האנשים המובילים של עולם העסקים

צילום: סם יצחקוב
צילום: סם יצחקוב

6 אנשי ונשות עסקים מובילים בישראל מספרים מאיפה הכל התחיל, מהו סוד ההצלחה ומה צופן העתיד. פרויקט מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

פורסם במגזין אטמוספירה, תוכן אינפורמטיבי

מיכאל זיסמן (49), מנכ"ל קרדן נדל"ן

יזמות ופיתוח העוסקת בייזום ופיתוח פרויקטים למגורים ונכסים מניבים בפריסה ארצית.

מיכאל זיסמן | צילום: סם יצחקוב

מיכאל זיסמן | צילום: סם יצחקוב

החברה מעורבת בהקמת אלפי יחידות דיור בכל רחבי הארץ תוך התמקדות באזורי הביקוש: "אחוזות הנשיא" ברחובות, "קרדן במושבה" באם המושבות ו"רחובות שלי" הם בין הפרויקטים האחרונים של החברה.

למה בחרת דווקא בתחום העיסוק הזה?

"יזמות נדל"ן משלבת מספר רב של עולמות תוכן מרתקים: איתור ההזדמנויות ובניית אסטרטגיה העסקית, ניהול מו"מ וסגירת העסקאות, תהליך מימון, תכנון אדריכלי והנדסי וכמובן הבנייה עצמה, ולבסוף, לראות את התממשות התוכניות לבניינים חדשים ומרשימים המאכלסים משפחות".

איך הכל התחיל?

"השתחררתי מחיל האוויר בשנת 2011 אחרי 22 שנות שירות ובדרגת אל"מ, כשבתפקידי האחרון הייתי ראש מערך הבינוי בחייל. התחלתי כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת הנדסה וביצוע בינלאומית עד שלפני כארבע שנים קיבלתי טלפון מיוסף גרינפלד, הבעלים של קבוצת קרדן, שקרא לי לדגל".

מה החזון שלך לעתיד?

"ברמת החברה: להתבסס כאחת מהחברות המובילות בתחום המגורים בישראל. ברמה האישית: להמשיך לפרוץ גבולות ולכבוש אתגרים חדשים".

מתי אתה חש סיפוק בעבודה?

"לראות איך קבצים של תוכניות במחשב הופכים – שלב אחר שלב – להיות בית חדש בישראל".

איך אתה מתפנק בשעות הפנאי?

"זמן איכות עם אשתי והבנות".

איך החברה תורמת לקהילה?

"כחברה, אנחנו מקיימים פעילויות רבות במסגרת התרומה לקהילה מתוך שאיפה לתרום בכל מקום שבו אנו פועלים, בתיאום עם מחלקות הרווחה והחינוך של העיריות והמועצות המקומיות. בנוסף, פעמיים בשנה מתכנסת ועדת התרומות שלנו ומאשרת תרומה כספית לארגונים שונים. ברמה האישית, אני חונך קצינים צעירים בחיל האוויר לאורך דרכם המקצועית ותורם מניסיוני חזרה לארגון שבו גדלתי במשך יותר משני עשורים".

טיפ מנצח: ״לא מדלגים על שלבים ולא מעגלים פינות״.
קרדן נדלן מיקי זיסמן דרך מנחם בגין 154 תל אביב, 03-6891200

 

איציק מדינה (42), מייסד Cashflow

CashFlow, המציעה השכלה פיננסית מעשית ויזמות עסקית.

אציק מדינה | צילום: סם יצחקוב
אציק מדינה | צילום: סם יצחקוב

 

"במקביל ללימודים זוכים הסטודנטים לליווי בדרכם למימוש כלכלי, תוך מתן דגש נרחב על יצירת הכנסות פסיביות בעזרת יזמות עסקית, שוק ההון, השקעות נדל"ן, שיווק שותפים באינטרנט ועוד. בנוסף ל-CashFlow בשנות הפעילות הראשונות, רשמה חברה בבעלותי יותר מ-4,000 עסקאות והפכה למותג מסחרר בשוק הבריטי. עיקר עסקיי מתמקדים בהשקעות ועסקים בישראל ובעולם, בתחום הנדל"ן המניב והשקעות בחברות הזנק, בהן פנגו, פייסבוק ועוד".

למה בחרת דווקא בתחום העיסוק הזה?

