הבוגרים של שנקר מציגים

הם אמנם לא קוראים תיגר על המקובל, אך ניכר כי תעשיית האופנה תקדם אותם בברכה – אלו הם בוגרי שנקר אשר הצעידו השבוע על המסלול את פרוייקטי הגמר שלהם. קבלו הצצה קטנה

88 שיתופים | 132 צפיות

הדיאלוג שבין הדרישה לעיצוב אופנה מסחרי תוך התחשבות בשיקולים כלכליים ושיווקיים, לבין התשוקה ליצירתיות, חדשנות והצורך למרוד במוסכמות, בלטו לא רק בשבוע ההוט קוטור שהושק בתחילת שבוע זה בפאריז, אלא גם בתצוגת הבוגרים של שנקר. בתצוגה, שנערכה השבוע בקיבוץ געש (2.7), הצעידו 33 בוגרי מחזור 2012 על המסלול את פרוייקטי הגמר שלהם בעיצוב אופנה מול קהל רב ואוהד של עיתונאים, אנשי תעשיית האופנה, מרצים, תורמים, וכמובן שגם מול ענייהן הדומעות של הוריהם הגאים.

פונקציונאלי אך מעניין ונאה

אין ספק כי לרובם המוחלט של הבוגרים לא תהיה בעיה להשתלב בתעשיית האופנה, בין אם בתור עצמאיים או שכירים במותג בגדים מקומי, וניכר היה כי ביכולתם להציע בגדים פונקציונאליים אך מעניינים, לבישים ונאים.
יחד עם זאת, היכולת להמם ולרגש או לאתגר ולגרות את דמיונם של הצופים, תוך ניפוץ המקובל והצעת אלטרנטיבה אוונגרדית לקיים, לא נשקפו מהדגמים של המעצבים הצעירים.

אפילו סריגים בתלת מימד

בין פרוייקטי הגמר הבולטים ראוי לציין את הקולקציה של דפנה פילוסוף, שיצרה שמלות עמוסות חיתוכים צורניים ואפליקציות של עלי זהב או צורות עלי כותרת לבנים שהודבקו בפיסוליות על שמלות שיפט בהשראת טכניקת תיקון כלי פורצלן. קולקציה זו זיכתה את פילוסוף בפרס כספי על סך 50 אלף שקלים על שם מעצבת האופנה המיתולוגית פיני לייטרסדורף.

היכולת הוירטואוזית של נועה גור להפיח רוח חיים בבגד ולשוות לו תנועה, הולידה קולקציה הרמונית, עכשווית ועתידנית כאחד. שמלות סאטן ארוכות עשויות רצועות בד בגווני אדום, שחור, זהב ובורדו לצד שמלת פליסה בצבעוניות פסטלית וקלילה יותר, הפכו את הקולקציה שכונתה "סוד גלוי", לעילוי.

יכולת הסריגה והטכניקה המרשימה שהפגינו סריגים תלת מימדיים בדמות חיות כמו אייל, מוס או יער אבות, בעיצובה של מור רז, היו מלאכת מחשבת של ממש, בעוד שהמיומנות האסתטית של רעות מרלי לעבוד עם חומרים כמו קרושה, תחרות וגדילי בד לבנים לא הותירה ספק באשר ליעודה להיות מעצבת שמלות כלה.


עבודה של דפנה פילוסוף שזכתה בפרס כספי על סך 50 אלף שקלים. צילום: רון קדמי


עבודה של נועה גור. צילום: רון קדמי


עיצוב של מור רז. צילום: רון קדמי


מתוך התצוגה. צילום: רפי דלויה


צילום: רפי דלויה

באווירת הקולקציה

קולות השיר "ושאבתם מים בששון", שהחלו להתנגן כשהופיעו על המסלול דגמיה הפסטליים ועמוסי האפליקציות קש בצורות פרחוניות ענוגות מהקולקציה של לי קודו, מלאו את הקהל בשמחת חיים והובילו אותו למחוא כפיים למבחר הבגדים שעוצב גם הוא ברוח משעשעת.

לעומתה, כשעלתה קולקציית "חתונת הדמים", בעיצובה של תמרה אפרת, אל הבמה, ניתן היה לחוש במתח שאפף את היושבים באולם ונבנה עם כל צעד ושעל של הדוגמנית שפניה כוסו בכילת טול שחורה אשר השתלשלה מכובע מעוטר פרחים שחורים. אולם הדגמים בקולקציה, לרבות שמלה צהובה עם מה שנראה כרקמת שחלות או כובע פרנז'ים, היו מצועצעים יתר על המידה.

את תצוגת הבוגרים, חתמה הקולקציה של לי גרבנאו, "פריחה שברירית", שהציגה שמונה שמלות סאטן עשירות, בצבעים כמו כתום, אדום, תכלת ובורדו שפוסלו על הגוף באופן אומנותי ועוטרו בפרחי פרג ואלמנטים נוספים בהשראת ההיתוך שבין אומן הזכוכית רנה לאליק לרקדנית לואי פולר.


עבודה של לי קודו. שימחה את הקהל. צילום: רון קדמי


עבודתה של תמרה אפרת. צילום: רון קדמי


עבודה של לי גרבנאו. חתמה את התצוגה. צילום: רון קדמי


מתוך התצוגה. צילום: רפי דלויה


צילום: רפי דלויה


צילום: רפי דלויה


צילום: רפי דלויה


צילום: רפי דלויה


צילום: רפי דלויה