הבן של בוב מארלי: "הקנאביס נוצר על ידי אלוהים"

ג'וליאן מארלי | צילום: יוסף כהן
ג'וליאן מארלי | צילום: יוסף כהן

ג'וליאן מארלי, אחד מעשרת ילדיו של בוב מארלי, מספר על המותג המשפחתי "האוס אוף מארלי", על יצירתו המוזיקלית ועל תמיכתו בלגליזציה של קנאביס. ריאיון מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

כשג'וליאן מארלי (41) הופיע בקיץ האחרון בתל אביב הוא לא החמיץ גם ביקור בנכס המשפחתי "האוס אוף מארלי" שבדיזנגוף סנטר. "נהדר לראות את המקום כל כך פעיל", הוא מתלהב. "אני אוהב את העובדה שהוא הפך למקום שאמנים ישראליים מופיעים בו. זה גדול ומחזק את הקשר בינינו לביניכם".

בחנות נמכרים, כחלק מהקונספט של מארלי, מוצרי וכלי נגינה מיוחדים העשויים מחומרים ממוחזרים או טבעיים.

"אנחנו משפחה מוזיקלית, ולכן יש לנו קו ייצור ייחודי משלנו של רמקולים, מיקרופונים ואוזניות. ואנחנו אכן פועלים לכך שהכל ייעשה מחומרים טבעיים, אורגניים. חלק מאחיי גם מגדלים ומשווקים מזון אורגני. כל החומרים שאנחנו משתמשים בהם ידידותיים לסביבה ולאימא אדמה. נעשה הכל כדי לא לגרום נזק לכדור הארץ. יש הרבה אידיאולוגיה בטיפוח המותג 'האוס אוף מארלי'".

עם יד על הלב, מורשת בוב מארלי אינה משא כבד מדי על כתפיכם?

"אנחנו ילדים של אבא כל כך דגול, למדנו ממנו מאז היינו ילדים ואלה היו שיעורי חיים חד פעמיים. יחד עם זאת, עבורי, הדבר החשוב ביותר הוא להיות עצמי. כי אף שאני יוצא חלציו של בוב מארלי הגדול – אנחנו שני אנשים שונים. אני מייצג את המוזיקה שלי, את האלבומים ואת הסאונדים שאני עובד עליהם ובקרוב ייצא גם אלבום חדש שלי".

חנות הקונספט האוס אוף מארלי בדיסינגוף סנטר | צילום: גיא קול
חנות הקונספט האוס אוף מארלי בדיסינגוף סנטר | צילום: גיא קול

 

מוזיקה, אהבה ומריחואנה

ג'וליאן נולד בלונדון, לאם מברבדוס. בגיל 18 עבר לג'מייקה והחל לשתף פעולה עם אחיו במיזמים מוזיקליים. כיום בסיס הבית שלו הוא מיאמי, משם הוא יוצא להופעות ולפעילויות אחרות בעולם. הוא היה מועמד לגראמי ופרט לעיסוק במוזיקה הוא מעורב במשימות צדקה, בתחושת שליחות. האלבום החדש יהיה אלבום הסולו הרביעי של ג'וליאן, אחרי "Lion in the Morning" (1996), "A Time & Place" (2003) ו־"Awake" (2009).

"ההשראה לאלבום באה מהעובדה המצערת שהעולם נעשה מקום בודד", הוא מסביר. "האנשים בודדים. אתה כבר לא רואה אותם מחוברים זה לזה. קשה למצוא חברים טובים, עכשיו זה כל אחד לעצמו. אני לא אוהב את זה ולכן מבקש בשירים החדשים שלי לחזור שוב לימים המאושרים – לאווירה של ג'מייקה, לשמש, לקיץ, למשפחה ולחברים. לתחושת הביחד. 'Awake' היה סוג של קריאת השכמה, והאלבום החדש אומר: 'בואו נהיה יחד, נתחבר מחדש זה לזה, נחגוג את החיים'".

המוזיקה שלך היא רגאיי־רוטס, הכי דומה לזו שאביך יצר. לא התפתית לדאנסהול ולענפי משנה אחרים של הרגאיי, אולי מסחריים יותר.

"אני יוצר מוזיקה חיה, אורגנית, שבאה מבפנים. מה שחשוב לי זה סאונד טוב, ולפעמים זו יכולה להיות גיטרה אחת שתוביל אותו. חשיבה מסחרית לא מנחה אותי. אני יוצר מוזיקה שאני חש ומאמין שתגיע ללבבות של האנשים".

תורת הרסטפארי קוראת לאיחוד בני האדם תחת גג של שלום ואהבה, אבל איך אפשר לייחל לזה בעולם שטוף טרור?

"אירועי הטרור והרצח ממש כואבים לי. אני רואה ילדים שהורגים ילדים. זו מגיפה שמתפשטת בעולם וקשה להבין למה. אלוהים יצר את בני האדם ואמר להם לבוא זה אל זה בטוב, באהבה. מה שקורה מתסכל ומדכא".

אתה קורא ללגאליזציה של השימוש במריחואנה.

"הקנאביס נוצר על ידי אלוהים. מגדלים אותו בחוות חקלאיות טבעיות, כמו צמחים אחרים, וכל דבר שגדל בטבע נועד לאדם, לכן אין לי בעיה לפעול למען עישון חופשי של מריחואנה. עובדה שהנושא תופס יותר ויותר, ובאמריקה יש מקומות כמו קולורדו, שבהם הותר השימוש בחומר הזה לצריכה אישית".

על הזיקה הידועה של הרסטפארי לעם היושב בציון אומר ג'וליאן: "אלה שורשינו עוד מתקופת המלך שלמה ומלכת שבא מאתיופיה. יש לנו קשר דם עם שבט יהודה והמלכים דוד ושלמה, אבות אבותינו הקדומים. מכאן אמונתנו באל אחד ובאהבה אחת. יש קו ישיר מכאן לאתיופיה. שם וכאן יש לי תחושה של קדושה ואנרגיה רוחנית עתיקה. ירושלים היא עיר קדושה עבורנו".

ג'וליאן מארלי והלהקה שלו | צילום: יוסף כהן
ג'וליאן מארלי והלהקה שלו | צילום: יוסף כהן

 

פורסם במגזין אטמוספירה