״כדי להתקדם כלכלית בחיים, כל אדם צריך לחסוך או להשקיע מכספיו. הבחירה להשקיע נבעה מתוך רצון להשיא תשואות עודפות לעומת אפיק חסכון ובכך לייצר לי תזרים מזומנים פסיבי״.

איך הכל התחיל?

״בעבר, כשכיר בתחום הטכנולוגיה, הבנתי שאמנם התגמול גבוה יחסית, אך מגיע עם תקרת זכוכית. לכן בחנתי מספר אפשרויות להכנסות פסיביות, שיגדילו את הכנסתי החודשית משמעותית. פה, ב- CashFlow, מצאתי השקעות המניבות תזרים מזומנים חיובי. אני מתבסס בעסקיי על מודל יצירת תזרימי מזומנים ממגוון אפיקים ללא מתאם סיכון אחיד ובמודל השקעות המייצרות תשואה
דו ספרתית״.

מה החזון שלך לעתיד?

״להמשיך את העשייה הפיננסית ולהעניק ללקוחות פלטפורמה חברתית וכלכלית, שדרכה ניתן להיחשף לידע מעשי מעצים״.

רגע של סיפוק בעבודה?

״הצלחה של הסטודנטים, שהעזו, יזמו, והשקיעו ורואים תמורה לפעילותם. לקיחת העתיד הכלכלי בידיים היא שינוי מהותי בתודעת הסטודנטים״.

איך אתה מתפנק בשעות הפנאי?

״100 אחוז פינוק עם הילדים. כל השאר זה מותרות״.

איך אתם תורמים לקהילה?

״הקטנת סף הכניסה ברכישת מוצרי ההשכלה הפיננסית של CashFlow לאוכלוסיות חלשות״.

טיפ מנצח: "מנסים, מקסימום מצליחים".

בית קשפלואו, מנחם בגין 51, ת"א | אתר

 

דיויד שפירא (58), מנכ״ל ארניקס (Earnix)

החברה מספקת תוכנה לקבלת החלטות בתחום הביטוח והבנקאות: תמחור ושיווק תוכניות חיסכון, הלוואות, משכנתאות ופוליסות ביטוח

דיויד שפירא | צילום: שחר תמיר
דיויד שפירא | צילום: שחר תמיר

 

החברה מספקת תוכנה לאופטימיזציה של קבלת החלטות, תמחור ושיווק בתחום הביטוח והבנקאות.

למה בחרת דווקא בתחום העיסוק הזה?

"אני אוהב אתגרים ויש לי הרבה סבלנות".

איך הכל התחיל?

"לפני כ־15 שנה יזם החברה – סמי קריקלר – חזה את היכולת להשתמש ב־Predictive Analytics כדי להפיק תובנות בעידן הדיגיטלי בחברות ביטוח ובנקים. אני הצטרפתי לחברה ב־2006 עם ניסיון רב שנים בתחום של תוכנות אנליטיות מתקדמות לעסקים".

מה החזון שלך לעתיד?

"להביא את היכולות של Predictive Analytics לעולם השירותים הפיננסיים מההיבט של הצרכן ולאו דווקא מההיבט של הסיכון הטמון בלמכור לצרכן. חברות הביטוח והבנקים מתנהלים סביב גורם הסיכון: סיכונים אקטואריים וסיכונים על החזר הלוואות. ארניקס מעודדת את הארגונים הפיננסיים הגדולים לחשוב מכיוון צורכי הלקוח, להבין ולצפות את העדפות הצרכן וצרכיו וליצור התאמה אישית של השירותים והמוצרים".

מתי אתה חש סיפוק בעבודה?

"בכל פעם שאני נפגש עם הלקוחות ושומע על שביעות הרצון שלהם מהמוצר של ארניקס. הפתרונות שלנו נמכרים בשכירות שנתית, וקרוב ל־100 אחוז מלקוחותינו מחדשים אותה, שנה אחרי שנה. זו בעיניי הדרך הנכונה למדוד שביעות רצון: לא אם קניתי פעם אחת אלא אם קניתי שוב, מחדש ומרצון".

איך אתה מתפנק בשעות הפנאי?

"אני אוהב את הים ולעתים קרובות גולש על גלשן גלים או סאפ".

טיפ מנצח: "הדבר החשוב ביותר הוא להבין את הבעיות האמיתיות של הלקוח – על ידי פיתוח דיאלוג ישיר ובירור אמיתי ועמוק של הצרכים העסקיים שלו. רק כך יש אפשרות לתוכנה אירגונית להצליח".

