאוד מגוונות במותניים ומגוון של גזרות מיוחדות. הג'ינסים איכותיים מאוד והמחיר לא גבוה".

אפשרויות נוספות להשיג את הג'ינסים של טופשופ, הן דרך חברות שמציעות לשלוח לישראל פריטים מחו"ל, באמצעות כתובת זרה בארה"ב או באירופה. קיימות כאלה לא מעט, אחת מהן אפילו ייעודית לדבר, כפי שמציעה חברת Colis Expat. האפשרות האחרונה והאקולוגית מכולן, היא לרכוש ג'ינסים של טופשופ יד שנייה כמו, למשל באתר daklozet.com. מכיוון שלכל אחת כמעט יש אחד כזה בארון, הם מסתובבים להם בחנויות השונות, מחפשים את האחת שלהם.

דנה טנא מייסדת קבוצת המכורות לג׳ינסים של טופשופ בפייסבוק
דנה טנא מייסדת קבוצת המכורות לג׳ינסים של טופשופ בפייסבוק

>> מחמאות בשפע: הנבחרת החדשה של קסטרו