הארוחות הסודיות של השפים הטובים בישראל

הארוחות הסודיות | צילום: דן לב
הארוחות הסודיות | צילום: דן לב

זה התחיל במודעות שחורות ומסתוריות, המשיך במכירת כרטיסים שנחטפו תוך שעות ספורות והשאיר לא מעט פודיז שלא הספיקו לרכוש מאוכזבים. קבלו טעימה קטנה מהראשונה בסדרת הארוחות הסודיות של מחלבות גד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

דמיינו לעצמכם חלל אפל מואר בנרות גבוהים, שולחנות ערוכים שעליהם פזורות מסכות בשחור וזהב, שמונה מנות שף שמוזרמות מהמטבח בליווי יינות תואמים ואורחים שאינם מכירים זה את זה. הסצנה הזו התקיימה לאחרונה בדליקטסן של קבוצת R2M, שאירח את הראשונה בסדרת הארוחות הסודיות של מחלבות גד, בהפקת מגזין Time Out: עשר ארוחות שבהן מיטב השפים בארץ מבשלים ארוחות ל־25 איש בלבד בלוקיישנים יוצאי דופן. הבחירה נעשית על פי הנתון היחיד שידוע והוא התאריך, וכל השאר – סוד: זהות השף, המיקום, המנות והפתעה במחלקת התרבות. כלוקיישנים נבחרו המקומות הכי לא צפויים: גלריות, בתי מלאכה, בתים פרטיים וקרקס. את המטבחים יאיישו שפים מהטופ ליסט בארץ: חיים כהן, ירון שלו, אסף גרניט, ארז קומרובסקי, דיוויד פרנקל, רועי סופר, יוגב ירוס, גיא פולק, ויקטור גלוגר וגולן גורפינקל. לכל ארוחה נוסף תוכן אמנותי שהופך את הערב לחוויה רב חושית. בדליקטסן הופיעה זמרת האופרה דניאלה לוגסי ששרה אריות בליווי נגן גיטרה קלאסית. את מבטי ההפתעה של האורחים כשהיא ירדה לפתע במדרגות בשמלת נשף אדומה היה קשה לקלוט במצלמות.

צילום: דן לב
צילום: דן לב

נותנים לשף להשתולל

קונספט הארוחות הסודיות קיים בעולם כבר שנים רבות. תחילתו בתקופת היובש בארצות הברית של שנות ה־20, שהולידה מזקקות פיראטיות וצורות בילוי מחתרתיות. בעידן הרשתות החברתיות הרבה יותר קל לתפעל את הקונספט, אך אלמנט הסוד עדיין חי ובועט.

שלא כמו במסעדות שמספקות מנות קבועות וידועות מראש, בארוחה סודית המשתתפים לוקחים חלק באירוע חד פעמי. אלמנט החוויה מתעצם כשהלוקיישן פורץ את חלל המסעדה. בעולם כבר נערכו ארוחות סודיות בבית על עץ, באתר בנייה ובבתים פרטיים של שפים. החידוש לסועדים ברור, אבל הארוחות הסודיות הן חוויה גם עבור השפים שמקבלים הזדמנות לצאת מאזור הנוחות. ביומיום הם מוגבלים לתפריט ולקונספט ובארוחה הסודית הם יכולים לפרוץ את הגבולות, להשתמש בחומרי גלם לא שגרתיים ולעשות את כל מה שחלמו אליו ולא העזו. בארוחה בדליקטסן הכין השף גיא פולק מנות יצירתיות וסקסיות כמו ריזוטו עם מסקרפונה וגזרים אורגניים, ביסטקה אלה פיורנטינה בציר פקורינו וגלידת מסקרפונה עם לימונים קונפי, צנוברים מסוכרים ופנטונה. מה יוגש באירועים הבאים אפשר רק לנחש, מה שבטוח הוא שיהיה מסעיר.

צילום: דן לב
צילום: דן לב

סיירת של פודיז

הסודיות שאופפת את הארוחה יוצרת באורחים תחושה שהם בסוג של סיירת מובחרת כבר מרגע הכניסה, על כוסות יין חם מתובל ופחזניות אווריריות במילוי קרם גבינה עוקץ. בשולחן שלנו ישבו ארבע חברות שחיפשו חוויה שונה, זוג גייז, איש הייטק עם עסקים חובקי עולם ובת זוגו, ושף עם שפית־קונדיטורית שעורכים בעצמם ארוחות פופ אפ ובאו לקבל השראה. כולם "סיכנו" 700 ש"ח לזוג לארוחה ששום דבר בה לא היה ידוע מראש, והרגישו שהם זכו. בעידוד היין שהוזרם כל הזמן לכוסות התפתחה שיחה נעימה, צילומי אינסטוש הושוו ופייסבוקים הוחלפו. הארוחה הסודית נמשכה שלוש וחצי שעות והסתיימה לקראת חצות בפרידות מרגשות מהמכרים החדשים, מהשף ומהצוות. נאלצנו לחלוץ את נעלי הזכוכית לפני היציאה לרחוב המוצף, אבל האדרנלין והאלכוהול גרמו לנו להרגיש שאנחנו עדיין בסרט.