Earnix Ltd. | מנחם בגין 12, רמת גן | טל: 03-753-8292 | פקס: 03-753-8293

 

 

עו״ד רות דיין-וולפנר (47)
בעלת משרד עו"ד מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה

עו"ד רות דיין וולפנר | צילום: סם יצחקוב
עו"ד רות דיין וולפנר | צילום: סם יצחקוב

למה בחרת דווקא בתחום העיסוק הזה?

"כי הוא נותן לי את הזכות לעזור לאנשים וללוותם באחת העסקאות הכי מורכבות שעושה אדם בחייו ובאחת התקופות הכי משבריות – בגירושים".

איך הכל התחיל?

"עוד כמתמחה במשרד של נשים חזקות (עו"ד ר. לויתן), הבנתי שנשים יכולות לנהל משרד גדול גם תוך כדי אימהות, ושאם את טובה במה שאת עושה ולא חוששת מכלום – השמים הם הגבול. את המשרד הקמתי בשנת 1999 (בשבע השנים הראשונות עם שותפה), המשרד מעסיק כיום צוות של 14 נשים, זה אמנם קרה במקרה, אבל הפך עם הזמן לחלק מהדנ"א שלנו. המשרד נחשב היום לאחד הגדולים בתחום".

מה החזון שלך לעתיד?

"להמשיך להתפתח, לגדול, לעורר השראה ולעזור לכמה שיותר אנשים להפוך את משבר הגירושים להזדמנות לחיים טובים יותר".

מתי את חשה סיפוק בעבודה?

"הרגע הכי מזוכך הוא הרגע שבו את אוחזת ביד פסק דין, מדפדפת קודם כל לעמוד האחרון כדי לראות את התוצאה, מבינה שניצחת ואז מתענגת על כל שורה ושורה".

איך את מתפנקת בשעות הפנאי?

"לשבת עם בעלי בסוף היום במרפסת עם כוס יין ולדבר על היום שהיה, היום שיהיה והחיים בכלל".

איך את תורמת לקהילה?

"אני עומדת יחד עם דני שגיא בראש 'קרן אלחנן ושלומית פרידמן' שמעניקה תרומות לנוער חסר עורף משפחתי. את הקרן הקים אלחנן פרידמן ז"ל, מייסד חברת קריסטל והוא הקדיש לה בצוואתו חלק משמעותי מהונו. אני מרצה בפני נערים ונערות ומשתדלת לעורר בהם השראה".

טיפ מנצח: "לדעת בידיעה מוחלטת שהכל לטובה כולל המשברים הכי קשים".

הרא"ה 17 רמת גן | אתר | פייסבוק  

 

עו"ד שירן בן עזרא (35)

בעלת משרד המתמחה בדיני מקרקעין, משפט מסחרי ודיני חברות

עו"ד שירן בן עזרא | צילום: סם יצחקוב
עו"ד שירן בן עזרא | צילום: סם יצחקוב

מדוע בחרת בתחום העיסוק הזה?

"קסם לי התחום שדרש ממני לאתגר את המיומנויות והיכולות האישיות שלי בעבודה מול לקוחות בתחומים שונים של עשיה משפטית, תוך כדי צבירת נסיון ומתן מענה ללקוחות בתחום כל כך מורכב ורווי, אלמנט ה"ערך המוסף" לעורך הדין, הוא הכרחי, הערך המוסף הוא ליווי
הלקוח מהשלב הראשון ועד לסגירת העסקה".

איך הכל התחיל?

"במהלך לימודיי לתואר שני במשפטים, בבוקר בחינה חשובה בסמסטר ב' (באוניברסיטת ת״א), לקוח זימן אותי באופן בהול לאסיפת בעלי מניות, החלטתי לא לגשת למבחן ולהצטרף לאסיפה. בסופו של יום קיבלתי תיק מעניין ומאתגר, שדרש ממני להביא לידי ביטוי את כישוריי. בדיעבד ההחלטה התגלתה כנכונה וצעד ראשון בדרכי העצמאית. לשני לקוחות שהאמינו בי בתחילת הדרך, אני חייבת את הקריירה המקצועית שלי. הם נתנו בי אמון מוחלט להוביל חלק מהמהלכים העסקיים שלהם על הצד הטוב ביותר".

