לא רק נטע: האמנים הכי גדולים שיצאו מהאירוויזיון

נטע ברזילי ברגע הזכייה באירוויזיון | צילום: אנדראס פוטינג
נטע ברזילי ברגע הזכייה באירוויזיון | צילום: אנדראס פוטינג

הזמרת שכבשה את הוליווד, הזמר שהפך לסמל סקס והלהקה שחורכת את הפלייליסט עד היום. מי הם האמנים הכי מצליחים שיצאו מהאירוויזיון?

88 שיתופים | 132 צפיות

אחרי עשורים שבהם התרגלנו להתעלם מהאירוויזיון, הגיעה נטע ברזילי והזכירה לנו שהופעה זכירה אחת בתחרות הזאת יכולה להזניק קריירה בינלאומית. זה לא מה שיקרה השנה, כנראה, בהתחשב בזה שאף אחד מאיתנו לא יודע לזמזם עדיין אף שיר מהתחרות – כולל את זה שלנו – אבל בעבר צמחו משם סטארים וסטאריות שעדיין מככבים באוזניות שלנו.

סלין דיון | צילום: GettyImages/Kevin Winter
סלין דיון | צילום: GettyImages/Kevin Winter

סלין דיון

שלא נתבלבל: סלין דיון התחילה לשיר בכלל בגיל 5. בגיל 16 היא כבר הופיעה מול האפיפיור, עד גיל 18 הספיקה להקליט תשעה אלבומים ובגיל 19 התחתנה עם מפיק העל רנה אנג'ליל שידע בדיוק לאן לכוון את הקריירה שלה. אז דיון בהחלט לא הייתה nobody כשהגיעה לאירוויזיון 88' וייצגה את שוויץ עם השיר "Ne Partez Pas Sans Moi", אבל בהחלט אפשר לזקוף לזכייתה בתחרות את החותמת הבינלאומית. כעבור שנתיים הקליטה הזמרת בעלת המנעד הפסיכי את אלבומה הראשון באנגלית והחלה להפוך למה שהיא היום, בעיקר בזכות הלהיט "My Hart Will Go on" שסגר את אצבעותיו השבריריות על הלב שלנו ב"טיטאניק" ולא מש משם מעולם.

להקת אבבא | צילום: GettyImages/Keystone
להקת אבבא | צילום: GettyImages/Keystone

אבבא

להקת הפופ השוודית ששרה על עוני, בגידות ומשברים בחדווה של פרסומת ל"יופלה" קטפה את המקום הראשון באירוויזיון 74' עם השיר "ווטרלו". ההרכב הפוטוגני של שני זוגות מזמרים, ההרמוניות המרשימות ואווירת הדילוגים על גבעות ירוקות כבשו את צופי האירוויזיון ומעבר לו, ולאחר הזכייה הגיעה אבבא לראש מצעד הפזמונים הבריטי עם שמונה שירים שונים לאורך ארבע שנים בלבד. משם נפתחו עבורם הדלתות גם לאוסטרליה וצפון אמריקה, שזימנו את תור הזהב של הלהקה עד הדעיכה והפירוק בתחילת שנות השמונים (האיחוד שלהם ב-2018 לא באמת נחשב). אחרי שנים דחוסות כל כך מתיקות, אי אפשר שלא לצפות לנפילת סוכר.

אוליביה ניוטון ג'ון | צילום מסך מתוך הסרט "גריז"
אוליביה ניוטון ג'ון | צילום מסך מתוך הסרט "גריז"

אוליביה ניוטון ג'ון

בשנים האחרונות שמענו ממנה, למרבה הצער, סביב התמודדויות עם גידולים סרטניים, אבל לפני הכל אוליביה ניוטון-ג'ון היא זמרת ושחקנית אוסטרלית אגדית. כבר בגיל 15 סומנה כילדת פלא עם השתתפותה בתכניות טלוויזיה שחשפו את כישרון השירה שלה. בגיל 23 פרצה עם להיט בינלאומי ראשון, "If Not For You" שכתב עבורה בוב דילן, שלאחריו קטפה ארבעה פרסי גראמי. כעבור שלוש שנים הוזנקה לייצג את הממלכה המאוחדת באירוויזיון 74' עם שיר הנושא של אלבומה השלישי. זו הייתה השנה שבה קטפה אבבא את המקום הראשון, ואילו אוליביה ניוטון ג'ון הגיעה "רק" למקום הרביעי, אבל זה לא הפריע לה לשעוט קדימה: את האלבום הבא הקליטה כבר באחד ממרכזי הקאנטרי האמריקניים, העתיקה את חייה לארה"ב וסינוורה את המעצמה כולה כסנדי בסרט "גריז" (1978), משם היא מוכרת לרובנו עד עצם היום הזה.

קליף ריצ'רד | צילום: GettyImages/ShowBizIreland
קליף ריצ'רד | צילום: GettyImages/ShowBizIreland

קליף ריצ'רד

אליל המין הבריטי של האימהות שלנו השתתף למעשה פעמיים באירוויזיון: פעם אחת באירוויזיון 68' ופעם באירוויזיון 73', בשתיהן פספס את הזכייה הגדולה אך כבש את המקומות השני והשלישי, שלפעמים, כפי שלמדנו מתוכניות הריאליטי – עושים למועמד חסד גדול יותר מהמקום הראשון. מישהי זוכרת את סנדי שו או אן-מארי דוד שניצחו אותו בפעמיים ההן? שתיקה ברמה של ג'קו אייזנברג. בדומה לסלין דיון, כבר בגיל 18 היה ריצ'רד מוכר בארצו והגיע עם הסינגל הראשון שלו לראש המצעד הבריטי, אבל המעמד הבינלאומי היה זה שמיקם אותו רשמית כתשובה הבריטית לאלביס פרסלי ואחד מאמני הסולו המוערכים בעולם עד היום עם מכירות של למעלה מ-260 מיליון אלבומים.

ג'ינגיס חאן | צילום: gravitat-OFF/ ויקיפדיה
ג'ינגיס חאן | צילום: gravitat-OFF/ ויקיפדיה

ג'ינגיס חאן

להקת ג'ינגיס חאן נוצרה במיוחד עבור אירוויזיון 79' (שהתקיים בירושלים!), ממוחו של בעל חברת התקליטים הגרמני ראלף זיגל שהלחין את שיר הפופ העליז על השליט המונגולי האכזר. כאשר נודע לו כי השיר התקבל לתחרות, אסף זיגל את ארבעת הזמרים הגרמנים שיבצעו אותו. וכן, הלהקה והשיר שייצג אותה בתחרות נשאו את אותו השם – תודו שזה סטייל. אבל למרות המלודיה המוצלחת, השואו המרשים והתלבושות הססגוניות הלהקה הגיעה למקום הרביעי, את המקום הראשון קטפנו אנחנו – עם "הללויה" בביצוע גלי עטרי. עם זאת, כיום, ממרומי מיליוני צפיות ביוטיוב והכרה עולמית ללהיטיהם השונים, לא נראה שמישהו שם נוטר לה טינה.