מה החזון שלך לעתיד?

"להמשיך לעשות את מה שאני עושה ולהשתמש ביצר הסקרנות שקיים בי כדי להגיע לעוד מחוזות, לשבור עוד שיאים ובתוך כל זה, לשמור על אנושיות".

רגע של סיפוק בעבודה?

"הסיפוק הכי גדול שלי הוא לפצח תיק קשה ומאתגר, כשכולם כבר מרימים ידיים.כשאני מצליחה לסגור עסקה כנגד כל הסיכויים או כנגד כל הספקנים".

איך אתה מתפנקת, בשעות הפנאי?

"ריצה עושה לי את זה, מרגישה שיכולה לדחוף קירות כשמסיימת אימון. וכמובן פילאטיס, להרגעת הגוף והנפש".

איך את תורמת לקהילה?

"את קרולין טביב-אלופת ישראל בטניס שולחן, המיצגת את ישראל באולמפיאדת ריו, הכרתי בהיותי מתנדבת באיל"ן לפני מספר שנים. בעיני, ההתפתחות האישית תמיד נבנית עם נתינה לאחר.  קרולין עוזרת לי לפתח ולהבין את זה כל פעם מחדש".

טיפ מנצח: "ללכת לאט ובטוח זה הכי  מהר שאפשר".

רחוב בר כוכבא 16 בית-נועה, בני-ברק, טל 03-6500115 | אתר

 

רן צדיקריו (36)

מנכ"ל משותף בחברת MSN נדל״ן העוסקת בשיווק נדל"ן מגורים ומסחרי ברחבי הארץ, ובעלים של חברת היזמות אומץ נדל"ן

רן צדיקריו | צילום: סם יצחקוב
רן צדיקריו | צילום: סם יצחקוב

 

בשנתיים וחצי האחרונות שיווקה MSN בהצלחה פרויקטים ברמלה, עפולה ובקריית ביאליק. הפרויקט הנוכחי הוא מתחם 4-5-6 (על שם צירי כבישים אלה) בפתח תקווה, הכולל שלושה מגדלי משרדים (שניים מהם כבר נרכשו), ובימים אלה נרקם פרויקט הדגל של החברה – 250 דירות נופש בבת ים, על-הים, שם ככל הנראה נקבל גם זכויות להקמת חדרי מלון.

איך הכל התחיל?

"במהלך שנות ה־20 לחיי הייתי בעלים של מספר עסקים, כולם היו מאוד תפעוליים ועתירי עובדים. בכל אותן שנים זיהיתי את הפוטנציאל הגלום בעולם הנדל"ן, הן מבחינת הגשמה בפן היזמי והן מבחינה כלכלית כתחום מתפתח הצובר תאוצה במדינה".

מה החזון שלך לעתיד?

"לבנות חברה יציבה המתפתחת בקצב הנכון, המספקת שירות ומוצר יוצאי דופן ללקוחותיה. בעולם הנדל"ן המטרה היא להגיש עסקאות מוצלחות המניבות רווחים ללקוחות. לקוח מרוצה הוא הנוסחה להצלחת החברה".

מתי אתה חש סיפוק בעבודה?

"בכל הרמת כוסית לחג אני מלא סיפוק לראות את העובדים מאושרים ושמחים ולהווכח איך עם הזמן – כולנו צומחים".

איך אתה מתפנק בשעות הפנאי?

"בילוי משותף עם אשתי והבנות וצפייה באירועי ספורט שונים".

איך החברה תורמת לקהילה?

"לאחרונה הקמתי בערד קרן לחינוך המחלקת מלגות לתלמידים המשתפרים ביותר במהלך השנה. בנוסף, אנו תורמים לקרן לפיתוח ערד (שאותה הקים אבי – ישראל צדיקריו) המסייעת ל-500 משפחות נזקקות בעיר. הקרן, שכולם בה מתנדבים, קיבלה אות הוקרה על ידי הנשיא
ושר הרווחה".

טיפ מנצח: "למקומות ששווה להגיע אליהם אין קיצורי דרך!"

בנין אלקטרה, רח' יגאל אלון 98 ת"א | אתר | Ran Sadikario

יוזמת ומפיקת הפרויקט: עינת פרידמן– שיווק ויח"צ| לפייסבוק | צילום: סם יצחקוב | סטיילינג: רפאל איל | איפור: נלה סטרונגין | שיער: רוני סקילי